Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 24 Adet 0.002 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 24 Adet 0.002 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Atıf Dizini [2]
Tez Türü [1]
Yayın Dili [2]
Erişime Açık

COVID-19 Pandemi Sürecinde Artan Sosyal Medya Kullanımının Aile İçi İletişime Etkisi

DEMİREL, Merve

Covid-19 21.yy’da gerçekleşmiş olan en büyük salgındır. Bu salgın sürecinin, bireylerin yaşamlarına sıhhat esas olmak şartıyla çok fazla tesiri olmuştur. Bu tesirler her bireyi farklı etkilemekle birlikte, alınan çeşitli önlemler sonucunda aileye de ciddi anlamda tesir etmiş ve çeşitli problemler ortaya çıkmıştır. Bu salgın döneminde dikkat çeken konulardan birisi de aile bireylerinin bu durumdan nasıl etkilendikleridir. Çünkü bu dönemde uygulanan yasaklara bakıldığında en güvenli alanın ev olduğuna dair önlemler alınmıştır. Bu süre zarfında insanların evde geçirdikleri süre artmıştır. Buna ba ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Ağlar Ve Modern İnsanın Yalnızlaşması: Coca-Cola Reklam Örneği

SEZERER ALBAYRAK, Eda

İnternetin ağlar oluşturarak hayatımızın içine girmesi ve son on yıldır milyarlarca kişi tarafından kullanılması, internet ile mobil iletişimin yakınsamasının bir sonucudur. Her teknoloji, toplumların üzerinde toplumsal ve sosyal açıdan dönüşümler ve değişimler sağlamaktadır. Özellikle iletişim teknolojileri ile beraber, toplumların alışkanlıklarından, yıllardır süregelen kültürlerine, yapılarına, iş yaşamlarına kadar değişimler oluşmaktadır. Modernleşen bireyler geleneksel iletişim biçimlerinden ziyade, parmak dokunuşlarıyla dünya çapında birçok kullanıcıya erişme imkânı sağlayan bir ağ ileti ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sanayi Kuruluşlarında Online İtibar Yönetimi: Covid-19 Döneminde Sosyal Medyaya Dönük Bir Çalışma

BÜYÜKDOĞAN, Birol

Sanayi Kuruluşlarında itibar konusu ve kuramları literatür olarak verilmiştir. Ardından 22 şirket üzerinde ve dört sosyal medya ağında yer alan paylaşımlara analiz edilmiştir.

Erişime Açık

Hemşirelik Öğrencilerinin Sosyal Medya Bağımlılık Düzeyi ve İlişkili Faktörler

ÜNAL, Esra | KOÇAK UYAROĞLU, Arzu

Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin sosyal medya bağımlılık düzeyini ve çeşitli değişkenler ile arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla tanımlayıcı ve ilişki arayıcı türde yapılmıştır. Yöntem: Çalışmanın evreni Konya il merkezinde yer alan bir üniversitenin Hemşirelik Fakültesinde 2018- 2019 eğitim öğretim yılında öğrenim gören öğrencilerden (n=819) oluşmakta olup çalışmanın yürütüldüğü tarihlerde devamsızlık yapmayan, çalışmaya katılmayı kabul eden hemşirelik öğrencileri (n=443) çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Çalışma verileri 15 Nisan 2019-31 Mayıs 2019 tarihleri arasında toplan ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medya Kullanımı, Fomo ve Lüks Tüketim Eğilimi Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi

SARI, Fatma Hazal

Sosyal medya, çift yönlü etkileşime dayanan, kullanıcıların paylaşımlarda bulunduğu, güncel olayları takip ettiği platformları kapsayan bir alandır. Günümüzde sosyal medya kullanımının artması pazarlama faaliyetlerinin de sosyal medya platformlarında yürütülmesine olanak sağlamıştır. Çalışmanın konusunu, üniversite öğrencilerinin sosyal medyada geçirdikleri süre, sosyal medyaya yönelik tutumları, gelişmeleri kaçırma korkusu olarak tanımlanan FoMO ve lüks tüketim eğilimleri oluşturmaktadır. Günümüzde sosyal medyanın özellikle genç nüfus tarafından yoğun bir şekilde kullanılması, üniversite öğre ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medya İletişiminde Mahremiyetin Serüveni

BUDAK, Hatice

Bu çalışmada, sosyal ağ sitelerini kullanan bireylerin paylaşım alışkanlıklarının ve pratiklerinin mahremiyet tutum ve davranışlarında bir dönüşüme neden olup olmadığının tespit edilmesi amaçlanmıştır. Betimsel bir çalışma olan araştırmanın örneklemini evrenden tabakalı tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 736 katılımcı oluşturmuştur. 1 Haziran-15 Eylül 2015 tarihleri arasında Konya il merkezinde uygulanan anket ile veriler toplanmıştır. Çalışma neticesinde mahrem alan içinde değerlendirilen bedenin bazı bölgeleri, aile, ev, özel ilişki durumu, bireylerarası ilişkiler, dini görüş, siyasi gör ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sanayi Kuruluşlarında Online İtibar Yönetimi

BÜYÜKDOĞAN, Birol

İnternet küçük gruplar arasında etkileşim ve alışveriş düşüncesiyle başlamış, giderek hayatın her aşamasında kendisini göstermiştir. İnternet sürekli yenilenen ve gelişen kullanım alanlarıyla birlikte insanlığa birçok alanda katkılar sağlamaktadır. Bu katkılar sosyal alanda olduğu kadar üretim ve hizmet alanlarında da kendisini göstermektedir. İnternet birçok alanda katkı sağladığı gibi küreselleşmeyle birlikte şirketler için bazı zorlukları da beraberinde getirmiştir. Öncelikle tüketici bilinci artmış, reklamla ikna olan tüketici yerine farklı tüketicilerin deneyimlerini de okuyan, karşılaştı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medyada Kurumsal İtibar: Üniversitelere Dönük Bir Değerlendirme

BÜYÜKDOĞAN, Birol

Kurumsal itibar şirketler için olduğu kadar üniversiteler için de olmazsa olmaz kavramlardan bir tanesidir. Kurumsal itibarı yüksek olan üniversiteler geleceğe güvenle bakarken aynı zamanda daha nitelikli akademik ve idari personel ile daha nitelikli öğrencilere sahip olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı, devlet ve vakıf üniversitelerinin sosyal medya paylaşımlarını kurumsal itibar yönetimi açısından değerlendirilmesidir. Çalışmada URAP 2018 kriterlerine göre ilk sıraları paylaşan beş devlet ve beş vakıf üniversitesi esas alınmıştır. Çalışma kapsamında Söz konusu üniversitelerin Mayıs 2019 ayın ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kadın İşgücünün Siyasete Yansıması: Sosyal Medyada Kadın Milletvekiller

BÜYÜKDOĞAN, Birol

Kadınlarımız…Farklı rolleri gün içerisinde kusursuzca canlandırabilen yetenekli bir oyuncu. Sabah evde eş, anne ve aşçı, işe dolmuşla giderken aile bütçesi destekçisi, işyerinde işini iyi yapan bir işgören, aynı zamanda eş  ve çocuklarını telefonla takip eden bir koordinatör, eve dönerken mutfağın ihtiyaçlarını temin eden bir satın alma sorumlusu, akşam evde eş ve çocuğunu dinleyen bir psikolog, aynı zamanda yine aşçı, kendi ağrılarını önemsemeyerek eşinin küçük rahatsızlıklarına çözüm arayan bir sağlıkçı…Kısacası onca yükün altında sızlanmadan hayatına devam edebilen bir cefakar…   Farklı top ...Daha fazlası

Erişime Açık

Konya İlinde Yaşayan 25-34 Yaş Arası Genç Yetişkin Bireylerin Twitter’da Siyasal Katılım Davranışlarının Değerlendirilmesi

BESEREK, Sema Nur

Bu çalışmanın amacı, Konya ilinde yaşayan 25-34 yaş arası genç yetişkin bireylerin Twitter platformunda gerçekleştirmiş oldukları siyasal katılım davranışlarını incelemektir. Bu doğrultuda araştırmanın evrenini Konya il merkezindeki merkez ilçeler oluşturmaktadır. Çalışma evreni içinde yer alan Konya il merkezinde yaşayan, 25-34 yaş arası ve Twitter platformunu kullanan 253 katılımcı kolayda örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, katılımcıların Twitter’da siyasal katılım davranışlarını ölçmek için Twitter’da Siyasal Katılım Ölçeği kullanılmıştır. Katılımcıları ...Daha fazlası

Erişime Açık

Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma

BÜYÜKDOĞAN, Birol

Online kurumsal itibar günümüz şirketleri için en önemli konulardan bir tanesi haline gelmiştir. Kurumsal itibarın yönetilmesinde sorumluluğun büyük oranda CEO’lar tarafından alınması istenmektedir. Bu çalışmanın amacı CEO’ların sosyal medya paylaşımlarının online kurumsal itibar yönetimi açısından değerlendirilmesidir. Çalışmanın kapsamı Türkiye’nin 2019 yılındaki en beğenilen şirketlerinin CEO’larının Twitter paylaşımlarıdır. Çalışmada nitel araştırma veri toplama tekniklerinden dokuman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada Capital Dergisinin 2019 yılının en beğenilen şirketleri araşt ...Daha fazlası

Erişime Açık

Sosyal Medyanın Aile İçi İletişime Etkisi

YILMAZ, Gülşah

Sosyal medya aracılığıyla iletişim, aile etkileşimleri de dahil olmak üzere modern yaşam tarzlarını ve ilişkileri karakterize etmektedir. Bu araştırma, sosyal medya kullanımının aile ilişkilerine ve iletişime etkisini araştırmaktadır. Araştırmada öğrencilerin aile ilişkilerinin sosyal medya kullanım düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek amaçlandığından betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma, nicel bir araştırma olup veri toplama tekniği olarak anket kullanılmıştır. 18 maddeden oluşan Sosyal Medya Ölçeği ve 60 maddeden oluşan Aile değerlendirme ölçeği kullanı ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms