Konya Organize Sanayi Bölgesi’ndeki Kobilerin E-Pazarlama Uygulamaları

Amaç Bu makalede, KOBİ yöneticilerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyi, e-pazarlama amaçları ve e-pazarlamaya geçiş engelleri ile ilgili düşüncelerinin e-pazarlama performansı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın teorik kısmında, KOBİ’lerin gelişimi ve pazarlama sorunlarının çözümü E-pazarlama internet yoluyla anlayışı kapsamında araştırılmış ve KOBİ’lerin bilgi teknolojilerine bakış açısı ve bunların kullanımını etkileyen faktörler hakkında detaylı bilgiler verilmiştir. Yöntem Konya Sanayi Bölgesi’nde (KOS) bulunan toplam 280 küçük orta ölçekli işletmeden web sitesine sahip olan 172 işletmeye ulaşılmıştır. 95 işletmeden elde edilen anket verileri makalenin araştırma safhasında kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, bilişim teknolojisini yüksek düzeyde kullanan ve yüksek düzeyde internet yoluyla satış performansına sahip işletmeler, daha iyi e-pazarlama performansı göstermektedir. E-pazarlama yapan KOBİ’lerin, yapmayan KOBİ’lere göre rekabet üstünlüğü sağladıkları görülmektedir. KOBİ’lerin web sitesi kullanım amaçları yöneticilerin rekabet algılama düzeylerine göre farklılık göstermiştir. E-pazarlama performans faktörlerinin 46’xxsının e-pazarlama performans faktörleri ile ilişkili olduğu anlaşılmaktadır.

Erişime Açık
Görüntülenme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Konya Organize Sanayi Bölgesi’ndeki Kobilerin E-Pazarlama Uygulamaları
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
GEDİK, Hasan
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dijital Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
E-Ticaret
Konu Başlıkları
(dc.subject)
E-Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Bilişim Teknolojileri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Girişimcilik ve Pazarlama
Yayıncı
(dc.publisher)
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2017
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-10T08:31:39Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-10T08:31:39Z
ISSN
(dc.identifier.issn)
2146-3417--2587-2052
Özet
(dc.description.abstract)
Amaç Bu makalede, KOBİ yöneticilerinin bilişim teknolojileri kullanım düzeyi, e-pazarlama amaçları ve e-pazarlamaya geçiş engelleri ile ilgili düşüncelerinin e-pazarlama performansı üzerindeki etkileri incelenmiştir. Araştırmanın teorik kısmında, KOBİ’lerin gelişimi ve pazarlama sorunlarının çözümü E-pazarlama internet yoluyla anlayışı kapsamında araştırılmış ve KOBİ’lerin bilgi teknolojilerine bakış açısı ve bunların kullanımını etkileyen faktörler hakkında detaylı bilgiler verilmiştir. Yöntem Konya Sanayi Bölgesi’nde (KOS) bulunan toplam 280 küçük orta ölçekli işletmeden web sitesine sahip olan 172 işletmeye ulaşılmıştır. 95 işletmeden elde edilen anket verileri makalenin araştırma safhasında kullanılmıştır. Bulgular: Araştırma sonuçlarına göre, bilişim teknolojisini yüksek düzeyde kullanan ve yüksek düzeyde internet yoluyla satış performansına sahip işletmeler, daha iyi e-pazarlama performansı göstermektedir. E-pazarlama yapan KOBİ’lerin, yapmayan KOBİ’lere göre rekabet üstünlüğü sağladıkları görülmektedir. KOBİ’lerin web sitesi kullanım amaçları yöneticilerin rekabet algılama düzeylerine göre farklılık göstermiştir. E-pazarlama performans faktörlerinin 46’xxsının e-pazarlama performans faktörleri ile ilişkili olduğu anlaşılmaktadır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Seri Adı ve Numarası
(dc.relation.ispartofseries)
6;5
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1065
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms