Farklı Merhamet Düzeylerine Sahip Üniversite Öğrencilerinde Depresyon, Anksiyete, Stres Ve Duygusal Zekânın İncelenmesi
Abstract
Bu araştırmanın amacı farklı merhamet düzeylerine sahip üniversite
öğrencilerinde depresyon, anksiyete, stres ve duygusal zekâyı incelemektir.
Araştırmanın çalışma grubu Necmettin Erbakan Üniversitesi’nin Ahmet
Keleşoğlu Eğitim Fakültesi; Selçuk Üniversitesi’nin İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesi, Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Hukuk Fakültesi ve Fen-Edebiyat
Fakültelerinde öğrenim görmekte olan 1., 2., 3. ve 4. sınıf öğrencileri arasından
küme örnekleme ve büyüklüğe orantılı örnekleme yoluyla seçilmiştir. Çalışma
grubu 322’sı kız, 254’ü erkek olmak üzere toplam 576 öğrenciden oluşmaktadır.
Araştırmada Depresyon, Anksiyete, Stres Ölçeği, Duygusal Zekâ Özelliği ÖlçeğiKısa Formu ve Merhamet Ölçeği kullanılmıştır. Depresyon, anksiyete, stres ve
duygusal zekâ puan ortalamalarının öğrencilerin merhamet düzeylerine göre
anlamlı düzeyde farklılaşıp farklılaşmadığı tek yönlü varyans analizi ile test
edilmiş, farklılaşma gözlenen durumlarda farklılaşmanın kaynağının belirlenmesi
için ileri analiz olarak Tukey testi kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre düşük
ve orta düzeyde merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerin depresyon puan
ortalamaları yüksek merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerinkinden daha
yüksektir. Farklı (düşük, orta, yüksek) merhamet düzeylerine sahip üniversite
öğrencilerinin anksiyete ve stres düzeyleri arasında anlamlı derecede farklılaşma olmadığı bulunmuştur. Düşük ve orta merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerin
duygusal zekâ puan ortalamaları yüksek merhamet düzeyine sahip olan öğrencilerin
duygusal zekâ puan ortalamalarından daha düşüktür
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..