Türk Bankacılık Sektöründe Penetrasyon; İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık Ürünlerindeki Penetrasyonun Analizi
ERBEN YAVUZ, ASUMAN; BABUŞCU, ŞENOL
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
Türk Bankacılık Sektöründe Penetrasyon; İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık Ürünlerindeki Penetrasyonun Analizi.pdf | 1.101Mb | Türk Bankacılık Sektöründe Penetrasyon; İnternet Bankacılığı ve Mobil Bankacılık Ürünlerindeki Penetrasyonun Analizi |
Abstract
Tasarruf sahipleri ile kaynak gereksinimi olanlar arasında transfer işlemlerini sağlayan finansal sistemler içerisinde bankacılık sektörü ilk sırada yer almaktadır. Bilgi çağı ile birlikte bankacılık sektörü de diğer tüm alanlarda yaşanan büyük değişimin etkisi altında kalmış, yeni teknolojiler geleneksel bankacılık yöntemlerini yapısal anlamda etkilemiştir. Bilgisayar teknolojilerinin kullanımı ile başlayan süreç, internet teknolojilerinde yaşanan gelişmelere bağlı olarak bankaları, internet baankacılığı ve mobil bankacılık uygulamalarına yöneltmiştir. Artık dünyada şubesiz bankacılık uygulamaları başlamıştır. Bu bağlamda, Türkiye’deki bankacılık sektörünün internet bankacılığı ve mobil bankacılık ürünlerini ne düzeyde kullandıkları ve müşterilerin bu ürünlere olan ilgisi önemli bir araştırma konusu haline gelmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, internet bankacılığı ve mobil bankacılık ürünlerindeki penetrasyonun güncel durumunu belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda 2011-2016 yılları arası bankaların internet bankacılığı ve mobil bankacılık ürünlerinin kullanım adet ve hacimleri derlenmiş, elde edilen veriler doğrultusunda gelişmeler yorumlanmıştır. Belirlenen yıllar arası internet bankacılığı ve mobil bankacılık için ayrı ayrı para transferleri, ödemeler, kredi kartı işlemleri ve diğer finansal işlemlere yönelik verilerin incelenmesi sonucunda, internet ve mobil bankacılık uygulamalarını kullananların oranının her geçen yıl büyük oranlarda artış gösterdiği tespit edilmiştir. Bu artışın önemli nedenlerin başında bankalar açısından ciddi oranda maliyet giderlerin düşmesi, müşteriler açısından ise öncelikli zaman tasarrufu olmak üzere internetin olduğu her yerden ve her zaman gerekli bankacılık işlemlerini daha ucuz ve hızlı yoldan yapabilme gelmektedir.... Show more Show less
Keyword
PENETRASYON; BANKACILIK; MOBİL BANKACILIK; TÜRK BANKACILIK SİSTEMİ; KAYIT DIŞI EKONOMİ; DİJİTAL BANKACILIKItem type
Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ĠĢ Güvencesı zlı ğı Algısı, Örgütsel Bağlılık ve Ġ Ģten Ayrılma Eğı lı mı Arasındakı Ġ lı Ģkı : Bankacılık Sektöründe Bı r Uygulama
ERBEN YAVUZ, ASUMAN; ELLİALTIOĞLU, NURETTİN; SAĞLAM, ABDÜLKADİR (2019-02-16)In recent years, perception of job insecurity is one of the greatest problems in working life. In this article; perception of job insecurity and its relationship with organizational commitment and intention to leave is ... -
İslami Finans Açısından Katılım Bankalarının Fon Kullandırma Yöntemlerinin Gelişimi Ve Bugünkü Durumu: Türkiye’de Faaliyet Gösteren Katılım Bankaları Açısından 2018 Yılı İtibariyle Durum Analizi
Hasan, KAZAK; Hasan, ERKAN; YAZICIOĞLU, İsabet Ebru; OKKA, Osman (Palet Yayınları, 2018)In Islamic countries, participation banks have very important function in terms of economic development. The solution of financing needs without using interest-based funding sources which has been forbidden by Islam is a ... -
İSLAMİ BANKALARIN FİNANSAL TABANA YAYILMANIN ARTIRILMASINDAKİ ROLLERİ: TÜRKİYE ÖRNEĞİ
AKPINAR, AYNUR; AKTEN ÇÜRÜK, SUNA (ISEFE International Congress of Islamic Economy, Finance and Ethics, 2017-10-29)Financial inclusive is a driving force for economic growth and development. Everyone who wants should have appropriate financing facilities. Various investment models and tools for different groups of investors need to be ...