YOUTUBE’DA GAZETECİLİK YAPMANIN EKONOMİ POLİTİĞİ
Pişer, İsmail
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
DİJİTAL-ÇAĞDA-DEĞİŞEN-GAZETE-VE-GAZETECİLİK.pdf | 6.227Mb | DİJİTAL ÇAĞDA DEĞİŞEN GAZETE VE GAZETECİLİK |
Abstract
Medya sektöründeki tekelleşmeler ve siyasi partilerin dünya genelinde popülist tutumlar sergilemesi sonucu, pek çok gazeteci mesleki pratiklerini sürdürebilmek için Youtube’a yönelmek zorunda kalmıştır. Youtube, bir iletişim ve üretim aracı olarak gazetecilere özgürlük alanı sağlarken, aynı zamanda milyonlarca kullanıcısının tıklama alışkanlıklarını veri metalarına dönüştürmekte ve bu metaları reklam veren şirketlere satmaktadır. Bu çalışma, gazetecileri Youtube şirketinin çıkarlarına uygun şekiilde çalışmaya iten dinamikleri sorgulamaktadır. Öte yandan gazetecilerin bu platformda yaşadıkları zorluklar, geçinmelerine imkan sağlayan gelir modelleri ve kurdukları üretim ilişkileri irdelenmektedir. Veri toplamak için, mesleki faaliyetlerini Youtube üzerinden sürdüren profesyonel gazeteciler Nihat Genç, Yavuz Oğhan ve Gökhan Özbek’e Whatsapp ve/veya e-posta yoluyla bazı sorular sorulmuş ve alınan cevaplar Marksist ekonomi politik çerçevede analiz edilmiştir.... Show more Show less
Keyword
Youtube, Gazetecilik, Yeni Medya, Ekonomi Politik, Marx, Youtuber, Üretim İlişkileri, Emek, Dijital Emek, Kapitalizm, Kullanım Değeri, Değişim DeğeriItem type
Collections
The following license files are associated with this item: