Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Yararlanmayan 4-5 Yaş Çocuklarının Dil Gelişimini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi

Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarından yararlanmayan 4-5 yaş çocuklarının; anne-babanın eğitim düzeyi ve ailenin ekonomik durumu faktörlerinin dil gelişimini etkileyip etkilemediği araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Konya iline bağlı olan Meram, Selçuklu ve Karatay ilçelerinde okul öncesi eğitim kurumlarına gitmeyen 4-5 yaş çocuklarıdır. Araştırmaya her ilçeden (ilçenin sosyokültürel özelliklerini taşıyan) 100 olmak üzere toplam 300 çocuk katılmıştır. Araştırmada çocuklarının ve ailelerinin niteliklerini saptamak amacıyla; kişisel bilgi formu, çocukların dil yeteneklerini ve kelime hazinesinin zenginliğini ölçmek için “Limbosh ve Wolf’un Lügatçe Dil Testi ve Refia Uğurel-Şemin’in Tamamlama İtemi” kullanılmıştır. Çocukların “Limbosh ve Wolf’un Lügatçe Dil Testi ve Refia Uğurel-Şemin’in Tamamlama İtemi”nden aldıkları puanlar SPSS 12.0 paket programıyla değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular okul öncesi eğitim kurumlarından yararlanmayan 4-5 yaş çocuklarının dil gelişimlerinde anne-baba eğitim durumu ve ailenin gelir düzeyi faktörlerinin etkili olduğu bulunmuştur.

Süresiz Ambargo
Görüntülenme
10
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Süresiz Ambargo
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Okul Öncesi Eğitim Kurumlarından Yararlanmayan 4-5 Yaş Çocuklarının Dil Gelişimini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
YILDIRIM, Ayşegül
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KOÇAK, Nurcan
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çocuk Gelişimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Okul Öncesi Eğitim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dil Gelişimi
Yayıncı
(dc.publisher)
Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2016
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-10T12:10:16Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-10T12:10:16Z
Atıf için Künye
(dc.identifier.citation)
Yildirim, A. & Kocak, N. (2016). Investigation of factors affecting language development of 4-5 years old children not benefiting from pre-school education institutions. Journal of Research in Education, Science and Technology, 1(2), 133-143.
ISSN
(dc.identifier.issn)
2548-0286
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırmada okul öncesi eğitim kurumlarından yararlanmayan 4-5 yaş çocuklarının; anne-babanın eğitim düzeyi ve ailenin ekonomik durumu faktörlerinin dil gelişimini etkileyip etkilemediği araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu; Konya iline bağlı olan Meram, Selçuklu ve Karatay ilçelerinde okul öncesi eğitim kurumlarına gitmeyen 4-5 yaş çocuklarıdır. Araştırmaya her ilçeden (ilçenin sosyokültürel özelliklerini taşıyan) 100 olmak üzere toplam 300 çocuk katılmıştır. Araştırmada çocuklarının ve ailelerinin niteliklerini saptamak amacıyla; kişisel bilgi formu, çocukların dil yeteneklerini ve kelime hazinesinin zenginliğini ölçmek için “Limbosh ve Wolf’un Lügatçe Dil Testi ve Refia Uğurel-Şemin’in Tamamlama İtemi” kullanılmıştır. Çocukların “Limbosh ve Wolf’un Lügatçe Dil Testi ve Refia Uğurel-Şemin’in Tamamlama İtemi”nden aldıkları puanlar SPSS 12.0 paket programıyla değerlendirilmiştir. Araştırmada elde edilen bulgular okul öncesi eğitim kurumlarından yararlanmayan 4-5 yaş çocuklarının dil gelişimlerinde anne-baba eğitim durumu ve ailenin gelir düzeyi faktörlerinin etkili olduğu bulunmuştur.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1114
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms