Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorARSLANOĞLU, Şeref
dc.date.accessioned2019-07-05T06:26:18Z
dc.date.available2019-07-05T06:26:18Z
dc.date.issued2016-05-11
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/448
dc.description.abstractBu tez ile lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkileri incelenmiştir. Bu amaçla, Konya ili; Meram, Karatay ve Selçuklu ilçelerinde bulunan 2014-2015 yılları arasında liselerde görevli öğretmenlerin görüşleri alınarak lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkileri saptanmaya çalışılmıştır. Lise müdürlerinin liderlik düzeylerinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesini amaçlayan bu araştırmada, elde edilecek veriler için kesitsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada kullanılacak anket formu lisede görevli öğretmenlere uygulanmıştır. Anket 47 sorudan ve iki bölümden meydana gelmektedir. Birinci bölümde 7 sorudan oluşan demografik özellikler ölçülmüştür. Demografik bilgiler olarak, cinsiyeti, medeni durumu, yaş grubu, eğitim durumu, hizmet yılı, en son çalıştığı okuldaki hizmet yılı ve çalışılan kurum olarak incelenmiştir. İkinci bölüm ise 40 sorudan ve beş boyuttan oluşan Likert tipi ölçekten oluşmaktadır. Bu seçenekler "tamamen katılıyorum, katılıyorum, kararsızım, katılmıyorum ve tamamen katılmıyorum" şeklinde oluşturulmuştur. Araştırma kapsamına alınan öğretmenlerin kişisel bilgileri ve araştırmanın hipotezlerine ilişkin toplanan verilerin istatistiksel tekniklerle çözümlenmesi sonucunda elde edilen bulgular, tablolar halinde gösterilmiş ve bulguların yorumları yapılmıştır. Öğretmenlerin ölçeklerden elde ettikleri puanların öğretmenlerin bireysel özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği iki kategorili değişkenlerde t testi ile; ikiden fazla kategoriye sahip değişkenlerde ise tek yönlü ANOVA analizi ile test edilmiştir. ANOVA analizi sonrasında farklılığın hangi kategorilerde ortaya çıktığını belirlemek amacıyla post hoc testlerden Tukey HSD testi kullanılmıştır. Bu araştırmada; geleceğin emanetçisi gençlerimizi yetiştirmek hedefini taşıyan lise müdürlerinin, kalifiye hale getirilebilmesi, öğretmenlerin motivasyonunun artırılması ve başarılı öğrenciler yetiştirilmesinden hareketle, liselerdeki eğitim sisteminin etkililiğinin artırılmasına ilişkin sonuç ve öneriler ortaya konulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this Tez, the effects on the motivation of the teachers of the school direktor leadership level were investigated. For this purpose, Konya; Meram Karatay and Selçuklu in high school between 2014-2015 years found in district officials to influence teachers' motivation level of teachers of high school principals taking the views of the leadership is to determine. This study aims to assess the level of leadership by teachers, school principals, the cross-sectional study design was used for the data to be obtained. Questionnaire used in the survey was administered to teachers in high school. Survey questions come from 47 and consists of two parts. In the first part demographic properties, which formed from 7 questtions were measured. as demographic information, gender, marital status, age group, education level, years of service, was examined in the latest work by years of service in school and working institutions. The second part consists of a Likert-type scale consisting of 40 questions and the five dimensions. These options are "totally agree, agree, neither agree nor disagree, disagree, and completely disagree" shape was formed. Personal information of the teachers in the study and analysis with statistical techniques of data collected related to the hypoTez of the study given to the findings obtained as a result, the results were tabulated and the findings of comments have been made. The scores obtained from the scales of teachers as teachers varies according to the individual characteristics of the two-category variable t test; In variable with more than two categories was tested by one-way ANOVA analysis. ANOVA, Tukey HSD difference after analysis to determine which categories of post hoc tests revealed that out is used. In this study; future custodian of school principals with the goal of educating our young people to become qualified, Increasing teachers' motivation and successful students raised the motion was put forward conclusions and recommendations for enhancing the effectiveness of the school in the education system.en_US
dc.subjectEğitim Yönetimien_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectLise Öğretmenlerien_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectOkul Yöneticilerien_US
dc.subjectOrtaöğretim Okullarıen_US
dc.subjectÖlçekleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectEducational Administration
dc.subjectÖğretmenler
dc.subjectScales
dc.subjectLeadership
dc.subjectSecondary Education Schools
dc.subjectSchool Administrators
dc.subjectMotivation
dc.subjectHigh Schools Teachers
dc.titleLise müdürlerinde liderlik, liderlik düzeylerinin öğretmenlerin motivasyonuna etkisi (Konya ili örneği) / Leadership in school di̇rektor, the effect of motivation of teachers of leadership level (Konya sample)en_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster