Liselerde Öğretim Liderliği
Özet
Eğitim çabalarının genel amacı, kuşkusuz yetişmekte olan çocukların
ve gençlerin topluma sağlıklı ve verimli bir şekilde uyum sağlamalarına
yardım etmektir. Bu uyumun gerçekleştirilmesi için, bireylerin eğilim
ve yetenekleri eğitim yolu ile en son sınırına kadar geliştirilir ve insan
davranışları Milli Eğitim Bakanlığının amaçları doğrultusunda
değiştirilir.
Eğitim bireylere bilgi ve beceri kazandırmanın ötesinde, toplumun
yaşamasını ve kalkınmasını devam ettirebilecek ölçüde ve nitelikte
değer üretmek, mevcut değerlerin dağılmasını önlemek, yeni ve eski
değerleri bağdaştırmak sorumluluğu taşır; bu değerler, öğrencilerin
davranışlarını ve dilek düzeylerini yine eğitim yolu ile etkilerler. Yine,
bireylerde eğitim düzeyi, fikir, duygu ve ahlaki tutumlar geliştikçe,
çocuklara ve gençlere verilen eğitim de gelişmektedir.
Bireylerdeki yeteneği, onların hammaddesini işleyip, herkesin
hayranlıkla bakacağı ürünlere çevirmek ancak eğitim ustalarıyla
mümkün olacaktır. Eğitimcileri de birer çırak, kalfa, usta gibi görmek
belki fazla maddeci bir düşünce olabilir. Ancak eğitim sistemini ehil
ellere teslim etmek, eğitimde tecrübe ve yeteneğe dayalı bir atama
sistemi kurmak belki de böyle bir düşünceyle mümkün olacaktır.
Bir ülkedeki iyi mühendisi, iyi öğretmeni, iyi subayı, iyi bankacıyı
ancak iyi öğretmenler yetiştirir. İyi öğretmenleri ise, önce Eğitim
Fakülteleri, sonra da mesleğe girişinden itibaren aldığı görev başı
eğitim yetiştirir. Bu yetiştirmede okul müdürlerine de çok önemli
görevler düşmektedir.
Okul müdürü, okulun ve okul programının yönetimi, öğrenmenin
gerçekleşmesi ve okulun başarısından sorumlu olduğu kadar çalıştığı
okulda iyi bir lider, özellikle de iyi bir öğretim lideri olmalıdır.
Okul müdürlerinin öğretim liderliği üzerine yapılan bu çalışmada,
öğretim liderliği konusundaki teori ve uygulamalar karşılaştırılarak bazı
sonuçlara ulaşılmaya çalışılmıştır.
Koleksiyonlar

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..