Dijital Girişimcilik Perspektifinden İnfluencer Marketing

On dokuzuncu yüzyılda Endüstri Devriminin yaşanmaya başlaması bilgi teknolojilerin gelişmesine önemli katkı sağlamıştır. Sonraki süreçlerde Sanayide 4.0’ın gerçekleşmesi internetin gelişmesini ve yaygın kullanılması sonucunda dijitalizasyon yani dijitalleşme sürecini başlatmıştır. Bu dijital dönüşümün sağladığı fırsatlardan faydalanmak için işletmeler ve kurunlar da dijitalleşme faaliyetleri yürütmektedir. Özellikle son yıllarda girişimcilik faaliyetlerinin artması, dijital girişimcilik kavramını öne çıkarmıştır. Dijital girişimciliğin en uygulanan bir türü olan dijital pazarlamada, sosyal medya platformlarının daha etkin kullanılmasıyla İnfluencer Marketıng(Etkili Kişi Pazarlaması) ortaya çıkmıştır. Günümüzde, işletmeler tarafından etkin bir şekilde İnfluencer Marketing uygulamaları yapılmaktadır. Markalar İnfluencer Marketing(etkili Kişi Pazarlaması) sayesinde büyük avantajlar elde etmişlerdir. Bu avantajlar arasında; marka bilinirliğinin artması, reklam maliyetlerinin azalması, rekabet avantajlarının oluşması, hedef kitleye doğrudan ulaşılması, markaya olan sadakatin artması, potansiyel müşterilere kolay ulaşılması ve markaya olan güvenin artması yer almaktadır. Bu araştırmanın amacı; dijital girişimcilik perspektifinden influencer marketing konusunda oldukça derinlikli ve kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Söz konusu araştırma bulgularının elde edilmesinde ise nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
7
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
09 Mayıs 2024 09:50
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Dijital Girişimcilik Perspektifinden İnfluencer Marketing
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BİLGİN, Büşra
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Girişimcilik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dijital Girişimcilik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dijital Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İnfluencer Marketing
Yayıncı
(dc.publisher)
KTO Karatay Üniversitesi
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
GÜNDÜZ, Mehmet Akif
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2023
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2023-08-29T13:51:31Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2023-08-29T13:51:31Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
On dokuzuncu yüzyılda Endüstri Devriminin yaşanmaya başlaması bilgi teknolojilerin gelişmesine önemli katkı sağlamıştır. Sonraki süreçlerde Sanayide 4.0’ın gerçekleşmesi internetin gelişmesini ve yaygın kullanılması sonucunda dijitalizasyon yani dijitalleşme sürecini başlatmıştır. Bu dijital dönüşümün sağladığı fırsatlardan faydalanmak için işletmeler ve kurunlar da dijitalleşme faaliyetleri yürütmektedir. Özellikle son yıllarda girişimcilik faaliyetlerinin artması, dijital girişimcilik kavramını öne çıkarmıştır. Dijital girişimciliğin en uygulanan bir türü olan dijital pazarlamada, sosyal medya platformlarının daha etkin kullanılmasıyla İnfluencer Marketıng(Etkili Kişi Pazarlaması) ortaya çıkmıştır. Günümüzde, işletmeler tarafından etkin bir şekilde İnfluencer Marketing uygulamaları yapılmaktadır. Markalar İnfluencer Marketing(etkili Kişi Pazarlaması) sayesinde büyük avantajlar elde etmişlerdir. Bu avantajlar arasında; marka bilinirliğinin artması, reklam maliyetlerinin azalması, rekabet avantajlarının oluşması, hedef kitleye doğrudan ulaşılması, markaya olan sadakatin artması, potansiyel müşterilere kolay ulaşılması ve markaya olan güvenin artması yer almaktadır. Bu araştırmanın amacı; dijital girişimcilik perspektifinden influencer marketing konusunda oldukça derinlikli ve kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Söz konusu araştırma bulgularının elde edilmesinde ise nitel araştırma yöntemleri kullanılmıştır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/6022
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms