Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorCANITEZ, Murat
dc.contributor.authorTANER, İbrahim
dc.date.accessioned2019-11-07T13:56:00Z
dc.date.available2019-11-07T13:56:00Z
dc.date.issued2019-08-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/1562
dc.description.abstractGelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin her alandaki refah seviyesi ekonomik kalkınmalarıyla doğru orantılıdır. Bu ekonomik kalkınma dengeli, devamlı ve başarılı olan dış ticaretten geçer. Gelişmiş ülkelerin uluslararası pazarlardaki yaptıkları ticari işlemler bunu kanıtlar niteliktedir. Tüm ülkeler tarafından teşvik edilen ihracatın ise ülke ekonomilerine birçok olumlu etkisi vardır. Rekabetin kırıcı olduğu olduğu uluslararası pazarlarda en fazla ihracat yapan ülkeler arasında 31. sırada yer alan Türkiye'nin, 2023 yılı stratejik hedefleri doğrultusunda 500 milyar dolar ihracat rakamına ulaşma ve dünyanın en çok ihracat yapan ilk 20 ülkesinin arasına dahil olma hedeflerinin gerçekleşmesi için ihracatın nokta atışı yapması kaçınılmazdır. Nokta atışı ihracatın yapılabilmesi için işletmeler, amaç ve doğrultularına göre hedef pazarlar belirleyerek burada potansiyel müşterileri tespit etmek isterler. Bu çalışmada ihracat yapan veya yapmak isteyen ülkemiz işletmeleri için, birincil verilerin zaman, kolaylık ve maliyet açısından tasarruflu olmamalarından dolayı operasyonel bilgi sunan ikincil veriler kullanılarak, ürün bazlı bir pazar araştırması metodu ile hedef pazar tespit edilmiş, kısmı potansiyel müşteri ve bilgilerini veren kaynaklar ele alınmıştır. Araştırmada kullanılan ürün küresel pazarlarda gün geçtikçe rekabetçiliğimizin arttığı deri ayakkabı ürünüdür. Çalışmada uygulanan araştırma metodu diğer tüm ürünler içinde uygulanması ön görülmüştür. Anahtar Kelimeler: hedef pazar, ikincil veri, pazar araştırması, nokta atışı ihracat, deri ayakkabı The prosperity level of developed and developing countries in all areas is directly proportional to their economic development. This economic development is through balanced, sustainable and successful foreign trade. The commercial transactions of developed countries in international markets prove this. Exports, which are encouraged by all countries, have many positive effects on national economies. In the international market, where it is hyper competition, Turkey's export is the world's 31'th largest export. Spot-on export must be unavoidable for achieving the export figure of 500 billion dollars and becoming one of the top 20 exporters of the world In line with the strategic goals of 2023. To being able spot-on export, enterprises want to determine potential markets by identifying target markets according to their aims and directions. In this study, the target market has been determined by using secondary data that provides operational information and sources giving potential customer and their information for enterprises because primary data is not convenient in terms of time, convenience and cost. The product used in the study is the leather footwear product in which our competitiveness increases in global markets. The method applied in the study is expected to be applied in all other products. Keywords: target market, secondary data, market research, spot-on export, leather shoesen_US
dc.subjectHedef Pazaren_US
dc.subjectTarget Marketen_US
dc.subjectİkincil Veri
dc.subjectPazar Araştırması
dc.subjectNokta Atışı İhracat
dc.subjectDeri Ayakkabı
dc.subjectSecondary Data
dc.subjectMarket Research
dc.subjectSpot-on Export
dc.subjectLeather Shoes
dc.titleDeri Ayakkabı Ürün Grubuna Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırmasıen_US
dc.title.alternativeExport Target Market Research Based On Secondary Data For Leather Footwearen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster