- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Bu çalışma, Türkiye’den ulusötesi göç etmiş ebeveynlerin öz yeterlik inançları ve okul öncesi dönemdeki çocuklarının duygu düzenleme becerileri arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla nicel araştırma türünde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu ulusötesi göç etmiş ve 3-6 yaş arası okul öncesi dönemde çocuğu bulunan ebeveynlerdir. Ulusötesi göçmen olarak yaşayanlara ulaşabilmek amacıyla öncelikle göçmen olarak yaşadığı bilinen ailelere ulaşılmış, kartopu tekniği yoluyla kişiden kişiye ulaşarak 101 ebeveyne ulaşılmıştır. Veri toplama aracı google form tekniği ile uygulanmıştır. Gönüllülük e ...Daha fazlası
Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB), çocuklarda, gençlerde ve yetişkinlerde en sık görülen nörogelişimsel ve davranışsal bozukluklardan biri olarak bilinmektedir. Bu rahatsızlığın tanısının genellikle ilkokul döneminde konulmasına karşın öncül belirtilerinin okul öncesi dönemlerde başladığı düşünülmektedir. Bu araştırma okul öncesi dönemde DEHB olan çocukların öz düzenlemelerinde yaşadıkları olumlu veya olumsuz davranışları belirlemek ve ebeveyn tutumlarının öz düzenlemelerine olan etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma nicel araştırma modelinde, genel ilişkisel ...Daha fazlası
Bu araştırmada; ebeveyn tutumlarının 7-12 yaş özel yetenekli çocukların sosyal becerilerine etkisi bu süreçte çocukların mizah becerilerinin aracı rolü incelenmiştir. Nicel araştırma yöntemi olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Bilim ve Sanat Merkezlerinde öğrenim gören özel yetenekli ve/veya üstün zekâ tanısı almış olan çocuklarla çalışılmıştır. Verilerin elde edilmesi için Kişisel Bilgi Formu, Anne Baba Tutum Ölçeği, Sosyal Beceri Ölçeği ve Okul Çocukları İçin Çok Boyutlu Mizah Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma değişkenlerine ilişkin değerler normallik değerleri için çarpıklık ve bası ...Daha fazlası
Bu çalışmanın temel amacı, otizm spektrum bozukluğu bulunan çocuk ve ergenlerin uyku bozukluğu ile ebeveyn yaşam kaliteleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yürütülmüştür. Çalışma grubu; Konya merkez ilçeleri başta olmak üzere Türkiye’nin farklı illerindeki otizm spektrum bozukluğu olan 2-18 yaş arasındaki 100 çocuk ve bu çocukların anne babaları ya da bakım veren bireylerdir. Verilerin toplanması amacıyla katılımcılara Kişisel Bilgi Formu, Otizmde Yaşam Kalitesi Anketi Ebeveyn Formu (OYKA), Çocuklar İçin Uyku Bozukluğu Ölçeği uygulanmıştır. Araştırma, ...Daha fazlası
Yapılan bu araştırmada ergenlerde algılanan ebeveyn tutumları ile sosyal medya bağımlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ilişkisel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmaya 2021-2022 eğitim ve öğretim yılı içinde Ankara ilinde bulunan ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 292 kız ve 244 erkek olmak üzere toplam 536 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın veri toplama sürecinde kişisel bilgi formu, Ana-Baba Tutum Ölçeği” ve “Ergenler İçin Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği Kısa Formu” kullanılmıştır. Veri analiz sürecinde ise SPSS 25.0 programında Independent Samples ...Daha fazlası
Bu araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin sınıf yönetimi strateji tercihleri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışmaya Erzurum ilinde görev yapan 200 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Araştırmada okul öncesi öğretmenlerinin “demografik bilgi formu”, “kapsayıcı eğitimde öğretmen özyeterlik ölçeği” ve “sınıf yönetim stratejileri ölçeği” veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; (i) Kapsayıcı eğitim özyeterliliklerinin cinsiyete göre farklılaşmadığı, sınıf yönetimi stratejisi üzer ...Daha fazlası
Bu araştırmanın amacı, ergenlerin gelecek beklentileri ile duygusal özerklik ve psikolojik sağlamlıkları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma kapsamında aynı zamanda bu temel özellikleri bazı demografik değişkenlerin etkileme durumu da incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırmanın genel evreni 14-17 yaş arasında tipik gelişim özellikleri gösteren ergenlerdir. Araştırmanın örneklemi 2022-2023 eğitim-öğretim dönemi içinde Konya ve Ankara’daki liselerde öğrenim gören ergenlerdir. Araştırmanın çalışma gru ...Daha fazlası
Bu araştırmanın genel amacı, süreğen hastalığı olan 5-9 yaş grubu çocukların yaşam kalitesi üzerinde psikolojik dayanıklılık düzeyleri ve demografik özelliklerin (yaş, kardeş sayısı, hastanede yatma süresi, hastalık türü) yordayıcı etkisinin incelenmesidir. Ayrıca, araştırma kapsamında süreğen hastalığı olan 5-9 yaş grubu çocuk ve ebeveynin yaşam kalitesi algıları ile çocuğun demografik özelliklerine (aile türü,kardeş sayısı,doğum sırası,kronik hastalığa sahip kişiler cinsiyet, ailenin gelir durumu )göre yaşam kalitesinin farklılaşıp farklılaşmadığının incelenmesi amaçlanmıştır.Araştırmanın ça ...Daha fazlası
Bu çalışmanın amacı, ilkokul ikinci sınıfta öğrenim gören çocukların ebeveyn iletişimlerinin dil gelişimi ile okumaya yönelik tutumları üzerindeki etkisini incelemektir. Okumaya yönelik tutumların en çok belirginleştiği ve dil ifadelerinin yoğunlaştığı ilkokul döneminde öğrenim gören çocuklar incelenmiş ve ilişkisel tarama modeli uygulanmıştır. Araştırma kapsamında kolay ulaşılabilir örneklem seçim yöntemi tercih edilerek çocukların dil gelişimlerini, okumaya yönelik tutumlarını, bu değişkenleri ebeveynlerin iletişimlerinin ne ölçüde etkilediğini ve etki düzeyini değerlendirmeyi içeren kesitse ...Daha fazlası
Her geçen gün hızla gelişen ve hayatımızda daha fazla yer edinen teknolojik gelişmeler birçok sistemde etkisini gösterdiği gibi eğitim sisteminde de yenilikler sunmaktadır. Son birkaç yılda ülkemizdeki akademik çalışmalarda daha fazla yer edinen Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımı bu duruma örnektir. Artırılmış gerçeklik teknolojisi akıllı cihazlar vasıtasıyla gerçek dünyaya sanal içerikler ekleme prensibine dayanarak çalışmaktadır. Sağladığı bu olanak eğitim, sağlık, askeriye, ulaşım ve reklam gibi birçok alanda artırılmış gerçeklik teknolojilerinin kullanımını artırmıştır. Bu dur ...Daha fazlası
Bu çalışmanın amacı; okul öncesi dönemde erken okuryazarlık becerilerinin desteklenmesinde iki farklı yöntemin karşılaştırılmasıdır. Araştırma kontrol gruplu ön test-son test deneysel model ile desenlenmiştir. Çalışma grubunu 5 yaş grubundan 60 çocuk oluşturmaktadır. 2 deney ve 1 kontrol grubu olarak gerçekleştirilen çalışmada somut materyallerle eğitim alan 1. deney grubunda 20 çocuk, dijital materyallerle eğitim alan 2. deney grubunda 20 çocuk, okul öncesi eğitimine devam eden kontrol grubunda 20 çocuk yer almaktadır. Deney grubunda olan çocuklara eğitim programı 10 hafta, haftada 2 gün olar ...Daha fazlası
Bu çalışmada, etkileşimli okuma programının işitme yetersizliği olan çocukların dikkat ve anlama seviyesine etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmada duyma güçlüğü çeken ve cihaz kullanıcısı olan 6 yaşındaki 14 katılımcının beyin sinyalleri mobil EEG cihazı ile kaydedilerek analizler yapılmıştır. Bu sinyaller üzerinde yapılan frekans bölgesi analizleri sonucunda, etkileşimli okuma programı sırasında kaydedilen EEG sinyallerinin, geleneksel okuma programında kaydedilen EEG sinyallerine göre daha yoğun bir aktiviteye sahip olduğu görülmüştür. Mobil EEG cihazının ölçtüğü beynin dikkat ve ...Daha fazlası
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.