Show simple item record

dc.contributor.authorBÜLBÜL, TUĞBA
dc.date.accessioned2019-07-05T12:27:44Z
dc.date.available2019-07-05T12:27:44Z
dc.date.issued2018-07-16
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/536
dc.description.abstractMarka yönetimi ile ilgili çalışmaların, tüketim malları gruplarından hizmet sektörüne kadar geniş bir alanı kapsadığı görülmektedir. Hangi sektörde olursa olsun şirketler, ürünlerini iyi bir marka yönetimi çalışması ile rakiplerinden ayırt edecek noktaya taşımış ve güçlü bir pozisyonda olan şirketler haline geldiği görülmüştür. Bundan dolayı, rekabet gücüne önem veren işletmelerin markaya yatırım yaptıktan sonra, markalarını korumaları ve markalaşma proseslerinde markalarını ihya edecek şekilde yönetmeye çalışmaları ve bu çalışmayı profesyonel bir prosedürde yapmak için uzman kişilerle iş birliği içerisinde olması gerekmektedir. Bu çalışmanın başlıca amacı; Ayakkabıcılık sektöründeki KOBİ'lerin markanın ve marka yönetiminin rekabet ve teknoloji çağında giderek artmasıyla birlikte markalaşmanın öneminin KOBİ'ler tarafından anlaşılmasına yardımcı olmak. Bu çalışmada ilk dört bölümde marka kavramı ve marka yönetimi hakkında belli başlı konular hakkında bilgi aktarılmış olup, Konya ilindeki ayakkabı üretimi yapan KOBİ'ler üzerinde marka, marka yönetimi ve markalaşma konusunda yapılan araştırmaların sonuçları hakkında bilgilendirilme yapılmıştır. Son bölümde; marka ve marka yönetimi konusunda hazırlanan anket çalışmasıyla birlikte Konya ilindeki ayakkabı sektöründeki KOBİ'lerin marka hakkındaki fikirleri ve marka yönetimine bakış açıları hakkında 355 KOBİ baz alınarak veriler alınmıştır. İşletmeler marka konusuna önem vermektedirler fakat markalaşma ve marka yönetimi konusunda yeterli bilgiye sahip olmadıkları görülmüştür. Çalışma sonuç ve öneriler kısmıyla tamamlanmıştır.en_US
dc.description.abstractIt is seen that brand management researches are cover on a broad area from consumer goods to service sector. It is realized that companies can get a more powerful position than their competitors through brand management research regardless of sector. Therefore, competitive companies should manage the branding process professionally to protect and enhance their brands after investing in brand. Besides, companies should cooperate with brand management specialist to maintain branding process. The main purpose of this study is to put on the importance of brand and brand management in age of competitive and technology for small and medium-sized enterprises(SMEs) in shoe manufacturing sector, and help to small and medium-sized enterprises(SMEs) to understanding importance of branding. The subject has been divided into four parts. The first four part of this research, specific topics about brand concept and brand management have been explained and informed research results about small and medium-sized enterprises(SMEs) that manufacture shoe in Konya. In the final part, results of survey have been examined that collecting data from 355 small and medium-sized enterprises(SMEs) in shoe sector about their opinions of brand and brand management. Survey results shows that small and medium-sized enterprises(SMEs) attach importance to brand, although they don't have enough information about brand management.en_US
dc.subjectMarka, Markalaşma, KOBİ, Marka Yönetimien_US
dc.subjectBrand, Branding, Small and Medium-Sized Enterprises(SME), Brand Managementen_US
dc.titleİşletmelerde marka yönetimi ve Konya ilindeki kobi'ler üzerinde bir araştırma / Brand management in enterprises andan investigation on SMES in Konyaen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record