Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKÜPCÜ, Ali
dc.date.accessioned2019-07-05T07:29:28Z
dc.date.available2019-07-05T07:29:28Z
dc.date.issued2016-03-18
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/456
dc.description.abstractGelişmekte olan ülkeler kategorisinde yer alan ülkemizin temel amacı bir an önce kalkınma hamlesini tamamlayarak gelişmiş ülkelerdeki refah seviyesini yakalayabilmektir. Temeli ekonomik gelişmeye dayalı olan bu kalkınma hamlesinin en önemli unsurlarından biri ise dengeli ve sürdürülebilir bir dış ticarettir. Dünya ekonomileri ile entegre bir ekonomi politikası ise uzun vadeli bir büyümenin olmazsa olmazıdır. Dengeli bir dış ticaret hedefi ile tüm ülkeler refah ve kalkınmışlıklarını garanti altına almak istemektedirler. Gelişmiş ülkelerin dünya ticaretinden aldıkları pay göz önüne alındığında dış ticaretin kalkınmada olan önemi görülebilmektedir. Ülke ekonomilerine birçok pozitif etkisi bulunan ihracat ise tüm ülkeler tarafından teşvik edilmektedir. Ülkemiz gibi gelişmekte olan ülkeler için ihracat, kalkınma sürecinde gereksinim duyulan yatırım ve ara malı ithalatını döviz sıkıntısı çekmeksizin karşılamaya yardımcı olmaktadır. Ülkemizi diğer gelişmekte olan ülkelerden farklı kılan ve ihracatı ekonomik gelişimimiz açısından daha hayati bir noktaya getiren unsur ise, ülkemizin enerji ihtiyacını karşılamada yurt dışına olan bağımlılığıdır. Giderek yükselen enerji ihtiyacının karşılanmasının finansmanında döviz getirici faaliyetlerin önemi daha da artmaktadır. Öncelikle istikrarlı bir ihracat yapısı oluşturmak ve cumhuriyetimizin yüzüncü yılı olan 2023 tarihi için hedeflenen 500 milyar dolarlık ihracat hedefini gerçekleştirmek kalkınma hamlemizin başarı ile sonuçlanması açısından çok önemlidir. İhracatçı firmalar için ihracatın başlangıç noktası hedef pazar tespiti ve bu hedef pazarda yer alan potansiyel müşterilere erişilmesidir. Birincil veri elde etme konusundaki birçok zorluk, ihracat pazar araştırmalarında ikincil veri kullanımının ön plana çıkmasına neden olmaktadır. İkincil verilerin derlenmesi ve işlenerek ihracatçılarımızın ihtiyaç duyduğu ticari istihbarata dönüştürülmesi çalışmamızın ana konusu olmuştur. Bir örnek model önerisi ile yapılan çalışma benzer ürünleri ihraç etmek isteyebilecek işletmeler için stratejik bir yol haritası oluşturulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractTurkey's as a developing country, primary aim is to complete its development attack and reach the developed countries' prosperity level. One of the most important elements of this development attack that based on economic improvement is a balanced and sustainable foreign trade. An economic policy, which is integrated with world economy, is vital for long term economic growth. All countries aim to guarantee their prosperity and wealth by targeting a balanced foreign trade. Observations about the developed countries' share on world's trade prove the importance on development of foreign trade. Exportation that has a lot of positive effect on countries' economies is encouraged by all countries. For developing countries like Turkey, exportation is very helpful to finance investment and intermediate goods, which are essential at developing progress of the economies. A very important point for Turkey differs from other developing countries and presents the exportation more vital for economic improvement, is the dependency to other countries for energy. Financing the increasing energy demand of Turkey, the importance of foreign currency generating facilities are increasing too. Primarily to form a consistent exportation structure and achieve the Turkish Republic's 2023 one hundred year anniversary export target of 500 billions is very important to complete its development attack. The beginning point for an exporter company is to identify the target market and attain the potential clients which operate in target market. Many difficulties of gathering primary data bring forth the secondary data for export market researches. Collecting secondary data and analyzing them for business intelligence, which exporters need, is the main point of our study. Via a model suggestion, our study is aim to create a strategic guide map for the exporters of similar products.en_US
dc.subjectPiyasa Araştırmasıen_US
dc.subjectİhracaten_US
dc.subjectİkincil Verien_US
dc.subjectExport
dc.subjectSecondary Data
dc.subjectMarket Research
dc.titleİkincil verilerin ihracat pazar araştırmalarında kullanımına yönelik etkinliği ve bir model önerisi / Effiency of the usage of secondary data at exportation market research and a model suggestionen_US
dc.typeTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster