Basit öğe kaydını göster

dc.contributorALPA, Şerife
dc.contributorÇÖNDÜ, Ahmet
dc.contributorŞENER, Orhan Ahmet
dc.date.accessioned2020-08-07T13:20:34Z
dc.date.available2020-08-07T13:20:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier10.7827/TurkishStudies.14627
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/3240
dc.description.abstractBeden eğitimi vücut ve yapı fonksiyonunu geliştirmeyi, eklem ve kasların kontrolü ve dengeli bir biçimde gelişmesini sağlamayı, okul çağı sonrası iş ve sosyal faaliyetlerin süresi içinde harcanan fiziki gücü en ekonomik şekilde kullanmayı dolayısı ile organların kontrolünü ve metotlu bir biçimde hareket etmesini öğreten bir faaliyet sistemdir. Bu çalışma ilköğretim 4. ve 5. sınıfta uygulanan beden eğitimi dersinin seçilmiş motorik özellikleri üzerindeki etkisini belirlemek ve buna paralel olarak öğrenciler arasındaki farklılığın incelenmesi amacıyla yapıldı. Çalışmanın örneklem grubunu haftada 2 saat düzenli olarak beden eğitimi öğretmeni tarafından derse uygulamalı olarak katılan 35 öğrenci ve beden eğitimi derslerine sınıf öğretmenleri gözetiminde düzenli katılmayan 35 ilköğretim okulundaki toplam 70 öğrenci gönüllü olarak katıldı. Araştırmanın amacına ulaşmak için çalışmaya katılan gönüllülerin fiziksel ölçümleri ile esneklik, kol hareket hızı, denge, durarak uzun atlama, kol kuvveti, mekik ve surat gibi motorik özellikler ölçüldü. 4. ve 5. sınıflarda haftada 2 saat düzenli olarak beden eğitimi derslerini işleyen öğrenciler 5. sınıf öğrencileri ile düzenli beden eğitimi dersi işlemeyen 4. Sınıf öğrencileri arasında anlamlı farklar tespit edilmedi (p>0,05). Her bir sınıftaki öğrencilerde kız ve erkek arasında karşılaştırma yapıldığında 4. Sınıf kız ve erkek öğrenciler arasında vücut ağırlığı, esneklik ve denge verileri anlamlı iken erkek öğrencilerde ise mekik verilerinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). 5. sınıf öğrencilerine bakıldığında ise boy ve vücut ağırlığı kız ve erkek öğrencilerde anlamlı bulunmuş, mekikte ise sadece erkek öğrencilerde anlamlı bulunmuştur (p<0,05).
dc.sourceBeden eğitimi, Sınıf öğretmeni, Motorik özellik
dc.subjectBeden Eğitimi
dc.subjectMotorik Özellik
dc.subjectSınıf Öğretmeni
dc.titleBeden Eğitimi Derslerinin Öğrencilerin Seçilmiş Motorik Özellikleri Üzerine Etkisinin Kıyaslanması


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster