Bu araştırma hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli eğitim programının ergenlerde sosyal görünüş kaygı düzeylerini azaltmayı ve öznel iyi oluş düzeylerini arttırmayı hedeflemiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu 14-15 yaş grubundan 58 öğrenci oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grubu olarak gerçekleştirilen çalışmada hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli programla eğitim alan 29 öğrenci ve normal eğitimine devam eden 29 öğrenci yer almaktadır. Deney grubunda olan öğrencilere haftada 1 kez olmak üzere, her bir oturum 90 dakika sürecek şekilde 10 hafta boyunca eğitim programı uygulanmıştır. Eğitim programında toplam 40 etkinlik ve 11 materyalden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerini tespit etmek amacıyla “Ergen Öznel İyi Oluş Ölçeği”, sosyal görünüş kaygılarını tespit etmek amacıyla “Sosyal Görünüş Kaygı Ölçeği” ve öğrencilerin sosyo-demografik bilgilerini saptamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan “Demografik Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veriler SPSS 25 paket program kullanılarak elde edilen verilerle deney ve kontrol grubunun karşılaştırılmasında Mann Whitney U testi, bağımlı iki grubun ön test-son test karşılaştırılmasında ise Wilcoxon testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli eğitim programının katılımcıların öznel iyi oluş düzeylerini, kullanılan “Ergen Öznel iyi Oluş” ölçeğinin aile ilişkilerinden doyum, yaşam doyumu, olumlu duygular ve önemli diğerleri ile ilişkilerinden doyum alt boyutlarının puanlarını artırdığı ve sosyal görünüş kaygılarını azalttığı görülürken, öznel iyi oluş düzeyleriyle sosyal görünüş kaygıları arasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05).
Eser Adı (dc.title) | Yaratıcı Drama ve Orff Temelli Hazırlanan Eğitim Programının Ergenler Üzerinde Sosyal Görünüş Kaygısı Ve Öznel İyi Oluş Düzeylerine Etkisi |
Yayın Türü (dc.type) | Tez |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | TEKBAŞ, Ulya |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Yaratıcı Drama |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Orff Tekniği |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Sosyal Görünüş Kaygısı |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Öznel İyi Oluş |
Yayıncı (dc.publisher) | KTO Karatay Üniversitesi |
Tez Danışmanı (dc.contributor.advisor) | AKAROĞLU, Emine Gülriz |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2023 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2023-09-22T13:47:46Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2023-09-22T13:47:46Z |
Tez Türü (dc.type.thesis) | Yüksek Lisans |
Özet (dc.description.abstract) | Bu araştırma hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli eğitim programının ergenlerde sosyal görünüş kaygı düzeylerini azaltmayı ve öznel iyi oluş düzeylerini arttırmayı hedeflemiştir. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubunu 14-15 yaş grubundan 58 öğrenci oluşturmaktadır. Deney ve kontrol grubu olarak gerçekleştirilen çalışmada hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli programla eğitim alan 29 öğrenci ve normal eğitimine devam eden 29 öğrenci yer almaktadır. Deney grubunda olan öğrencilere haftada 1 kez olmak üzere, her bir oturum 90 dakika sürecek şekilde 10 hafta boyunca eğitim programı uygulanmıştır. Eğitim programında toplam 40 etkinlik ve 11 materyalden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak öğrencilerin öznel iyi oluş düzeylerini tespit etmek amacıyla “Ergen Öznel İyi Oluş Ölçeği”, sosyal görünüş kaygılarını tespit etmek amacıyla “Sosyal Görünüş Kaygı Ölçeği” ve öğrencilerin sosyo-demografik bilgilerini saptamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan “Demografik Bilgi Formu” kullanılmıştır. Veriler SPSS 25 paket program kullanılarak elde edilen verilerle deney ve kontrol grubunun karşılaştırılmasında Mann Whitney U testi, bağımlı iki grubun ön test-son test karşılaştırılmasında ise Wilcoxon testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda hazırlanan yaratıcı drama ve Orff temelli eğitim programının katılımcıların öznel iyi oluş düzeylerini, kullanılan “Ergen Öznel iyi Oluş” ölçeğinin aile ilişkilerinden doyum, yaşam doyumu, olumlu duygular ve önemli diğerleri ile ilişkilerinden doyum alt boyutlarının puanlarını artırdığı ve sosyal görünüş kaygılarını azalttığı görülürken, öznel iyi oluş düzeyleriyle sosyal görünüş kaygıları arasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.05). |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | http://hdl.handle.net/20.500.12498/6045 |