Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAFŞAR, Bilge
dc.contributor.authorAĞÇAKAYA, Serpil
dc.date.accessioned2019-07-10T11:40:29Z
dc.date.available2019-07-10T11:40:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationDOI:10.17755/esosder.64901en_US
dc.identifier.issn1304-0278
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/1096
dc.description.abstract1970’li yıllarda yaşanan gelişmelerin etkisiyle başlayan yeni ekonominin en önemli ivme gücü, teknolojilerin mikro düzey gelişmeleriyle sağlanmıştır. 1980 sonrası değişimlerin etkisiyle ulus ötesi bir özelliğe sahip olan yeni ekonomide 1990’lı yıllar sınır ötesi pazar olanaklarının teknoloji aracılığıyla zirveye ulaştığı bir dönem olmuştur. Finans aracılığında piyasaların akışkan hale gelmesi enformasyon ekonomisini ortaya çıkarmıştır. İnternetin endüstriyel sistemdeki kendine özgü katkısı dikey bileşenlerin yatay bileşenlere dönüşme imkânını sağlamıştır. İnternet ortamında ticaretin yanında finans, bankacılık ve mali işlemlerin yapılmasıyla birlikte ekonominin akışkanlığı hızla artarak ürünlerin pazar döngüsünü kısaltmıştır. Bu nedenle sürekli yeni ürün ve pazar üretimlerine ihtiyaçlar ortaya çıkmaktadır. Bu ikisinin birlikte ortaya çıkarılması inovasyonun etkinliği ile yakından bağlantılı olmak durumundadır. Spesifik pazarlar bu etkinliğin önemli bir parçasıdır. Girişimcilik ve işletme yönetiminin teknolojiyle olan etkileşiminin yeni ekonomi çerçevesinde ele alındığı bu teorik çalışmada; girişimcilik ve yeni ekonomi tanımlanmış, işletme yönetimi ve girişimci arasındaki ayrımlar temel değerler eşliğinde ortaya konulmaya çalışılmıştır. Anahtar Kelimeler: Yeni Ekonomi, Teknoloji, Girişimcilik, İşletme Yönetimien_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherESOSDERen_US
dc.titleYeni Ekonomide Teknolojinin İşletme Yönetimi Ve Girişimcilik Üzerindeki Dönüştürücü Etkilerien_US
dc.typeMakaleen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster