Havayolu Şirketlerinde Online İtibar Yönetimi: Covid-19 Sürecine Ait Karşılaştırmalı Bir Analiz
BÜYÜKDOĞAN, Birol
Loading
Name | Size | Description |
---|---|---|
bölüm 192.sayfa.pdf | 497.6Kb |
Abstract
Covid-19 pandemisi 2019 Kasım ve Aralık aylarında öncelikle Çin‟de ar dından farklı ülkelerde hissedilmeye başladı. Hastalık Türk haber bültenlerinde dünya haberleri içinde geçiyor ve seyircinin bir kısmı için gelip geçici krizler den biriymiş gibi görülüyordu. Ancak salgın 2020 Şubat ayından itibaren Tür kiye‟de de kendini göstermeye başladı. Pandeminin etkisiyle 2020 Mart ayında önce Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullar ve üniversitelerde iki haftalık ka panma başladı, ardından devlet ve özeel şirket çalışanlarını da kapsayan bir dizi kapanma tedbirleri alındı. Bu tedbirler çalışma ortamlarında alınacak sağlık tedbirlerinden evden çalışmaya, yeme içme sektörlerinin işlerine ara vermesin den şehirler arası ve ülkeler arası seyahat yasağına kadar bir dizi tedbiri kapsı yordu. Alınan bu tedbirler zamanla “yeni normal” olarak adlandırılmaya da başladı. 2020 Mart ayında alınmaya başlanan bu tedbirler 2020 yaz aylarından itibaren kademe kademe azaltılmaya başladı. Ancak bu süreçteki yasak ve ted birler şirketlere büyük oranda müşteri ve para kaybettirirken itibarlarını da etkiledi. İtibar şirketlerin sektörlerinde devamlılıklarını sağlayan en önemli unsurlardan bir tanesidir. Şirketler bu dönemi en az hasarla atlatmak için farklı çözümler üretmeye ve itibarlarını korumaya çalıştılar. Şirketlerin hedef kitlele rine kendilerini en iyi anlatma kanallarından biri olan sosyal medya platformla rı da Covid-19 sürecinde oldukça etkin kullanıldı. Dünyanın gözde sektörlerin den birisi olan havayolu taşımacılığı sektörü de bu süreci en az kayıpla atlat mak için gerekli tedbirleri almıştı. Bu süreçte şirketler hedef kitleleriyle ileti şimi bir an olsun kesmemiş ve sosyal medya paylaşımlarını artırarak devam ettirmişlerdir... Show more Show less