Browsing Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar by Issue Date
Now showing items 1-20 of 21
-
Anne babaların çocuk istismarıyla ilgili tutumlarının incelenmesi
(KMÜ Sosyal ve Ekonomı̇k Araştırmalar Dergı̇si, 2014-01)Türkiye’de Başbakanlık Aile Araştırma Kurumu’nun yaptığı bir çalışmada çocukların % 46’sının, Türkiye genelinde yapılan bir çalışmaya göre de % 45’inin ihmal/istismara uğradığı belirlenmiştir. Çocuğun yaşı ne kadar küçükse ... -
Kadın İş Gücü Disiplinlerarası Bir Bakış
(Gazi Kitabevi, 2016)Kadın İş Gücü Disiplinlerarası Bir Bakış kapsamında (Ed: Bilge Afşar, Birol Büyükdoğan). 14. Bölüm Kadının İş Gücüne Katkısı ve Aile konusunda veri akışı sağlanmıştır -
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN TERCİH ETTİKLERİ HİKAYE KİTAPLARINDA YER VERİLEN KAVRAM VE BECERİLERİN ANALİZİ
(Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2017)Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin tercih ettikleri hikaye kitaplarında yer verilen kavram ve becerilerin analizini yaparak var olan durumu ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen ... -
Some Variables Predicting the School Readiness of Preschool Children
(Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, 2017)The main purpose of this study is determining the predictive power of the levels of the school readiness in the preschool children by some variables such as social skills, social interaction practices and education ... -
Validity and Reliability Study of Environmental Awareness and Attitude Scale for Preschool Children
(International Electronic Journal of Environmental Education, 2017)The aim of this study is to conduct validity and reliability study of the Environmental Awareness and Attitude Scale for Preschool Children .This study is conducted with 310 children who are having preschool education. ... -
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİNİN TERCİH ETTİKLERİ HİKAYE KİTAPLARINDA YER VERİLEN KAVRAM VE BECERİLERİN ANALİZİ
(Journal of Research in Education and Teaching, 2017)Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin tercih ettikleri hikaye kitaplarında yer verilen kavram ve becerilerin analizini yaparak var olan durumu ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen ... -
Some Variables Predicting the School Readiness of Preschool Children
(Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences,, 2017-09)The main purpose of this study is determining the predictive power of the levels of the school readiness in the preschool children by some variables such as social skills, social interaction practices and education ... -
Parental feedback of about the children's cognitive development impact of the intelligence games
(3nd International Congress on Education Sciences and Learning Technology, 2017-11-15)This study was conducted to reveal parental views on the effects of intelligence games taught in primary schools on children and to examine their awareness of these practices. The study group is composed of the parents ... -
Pre-School Teachers’ Classroom Management Competency and The Factors Affecting Their Understanding of Discipline*
(Eurasian Journal of Educational Research, 2018)Purpose: This research was carried out to determine the classroom management competency and the levels of perception of understanding of discipline among preschool teachers, the effect of their classroom management competency ... -
Farklı Programlara Göre Eğitim Alan 61-72 Aylık Çocukların Toplama ve Çıkarma Becerilerinin İncelenmesi
(Educational Sciences Research in the Globalizing World, 2018)Bu araştırmanın amacı, Reggio Emilia Yaklaşımı, GEMS Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı’nın 61-72 aylık çocukların toplama ve çıkarma becerilerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmada anlık ... -
Okul Öncesi Eğitim Etkinlik Planlarının Etkinlik Çeşidi ve Bireysel-Küçük/ Büyük Grup Olarak Planlanması Açısından İncelenmesi
(Kastamonu Eğitim Dergisi, 2018)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin etkinlik planlarında yer verdikleri etkinlik çeşitlerinin ve etkinlikleri bireysel- küçük/büyük grup olarak planlanma durumlarının belirlenmesidir. Nitel araştırma ... -
The Impact of the Montessori Approach in Supporting Children's Self-Regulation Skills
(education sciences research in the globalizing world, 2018)Self-regulation ability is expressed as the ability to voluntarily restrict some behaviours, to activate others and the ability to focus and shift attention as needed (Blair & Razza, 2007; Liew, 2012; Smith-Donald et ... -
Farklı Programlara Göre Eğitim Alan 61-72 Aylık Çocukların Toplama ve Çıkarma Becerilerinin İncelenmesi
(education sciences research in the globalizing world, 2018)Bu araştırmanın amacı, Reggio Emilia Yaklaşımı, GEMS Programı ve Milli Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Programı’nın 61-72 aylık çocukların toplama ve çıkarma becerilerine olan etkisini belirlemektir. Araştırmada anlık ... -
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan 6-12 yaş çocuklarin aile tutumlarinin değerlendirilmesi
(Uluslararasi Aile Çocuk ve Eğitim Dergisi, 2018-01)Amaç: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğuDEHB teşhisi konmuş çocukların ebeveynlerin çocuğa yönelik tutumları ile demografik değişkenleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yöntem: Araştırmanın evrenini DSM-IV TR ... -
Keşif ve sorgulama temelli bilim öğretimi programinin 10-12 yaş çocuklarin bilimsel süreç becerilerine etkisi
(Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 2018-01)Bu araştırmada, 10-12 yaş çocukların bilimsel süreç becerilerini etkili ve kalıcı bir şekilde kazanabilmeleri için araştırmacılar tarafından keşfetme, deney yapma, gözlemlerini uygulamaya dayalı bir bilim öğretim programı ... -
Anne–baba davranışlarının ve sosyal çevrelerinin liderlere etkileri
(Üsküdar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2018-10-04)Liderliğin, literatürde doğuştan olduğu gibi sonradan kazanılan bir yönünün olduğu ifade edilmekte ve tartışılmaktadır. Bu araştırma liderliğin aile davranışlarıyla ve sosyal çevreyle ilişkisinin olup olmadığını incelemeye ... -
İdeal Anne Babalar Ne yapar Mükemmel Çocuk Yetiştirmede 75 Strateji (ÇEVİRİ KİTAP)
(Salon Yayınları, 2019)“İdeal Anne-Babalar Ne Yapar? isimli bu kitap, çocukların zorlayıcı davranışlarına yön vermek, güçlü aile bağları oluşturmak; ayrıca çocukları mutlu, nazik ve sorumlu yetişkinler olarak yetiştirmek için çok önemli ve ... -
Teachers’ self-efficacy is related to their nutrition teaching methods.
(Journal of Progress in Nutrition, 2019-01)Background: Teacher-led nutrition education is a practical method for informing children about healthy eating at an early age. Commonly reported teacher barriers include self-efficacy and use of teaching methods. Objective: ...