- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır. - İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Bu başlık altında İslam Medeniyeti nasıl tasavvur etmektedir, bu tasavvur hangi ilkelere dayanmaktadır, bu ilkelerden her biri olan ilim, irfan ve hikmet nedir, bunların her birinin İslam Medeniyet tasavvuru açısından anlamı ve önemi nedir bu hususlar sorgulanmıştır.
İslam Medeniyetinin kurulması ve oluşmasında nübüvvetin, peygamberliğin oynadığı rol ele alınmakta ve sorgulanmaktadır. Esas itibariyle İslam Medeniyeti bir vahiy medeniyetidir. Bu medeniyetin temel esaslarını ve ilkelerini insanı yaratan yaratıcı Allah ilk peygamber Hz. Adem aracılığı ile bütün insanlığa bildirmiştir.
Bu başlık altında medeniyet ve uygarlık arasındaki ilişki ve farklılıklar üzerinde durulmuştur. Her ne kadar uygarlık ve medeniyet birbirinin yerine kullanılmış olsa da bunlar arasında özde bazı farklılıklar vardır.
Bu kitap içindeki bölümlerde ahlak kavramı, ahlakın tanımı, edep, ahlakın örf ve âdet ile ilgisi, ahlakın temel kaynakları, bu bağlamda Kur'an ve Sünnet, İcma' ve Kıyas konuları ele alınmıştır. Daha sonraki aşama da Türklerde iş ahlakının gelişmesi, ahlakın çeşitleri, Batı dillerinde ahlakın karşılıkları, dünya inanışlarında ahlak, ahlakî davranışın özellikleri, ahlakî davranışların kriterleri, İş ahlakı, kapsamı ve önemi, dünya inanışlarında iş ahlakı, ahlakî sorumluluk, iş ahlakı ve sosyal sorumluluk ilişkisi, sorumluluk ve sosyal sorumluluk, iş ahlakı ve çevre ilişkileri vb gibi konular üze ...Daha fazlası
Çalışmanın amacı 2015-2016 TEOG sınavında başarılı olan öğrencilerin öğrenim görmek için İmam Hatip Lisesini tercih etme nedenlerini tespit edebilmek ve öğrencilerin kimlik edinme sürecinde sosyalizasyon aracı olarak kabul edilen eğitim kurumunu temsilen İmam Hatip Lisesi’nin rolünün olup olmadığını anlamaktır. Çalışma grubu 2015-2016 yılında TEOG sınavında 500-475 puan alan ve Konya il merkezindeki mevcut İmam Hatip Liselerini tercih eden öğrencilerden oluşmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak görüşme tekniği kullanılmış ve ya ...Daha fazlası
Toplumun ve sosyal etkileşimin unsurları tarafından belirlenmiş ortak davranışlar ve normlar hakkında neyin doğru neyin yanlış, neyin kabul edilebilir ya da istenilmez olduğuna dair temel ölçütler sunan değerler konusu sosyal bilimlerin ilgi duyduğu başlıklardan birisidir. Değerlerin -gençliğin toplumdaki değerine atfen- bu sosyal kategoride nasıl anlamlandırıldığı günümüz modern toplumlarında yaşlıların görece azalan, gençlerin artan önemi ile daha fazla öne çıkmaktadır. Nitekim değerler konusunda yapılan çalışmalarda özellikle 2000li yıllardan sonra gençlik odağı daha fazla göze çarpmaktadır ...Daha fazlası
Abdullah Behçet bu eserinde ahlâkla ilgili bazı konuları tartışmaktadır. Bunların en başta geleni, ahlâkın ne zaman başlamış olduğu, önem ve lüzumu, tanımı ve çeşitleri ve benzer konulardır.
Konya’da 1925-1929 yılları arasında yayınlanan Yeni Fikir Dergisi’nde yazılan yazılarla varlığını ortaya koyan Konya Enerjetizm Felsefe Okulu, Türk düşünce tarihinde çok önemli bir yere sahip olmamakla birlikte, Konya açısından önemli bir fikir hareketidir. Orijinal bir fikir sentezine ulaşma iddiası ötesinde fazla bir varlık göstermiş değildir. Anadolu’nun Konya gibi mümtaz bir şehrinde ortaya çıkmış olması dikkate değerdir.
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.