YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİ: DÜNYADAKİ VE TÜRKİYE'DEKİ ÖRNEK UYGULAMALARIN KARŞILAŞTIRILMASI
KOCAŞAHİN, SIDDIKA BEYZA
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
10230393.pdf | 1.545Mb |
Abstract
Dünyanın küresel bir hal alması, çevre ile alakalı değişikliklerin yaşanması, tüketicilerin ürün ve
hizmet anlayışlarının değişmesi ve teknolojinin gelişmesi ile birlikte işletmelerin pazarlama
anlayışlarında değişiklikler meydana gelmiş, yeşil pazarlama kavramı daha sık konuşulur ve uygulanır
olmuştur.
Geleneksel pazarlamanın kar amaçlı üretim yapması, ihtiyaç duyulmayan ürünleri de üretip
satmasının aksine yeşil pazarlama uygulamaları ürünün üretiminden ambalajlanmasına, son
kullanımınndan atık haline gelip dönüştürülmesine kadar takip edilmesini öngörmekte, sosyal sorumluluk bilinci ile faaliyetlerini sürdürmekte ve tüketicilerin istek ve ihtiyaçları, yüksek fayda beklentileri, hükümetlerin yaptırımları doğrultusunda hareket etmektedir.
Bu çalışma geleneksel pazarlamadan yeşil pazarlamaya geçiş sürecini ve yeşil pazarlamanın
geleneksel pazarlamadan ayrıldığı noktaları ortaya koymak, yeşil pazarlama karmalarını ve stratejilerini açıklamak ve yeşil pazarlamayı uygulayan işletmelerin çevre ve tüketici yararına ne tür faaliyetlerde bulunduklarını, bu faaliyetleri nasıl geliştirebileceklerini, dünyada ve Türkiye'de yeşil pazarlama faaliyetlerinin ne durumda olduğunu görmek, karşılaştırmak ve incelemek üzere yapılacaktır.
That world come to the state of globalisation, having changes with the environment and
consumers changing perception of goods and services and with the development of technology, changes
have happened business' marketing perception, green marketing concept started to be spoken and applied often.
That traditional marketing make production for profit, opposite to selling products not needed,
green marketing applications project from goods production to packing, expiration and recycling.
Continues its activities with the awareness of social responsibility and acts in accordance with consumers needs and demands, expectation of high-profit, state enforcement.
This study will work through to execute transition process of traditional marketing to green
marketing and points which green marketing differs from traditional marketing and to explain green
marketing combinations and strategies and business' which apply green marketing operated in what kind of activities on behalf of environment and consumers.... Show more Show less
Keyword
Pazarlama = Marketing ; Pazarlama karması = Marketing mix ; Pazarlama stratejileri = Marketing strategies ; Yeşil pazarlama = Green marketing ; Yeşil ürün = Green product ; Çevreci pazarlama = Environmental marketingCollections
- Tezler [9]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Bütünleşik pazarlama iletişimi ve sosyal medyanın etkileri / Integrated marketing communication and social media effects
HATAŞ, BURAK (2017-09-21)Gelişen teknolojik ve ekonomik şartlarda firmalar hedef kitlelerine ulaşabilmek ve etkili bir iletişim ağı kurabilmek için bütünleşik pazarlama iletişimini faaliyetlerine aldığı tespit edilmiştir. Hızlı bir biçimde etkileşim ... -
Otel işletmelerinde pazarlama stratejilerinin oluşturulması ve uygulanması süreci: Konya örneği / The process of the organization and i̇mplementation of the marketing strategies at the hotel business: The case of Konya region
ÜLKÜ, ÇALIK (2015-09-02)Değişen müşteri beklentilerine zamanında cevap verebilmek ve rakiplerinden farklı yönlerini göstererek tercih edilen olmak, otel işletmelerinin gelecek planlamalarındaki en önemli başarı ölçütlerindendir. Bu yönüyle otel ... -
Elektronik pazaryerlerinde hizmet kalitesi; emlak pazarlaması üzerine bir çalışma / Service quality in elektronic marketplaces; research on real estate marketing
ETLİOĞLU, MEHMET (2015-06-01)Günümüzde insanların kiralık ya da satılık emlak ararken başvurdukları ilk kaynak e-ticaret siteleridir. Bireysel kullanıcılar ve emlak komisyoncularına hizmet veren e-ticaret şirketlerinin, müşterilerinin beklentilerine ...