Mobil oyunlarda grafik arayüzlerinin oyuncu tercihleri üzerindeki etkileri: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma
MERDİN, Mustafa
Loading
Abstract
Mobil oyun sektörü teknoloji ile doğru orantılı olarak son yıllarda hızla büyümüş ve
gelişme göstermiştir. Bu sektör akıllı telefon ve diğer mobil cihazların artışından
dolayı mobil oyun geliştirici firmalar açısından cazip bir pazar hâline gelmiştir. Oyun
geliştirici firmaların farklı türlerde piyasaya oyun sürmeleri, oyuncular için çok fazla
tercih seçeneği sunmaktadır. Oyuncuların tercihlerini etkileyen birçok unsur meydana
gelmiştir. Bu unsurlardan görsel algı ve estetik oldukça önemli bir yere sahiptir. Mobil
oyunların multimedya platformlarda indirilmesi ve hedef kitle için çekici hale gelmesi
görsel çekicilik ve bütünlük ile sağlanmaktadır. Kullanıcının işletim sistemini
destekleyen sanal mağazaya girip oynamayı tercih ettiği oyunu indirmesi, yapılan
tasarımların ve pazarlamanın ancak bir bütün olması şartı ile doğru bir şekilde
gerçekleşmektedir. Bu durumdan yola çıkarak mobil oyun üreticilerinin, tüketicilerin
oyun tercihinde hangi faktörlere baktığına ve seçimlerini hangi faktörlerin
yoğunluğuna göre belirlediğini tespit etmesi ve pazarlama stratejilerini bu çerçeve
içerisinde yapması gerekmektedir. Bu çalışmada oyuncu tercihini etkileyen
faktörlerden grafik tasarım alanına giren, oyunlar içerisindeki arayüz ve görsel
ögelerin oyun seçimleri üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Mobil oyuncu kitlesinin
büyük bir kesimini genç nüfus oluşturmaktadır. Bu çalışma genç nüfus içerisinde olan
üniversite öğrencileri üzerinde yapılmıştır. Çalışmanın temel amacı üniversite
öğrencilerinin mobil oyun tercihinde mobil arayüzlerin oyun seçimlerine olan etkisini
belirlemektir. Bu doğrultuda yapılan analizler sonucu oyun arayüzlerinin oyun tercihi
üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiş ve mobil oyun sektöründeki tasarımcılar ve
araştırmacılara farklı tavsiyeler sunularak çalışma sonlandırılmıştır.
Mobile gaming sector has grown significantly and have made progress directly
proportional to the technology recently. It has become an attractive market in terms
of mobile gaming developer companies due to ever increase demand of smartphones
and other mobile devices. Game developing companies launch different type of games
in order to provide so many opportunities of choices to the gamers. Many factors that
affect the choices of gamers has started to occur finally. Among these elements,
visual perception and aesthetics have a very important place. With the visual appeal
and integrity that mobile games can be downloaded on multimedia platforms and
made attractive to the target audience. The user can enter the operating system in the
virtual store and download the game that he prefers to play, provided that the designs
and marketing made are a whole. Based on this situation, it is necessary to change the
marketing strategies and determines the mobile game freedom determines the game
preferences of the consumers according to the intensity of the changing factors. In this
study, the effects of visual elements and an interface in the games which have been
included in the graphic area affecting the gamer’s choice has been investigated. The
large segment of the mobile audiences consists of a young population. The study has
been performed on the young population segment of the university students and the
main purpose of carrying out this study was to determine the effect of mobile
interfaces on game choices made by the university students.As a result of the analysis
made in this direction, it was determined that the game interfaces have an affect on
the choices of the game made. Finally, it was terminated by offering some different
advices to designers and researchers in the mobile gaming sector.... Show more Show less