[email protected] Karatay
    • Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   [email protected] Karatay
  • ENSTITULER
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Uluslararası Ticaret
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans Programı
  • Tezler
  • View Item
  •   [email protected] Karatay
  • ENSTITULER
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Uluslararası Ticaret
  • Uluslararası Ticaret Tezli Yüksek Lisans Programı
  • Tezler
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİ: DÜNYADAKİ VE TÜRKİYE'DEKİ ÖRNEK UYGULAMALARIN KARŞILAŞTIRILMASI

KOCAŞAHİN, SIDDIKA BEYZA
  • BibTex
  • EndNote (RIS)
Loading
NameSizeDescription
10230393.pdf1.545Mb
Thumbnail
Date
2019-09-13
URI
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1568
Metadata
Show full item record
Abstract
Dünyanın küresel bir hal alması, çevre ile alakalı değişikliklerin yaşanması, tüketicilerin ürün ve hizmet anlayışlarının değişmesi ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerin pazarlama anlayışlarında değişiklikler meydana gelmiş, yeşil pazarlama kavramı daha sık konuşulur ve uygulanır olmuştur. Geleneksel pazarlamanın kar amaçlı üretim yapması, ihtiyaç duyulmayan ürünleri de üretip satmasının aksine yeşil pazarlama uygulamaları ürünün üretiminden ambalajlanmasına, son kullanımınndan atık haline gelip dönüştürülmesine kadar takip edilmesini öngörmekte, sosyal sorumluluk bilinci ile faaliyetlerini sürdürmekte ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçları, yüksek fayda beklentileri, hükümetlerin yaptırımları doğrultusunda hareket etmektedir. Bu çalışma geleneksel pazarlamadan yeşil pazarlamaya geçiş sürecini ve yeşil pazarlamanın geleneksel pazarlamadan ayrıldığı noktaları ortaya koymak, yeşil pazarlama karmalarını ve stratejilerini açıklamak ve yeşil pazarlamayı uygulayan işletmelerin çevre ve tüketici yararına ne tür faaliyetlerde bulunduklarını, bu faaliyetleri nasıl geliştirebileceklerini, dünyada ve Türkiye'de yeşil pazarlama faaliyetlerinin ne durumda olduğunu görmek, karşılaştırmak ve incelemek üzere yapılacaktır. That world come to the state of globalisation, having changes with the environment and consumers changing perception of goods and services and with the development of technology, changes have happened business' marketing perception, green marketing concept started to be spoken and applied often. That traditional marketing make production for profit, opposite to selling products not needed, green marketing applications project from goods production to packing, expiration and recycling. Continues its activities with the awareness of social responsibility and acts in accordance with consumers needs and demands, expectation of high-profit, state enforcement. This study will work through to execute transition process of traditional marketing to green marketing and points which green marketing differs from traditional marketing and to explain green marketing combinations and strategies and business' which apply green marketing operated in what kind of activities on behalf of environment and consumers....  Show more  Show less
Keyword
Pazarlama = Marketing ; Pazarlama karması = Marketing mix ; Pazarlama stratejileri = Marketing strategies ; Yeşil pazarlama = Green marketing ; Yeşil ürün = Green product ; Çevreci pazarlama = Environmental marketing
Collections
  • Tezler [9]

Related items

Showing items related by title, author, creator and subject.

  • Bütünleşik pazarlama iletişimi ve sosyal medyanın etkileri / Integrated marketing communication and social media effects 

    HATAŞ, BURAK (2017-09-21)
    Gelişen teknolojik ve ekonomik şartlarda firmalar hedef kitlelerine ulaşabilmek ve etkili bir iletişim ağı kurabilmek için bütünleşik pazarlama iletişimini faaliyetlerine aldığı tespit edilmiştir. Hızlı bir biçimde etkileşim ...
  • Otel işletmelerinde pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması süreci: Konya örneği / The process of the organization and i̇mplementation of the marketing strategies at the hotel business: The case of Konya region 

    ÜLKÜ, ÇALIK (2015-09-02)
    Değişen müşteri beklentilerine zamanında cevap verebilmek ve rakiplerinden farklı yönlerini göstererek tercih edilen olmak, otel işletmelerinin gelecek planlamalarındaki en önemli başarı ölçütlerindendir. Bu yönüyle otel ...
  • Elektronik pazaryerlerinde hizmet kalitesi; emlak pazarlaması üzerine bir çalışma / Service quality in elektronic marketplaces; research on real estate marketing 

    ETLİOĞLU, MEHMET (2015-06-01)
    Günümüzde insanların kiralık ya da satılık emlak ararken başvurdukları ilk kaynak e-ticaret siteleridir. Bireysel kullanıcılar ve emlak komisyoncularına hizmet veren e-ticaret şirketlerinin, müşterilerinin beklentilerine ...

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini
 

 

Browse

Communities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy lcAuthorBy TypeBy publisherBy languageBy rightsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsBy lcAuthorBy TypeBy publisherBy languageBy rights

My Account

LoginRegister

- KTO Karatay Kutuphanesi
- KTO Karatay Universitesi
- Contact Us / Send Feedback
DSpace software
Gemini