Okul Öncesi Öğretmenlerinin Tercih Ettikleri Hikaye Kitaplarında Yer Verilen Kavram Ve Becerilerin Analizi
Abstract
Araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin tercih ettikleri hikaye kitaplarında yer verilen kavram ve
becerilerin analizini yaparak var olan durumu ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile
gerçekleştirilen araştırmanın verilerinin elde edilmesinde doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma 402 hikaye kitabı üzerinde yürütülmüştür. Doküman incelemesi yoluyla toplanan veriler
içerik analizi yardımıyla çözümlenmiştir. Çözümleme sürecinde kategoriler oluşturulmuş, kitaplardaki
sözel birimler incelenerek kodlamalar yapılarak, kategorilere ait frekans ve yüzde değerleri
hesaplanmıştır. Bulgular, okul öncesi öğretmenlerinin tercih ettikleri hikaye kitaplarında en çok yer
verilen kavram ve becerilerin sosyal duygusal alan kategorisi altında toplandığını göstermektedir. En az
yer verilen kavramların ise çevre ile ilgili olduğu tespit edilmiştir. Tercih edilen hikaye kitaplarında;
sosyal duygusal alan kategorisinde sevgi ve duygu; bilişsel alan kategorisinde matematiksel
kavramlardan sayı, boyut ve zaman, fen kavramlarından hayvanlar, coğrafi kavramlardan yer, çevre
kavramlarından canlıları koruma kavramlarına yer verildiği gözlenmiştir. Özbakım becerileri
kategorisinde ise beslenme hikaye kitaplarında yer verilen kavramlar arasındadır.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..