Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 19 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 19 Adet 0.001 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Yayın Türü [1]
Atıf Dizini [3]
Yayın Tarihi [6]
Tez Türü [1]
Yayın Dili [2]
Erişime Açık

Türkiye’de Faaliyet Gösteren Perakende Ve Üretim İşletmelerinin Finansal Performanslarının Değerlendirilmesi: Merkez Bankası Sektör Bilanço Ve Gelir Tabloları Üzerine Bir Araştırma

KAZAK, Hasan

Retail sector holds an important position among members of distribution channel. Distribution of consumer goods starts with the producer, who is the first member of this distribution channel and included in industrial sector, and ends with the consumer. That the goods are delivered to the consumers is maintained by the retailer. In parallel with economic, technologic, social and cultural development, observed both in Turkey and around the world, serious progress in retail sector has been achieved. The increase in variety and volume of products and services has made the consumers be faced with ...Daha fazlası

Erişime Açık

Maddi Duran Varlıklarda ve Yatırım Amaçlı Gayrimenkullerde Muhasebeleştirme ve Değerleme-BIST 100 Endeksindeki Firmaların Yeniden Değerlemeye İlişkin Uygulamaları

AKPINAR, Aynur

Şirketlerin bağımsız denetimden geçmiş finansal tabloları vergi mevzuatına göre düzenlenmiş kesin mizan bilgilerinin Türkiye Muhasebe Standartları uygulamalarına göre düzeltilmesiyle oluşturulmaktadır. Bu araştırmada, öncelikle bu şirketlerin sahip oldukları maddi duran varlıkları ve yatırım amaçlı gayrimenkullerin ilk kaydedilmedeki maliyet unsurları ve dönem sonlarında hangi esaslarla değerlendirdikleri açıklanmıştır. Daha sonra BİST 100 endeksi kapsamındaki şirketlerin 2007-2019 yıllarındaki bağımsız denetim raporlarının dipnot açıklamaları incelenmiş ve maddi duran varlıklarında ve yatırım ...Daha fazlası

Erişime Açık

İşletmelerde Binek Otomobillerin Amortisman Uygulamaları

AKPINAR, Aynur

Bu çalışmanın amacı binek otomobil amortismanı konusunda Vergi Usul Kanunu ve Türkiye Muhasebe Standartları arasındaki benzer ve farklı yönleri ortaya koymaktır. İşletmelerin faaliyetlerinde kullandıkları ve aktifinde kayıtlı olan binek otomobillerinin yıllık amortisman tutarlarının hesaplanmasında, Vergi Usul Kanunu (VUK) ve Türkiye Muhasebe Standartları (TMS) uygulamalarında farklılıklar söz konusudur. Yapılan araştırmada, bu farklılıkların; amortisman matrahı, faydalı ömür ve amortisman yöntemi başlıklarındaki uygulamalardan oluştuğu bulunmuştur. TMS 16 Maddi Duran Varlıklar Standardına gör ...Daha fazlası

Erişime Açık

Uluslararası Ticaret Teorilerinden Mutlak, Karşılaştırmalı ve Rekabetçi Üstünlükler Teorilerine Yönelik Bir Değerlendirme

YAZICIOĞLU, İsabet Ebru

Uluslararası iktisat biliminde kıt kaynakların uluslararası boyutta etkin kullanılması amaçlanırken; dış ticaret bilimine mal ve hizmetlerin uluslararası düzeyde alınıp satılması konu olmaktadır. Adam Smith ile başlayan uluslararası ticaret teorileri akımı, David Ricardo ve Michael Porter tarafından geliştirilerek devam etmiştir. Bu çalışma kapsamında Mutlak, Karşılaştırılmalı ve Rekabetçi Üstünlükler Teorileri irdelenmiştir. Çalışmanın amacı söz konusu ticaret teorilerinin kapsam ve geçerlilik bakımından incelenmesi; Smith, Ricardo ve Porter’ın rekabette üstünlük hakkındaki fikirlerinin değer ...Daha fazlası

Erişime Açık

Online FoMO, Insta-Mom Takibi ve Ürün İlgilenimi Arasındaki İlişkide Sosyal Kıyaslama ve Benlik Saygısının Düzenleyicilik Rollerinin İncelenmesi

AY, Ufuk | AKSOY, Beyza | AKPINAR, Ayhan

Dünya genelinde yaklaşık 2 milyarlık bir tüketici grubunu oluşturan anneler, sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullanmaktadır. Çevrimiçi ünlülerden biri olan Instagram anneleri, hedefledikleri bu tüketici grubunun satın alma kararlarını ve ürün ilgilenimlerini önemli ölçüde etkilemektedir. Buna karşın, sosyal medya kullanımı ve ürün ilgilenimi ile ilgili çalışmaların “annelik” bağlamında oldukça nadir olarak araştırıldığı görülmektedir. Instagram annelerinin takipçilerini hedef alan bu çalışmada, sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile ürün ilgilenimi arasındaki ilişkiyi açıklayan meka ...Daha fazlası

Erişime Açık

A Bibliometric Overview of The Journal of Historical Research in Marketing Between 2009 and 2021

AKPINAR, Ayhan | ÇETİN, Canberk | TİLTAY, Muhammet Ali

Purpose The purpose of this paper is to reveal the contributions of the Journal of Historical Research in Marketing (JHRM) to the academic body of knowledge. Pursuant to this objective, the study classifies the publications and citation structure of the JHRM, the nature of the publications’ authorship, the most cited articles and authors and the themes that have been covered from the first day until now (2009–2021). Design/methodology/approach This paper uses bibliometric methodologies to analyze several aspects of the JHRM. Findings The average number of citations per paper is 4.54. The numbe ...Daha fazlası

Erişime Açık

The Impact Of Neuroticism On Compulsive Buying Behavior: The Mediating Role of The Past-Negative Time Perspective and The Moderating Role of The Consumer’s Need For Uniqueness

AKSOY, Beyza | AKPINAR, Ayhan | ÖZKARA, Behçet Yalın

Around 300 million people are affected by consumption-related psychological disorders. Despite the prominence of this problem, which impacts 1 in every 20 people, the number of studies on consumption-related problems in marketing is limited. Furthermore, although marketing scholar-ship focuses on identifying antecedents of compulsive buying, the potential variables involved in this complex mechanism are still unknown. For this purpose, this study investigated (1) the mediating role of past-negative time perspective (PNTP) in the effect of neuroticism on compulsive buying behavior (CBB) and (2) ...Daha fazlası

Erişime Açık

Export Performance: A Comprehensive Bibliometric Overview

AKSOY, Beyza | AKPINAR, Ayhan | ÜNÜSAN, Çağatay

Abstract Purpose This study aims to present a bibliometric overview of the academic research on export performance (EP) in the business and management areas. Design/methodology/approach A bibliometric overview of 1,463 papers from 1968 to 2021, including performance analysis, science mapping analysis and graphical mapping, was conducted using the Scopus database. SciMAT software was used for thematic analysis and conceptual evolution mapping of the EP domain, and VOSviewer software was used for graphical visualization. Findings This study shows that EP research experienced spectacular growth, ...Daha fazlası

Erişime Açık

Terrorism and Tourism: An Empirical Exemplification of Consequences of Terrorist Attacks on Tourism Revenues in Turkey

KAYA, Mustafa Göktuğ | ONIFADE, Stephen Taiwo | AKPINAR, Ayhan

The booming tourism sector in Turkey has resulted in major economic gains in terms of direct revenues to both government and private sectors alike. Turkey had more than 45 million visits in 2018, and top inbound arrivals were from Russia and European Union (EU) members, such as Germany, the United Kingdom, and Bulgaria, among others (Organization for Economic Co-operation and Development [OECD], 2020). However, terrorism is becoming a challenge to tourism development. This study explores terrorism–tourism dynamics in Turkey. The short- and long-run impacts of terror attacks on tourism revenues ...Daha fazlası

Erişime Açık

Mobile Marketing: Current State and Future Research Directions

FOLLAD, Mirwais | AKPINAR, Ayhan | TİLTAY, Muhammet Ali

Bu çalışmanın amacı, mobil pazarlama literatürüne ayrıntılı bir genel bakış sağlamaktır. Bu amaç doğrultusunda, mobil pazarlama çalışmalarının mevcut durumunun geniş bir görüntüsü verilmekte ve yayınlanan mobil pazarlama makalelerinin sayısı, araştırmaların niteliği ve çalışma alanının nasıl büyüdüğüne dair bir anlayış gösterilmektedir. EBSCOhost, ABI / INFORM, IEEE Xplore, Scopus, ProQuest Central, Wiley Online Library, Emerald Library, JSTOR, Springer Link veri tabanları taranarak elde edilen mobil pazarlama ile ilgili 97 makale içerik analizine tabi tutulmuş ve değerlendirilmiştir. Araştırm ...Daha fazlası

Erişime Açık

Ulusal Pazarlama Yazınında Yer Alan Nitel Makalelerin İncelenmesi

TİLTAY, Muhammet Ali | AKPINAR, Ayhan

Amaç – Bu araştırmanın amacı,ulusal yazında yer alan, pazarlama disiplini içerisinde yayınlanmış nitel çalışmaların incelenmesidir. İkincil olarak nitel araştırmalarda karşılaşılabilecek sorunlar ile çözümleri irdelenecek ve bu amaç doğrultusunda seçilen makalelerden yararlanılacaktır.Yöntem – Bu kapsamda yalnızca pazarlama odaklı yayınlar yapan beş adet dergi belirlenmiş (PPAD, PATU, TTAD, GİPAD ve SOMI) ve burada yer alan nitel çalışmalar, temaları, desenleri, analiz teknikleri, veri toplama yöntemleri, güvenirliği ve geçerliği gibibaşlıklar çerçevesinde ele alınarak içerik analizine tabi tu ...Daha fazlası

Erişime Açık

Dersaadet’te Tüketim (1855-1923) Kitap Eleştirisi: Köse, Yavuz (2016).

AKPINAR, Ayhan

Tarih çalışan akademisyenler bir süredir geçmişi çözümlerken yeni bir araç olarak tüketimi kullanmaktadır (Quataert, 2000). Tüketimin modern dünyanın oluşumunda oynadığı merkezi rol (Holt ve Searls, 1994), geçmişteki tüketim örüntülerinin keşfinin çok önemli bir hale gelmesine yol açmıştır. Arzularımız, sahip olma isteğimiz ve kimlik yaratma projelerimiz nedeniyle çeşitli tüketim malları günlük hayatımızın her noktasında bizlere eşlik eder hale gelmiştir (Belk, 2009). Tüketimin sosyal hayat içerisindeki öneminin endüstri devrimi ile başladığı öne sürülse de bazı çalışmalar bu tüketici devrimin ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms