Kırsal kalkınmada elektronik ticaretin rolü üzerine teorik bir inceleme

Kırsal alanların geri kalmışlığı gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin en önemli sorunu haline gelmiştir. Birçok ülke ve sivil toplum kuruluşu kırsal kalkınma bağlamında birçok önemli politikalar uygulamış ve proje üretmiştir. Üretim temelinde önemli derece mali kaynak sunmuştur. Ancak göz ardı edilen en büyük eksiklik kırsal alanda üretilen ürünlerin nasıl pazarlanıp satılacağıdır. Dünyada önemli ölçüde gelişen e-ticaret kırsal kalkınmada yaşanan pazarlama ve satış eksikliğinin en büyük tamamlayıcı faktörü olabilmesidir. Ayrıca, e-ticaret kırsal kesimdeki tüketici için de alım gücüne katkı sağlayacak faydalar sunmaktadır. Bu çalışmada e-ticaretin kırsal kalkınmada doğrudan ve dolaylı olarak nasıl bir rol üstlenebileceği ve ilişkilendirebileceği irdelenmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Kırsal kalkınmada elektronik ticaretin rolü üzerine teorik bir inceleme
Yayın Türü
(dc.type)
Makale
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
TUNCER, İlhamş
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
GÜNDÜZ, Mehmet Akif
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kırsal Alan
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kırsal Kalkınma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
E-Ticaret
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kırsal Kalkınma ve E-Ticaret İlişkisi
Yayıncı
(dc.publisher)
Kesit Akademi Dergisi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2017
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-11T07:51:13Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-11T07:51:13Z
Atıf için Künye
(dc.identifier.citation)
Tuncer, İ. ve Gündüz, M. A. (2017). Kırsal kalkınmada elektronik ticaretin rolü üzerine teorik bir inceleme. Kesit Akademi Dergisi, 3(7), 364-373.
ISSN
(dc.identifier.issn)
2149-9225
Özet
(dc.description.abstract)
Kırsal alanların geri kalmışlığı gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerin en önemli sorunu haline gelmiştir. Birçok ülke ve sivil toplum kuruluşu kırsal kalkınma bağlamında birçok önemli politikalar uygulamış ve proje üretmiştir. Üretim temelinde önemli derece mali kaynak sunmuştur. Ancak göz ardı edilen en büyük eksiklik kırsal alanda üretilen ürünlerin nasıl pazarlanıp satılacağıdır. Dünyada önemli ölçüde gelişen e-ticaret kırsal kalkınmada yaşanan pazarlama ve satış eksikliğinin en büyük tamamlayıcı faktörü olabilmesidir. Ayrıca, e-ticaret kırsal kesimdeki tüketici için de alım gücüne katkı sağlayacak faydalar sunmaktadır. Bu çalışmada e-ticaretin kırsal kalkınmada doğrudan ve dolaylı olarak nasıl bir rol üstlenebileceği ve ilişkilendirebileceği irdelenmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
en
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1262
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms