Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Etik ve Ahlak Kavramlarının İslami Açıdan İncelenmesi ve Bu Kavramların İslam Ülkelerinin Ekonomik Kalkınma ve Büyümeleri Üzerindeki Muhtemel Etkileri
(International Congress of Islamic Economy, Finance and Ethics, 2019-12)
With the industrialization process, the capitalist system began to move away from ethical and moral values rapidly. Today, with the globalisation of the world economy, especially recent corporate scandals in America and ...
Dünya İnovasyon Göstergeleri (GII) Işığında Türkiye’nin Dünya Ülkeleri Arasındaki Konumu ve Türkiye'nin Öncelikli Çözmesi Gereken Konular
(IEEE Xplore, 2018-01-21)
In today’s world, for countries to be able to improve the level of their development depends mainly on production and marketing of goods that are high in competitiveness. The ability to produce high quality goods which are ...
Perakende (Süpermarket) Sektöründe Tedarik Ve Satın Alma Fonksiyonlarının Bilişim Teknolojileri Yardımıyla Gelişimi Ve Endüstri 4.0 Tabanlı Çözüm Modeli
(2018-10-19)
Ürün ve hizmetlerin dijitalleşmesi, yaratıcı ve sanal zekaya dayalı dijital iş modellerinin oluşturulması, yatay ve dikey zincirlerin
dijital entegrasyonu, büyük verilerin doğru, güvenli ve verimli bir şekilde analiz ...
Kredi Derecelendirme Sistemi Skorlamasında Kullanılan Nitel Soru Tekniklerinin Katılım Bankaları Normları İçin Yetersizliğinin Tespiti ve Çözüm Önerileri
(International Congress of Islamic Economy, Finance and Ethics, 2019-12)
In today's banking system, scoring (rating) models are used in international standards to define limits for companies in credit allocation processes. Scoring is a process consisting of quantitative and qualitative elements ...
Türkiye’de Faaliyet Gösteren Perakende Ve Üretim İşletmelerinin Finansal Performanslarının Değerlendirilmesi: Merkez Bankası Sektör Bilanço Ve Gelir Tabloları Üzerine Bir Araştırma
(The Journal of Kesit Academy, 2018-06)
Retail sector holds an important position among members of distribution channel. Distribution of consumer goods starts with the producer, who is the first member of this distribution channel and included in industrial ...