Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGENÇ, Yusuf
dc.contributor.authorUSTABAŞI GÜNDÜZ, Dilara
dc.date.accessioned2019-07-10T06:56:52Z
dc.date.available2019-07-10T06:56:52Z
dc.date.issued2015-02
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12498/962
dc.description.abstractRomanlar, sahip oldukları farklı kültürel değerleri ve yaşam biçimleri nedeniyle toplumdan sosyal, ekonomik ve mekânsal boyutta dışlanmaktadırlar. Dışlanmanın bu üç boyutu onların toplumdan daha da uzaklaşmasına, kendi içlerinde sağlıksız koşullarda yaşamalarına, eğitimsiz ya da vasıfsız olmaları nedeniyle istihdama katılamayıp, ortalama yaşam standartlarını yakalama imkânı bulamamalarına neden olmaktadır. Yoksullukla beslenen dışlanmadan kurtulabilmeleri için kısa süreli çözümler kalıcı olmayıp, uzun vadeli sosyal politikalara ihtiyaç vardır. Uzun vadeli ve en kalıcı çözüm bu insanların eğitim yoluyla topluma kazandırılmalarıdır. Bu çalışmada toplumda önyargı, ayrımcılık ve sosyal dışlanmaya maruz kalan dezavantajlı gruplardan biri olan Roman vatandaşların çocuklarının topluma entegre ol(a)mama sorunsalının nedenleri üzerinde durulacak, başarılı bir eğitim sürecine katılımlarının sosyal içermeleri yolundaki etkilerine ve alanda bu konuya ilişkin yapılmış çalışmalara değinilecek ve çözüm önerileri getirilmeye çalışılacaktır.en_US
dc.subjectSosyal Bütünleşmeen_US
dc.subjectSosyal İçermeen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectRomanlaren_US
dc.titleRoman Çocuklarının Topluma Entegre Olmalarında Eğitimin Katkısıen_US
dc.typeKonferans Bildirisien_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster