Kavramsal Açıdan Uluslararası Halkla İlişkiler
Abstract
Uluslararası halkla ilişkiler politik faaliyetler dışında özellikle şirketler için de
faaliyet göstermektedir. Ulusal ya da uluslararası halkla ilişkiler projelerine ait geri
bildirimler geleneksel medyada hemen alınamazken, sosyal medyada ise sürecin
her aşamasında alınabilmektedir. Sürekli geri bildirim alınarak devam ettirilen
halkla ilişkiler projeleri de daha mükemmel hale gelebilmektedir. Ulusal ya da
uluslararası halkla ilişkiler faaliyetlerinin temel amacı olumlu imaj ve takibinde
yüksek itibar oluşturmaktır. Hedef kitle üzerinde olumlu imaj ve itibar oluşturma
ve sürdürme isteği elbette ki halkla ilişkiler endüstrisinde önemli değişim ve
gelişmelere de neden olmuştur ve olmaya da devam edecektir. Her an her yerde
herkesle olmayı gerektiren günümüz halkla ilişkiler ve özellikle uluslararası halkla
ilişkiler faaliyetleri bu alanda deneyimli profesyonellere de ihtiyaç duymaktadır.
Bu profesyoneller projelerini uygulayacakları ülkelerin dillerinden geleneklerine,
inançlarından siyasi altyapısına kadar birçok değişkeni dikkate almak ve bu konularda
bilgi sahibi olmak durumundadırlar. Bu bağlamda uluslararası halkla ilişkiler
üzerine literatürün genişletilmesi ve her ülkeye ait halkla ilişkiler uygulamalarının
uluslararası perspektifte ele alınmasında fayda görülmektedir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..