Strategic performance analysis: Application of balanced scorecard technique in higher education performance analysis
Abstract
Rekabet koşullarındaki değişim günümüz organizasyonlarının proaktif bir yapı kazanmasını, karar süreçlerinde çevre ile olan etkileşimlerin dikkate alınmasını, faaliyetlerin uyumlaştırılmasını ve kaynak kullanımında etkililiğin sağlanmasını gerektiren önemli bir unsurdur. Stratejik yönetim, geleceği yönetmeyi amaç edinmesi, çevreyi analiz etmesi ve örgüte dinamik bir yapı kazandırması gibi özelliklere sahip bir araçtır.
Stratejik yönetim, stratejik planlama faaliyetleri ile başlayan, stratejilerin uygulanması ile devam eden ve organizasyonun amaç ve hedeflerine ulaşma başarısının ölçülmesi ve elde edilen performans bilgisinin stratejik planlama faaliyetlerinde kullanılmasını içeren döngüsel bir süreçtir. Amaçlara ne derecede ulaşıldığının değerlendirmesi ise performans ölçümü ile ilgili süreçleri gerektirmektedir. İyi düzenlenmiş bir performans ölçüm sistemi, karar alıcılara performansı izleme, örgütsel faaliyetleri ve süreçleri yönetme, olası sorunları zamanında tespit etme ve çözme konularında yardımcı olur.
Kaplan ve Norton tarafından geliştirilmiş bir performans ölçüm modeli olan Balanced Scorecard stratejiyi aksiyona dönüştürmeye yardım eden, vizyon ve stratejiden kökenini alan bir ölçüm sistemidir. Gerek stratejik yönetim sürecine gerekse performans ölçüm sürecine sağladığı katkı nedeni ile yaygın olarak kullanılan bir araç olarak karşımıza çıkmaktadır.
Bu çalışma ile eğitim hizmetinde örgütsel performansın BSC tekniği ile ölçülmesi ve örgütsel amaçların eğitim sektörünün gereklerini göz önünde bulundurarak nedenselleştirilmesi amacıyla Konya’da faaliyet gösteren bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören 151 lisans öğrencisi ile anket uygulaması yapılmıştır.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..