Türkiye’deki Sosyal Hizmet Eğitiminde Kültürel Yetkinliğin İncelenmesi

  • Yazar/lar AKARÇAY ULUTAŞ, Demet
    USTABAŞI GÜNDÜZ, Dilara
    BOZ, Ayşe Nur
  • Yayın Türü Konferans Bildirisi
  • Yayın Tarihi 2019
  • Yayıncı İnsac
  • Tek Biçim Adres https://hdl.handle.net/20.500.12498/1264

Bu çalışmada, Türkiye’deki sosyal hizmet eğitiminde kültürel yetkinliğin öğrenciye nasıl kazandırıldığının ve sosyal hizmet eğitimi için belirlenmiş standartlarla ve ilkelerle gösterdiği uygunluğun tartışılması amaçlanmıştır. Bu araştırmanın literatür aşamasında çokkültürlülük, çokkültürcülük, kültürel yetkinlik kavramları ele alınarak, sosyal hizmet mesleğinde çokkültürcü yaklaşımının yeri, sosyal hizmet eğitiminde kültürel yetkinliğin önemi gibi konulara ışık tutulacaktır. Araştırmanın nitel deseninde, Türkiye’de 2019 yılında aktif 63 sosyal hizmet bölümünden 41’inin müfredatları üzerinden içerik analizi gerçekleştirilerek kültürel yetkinliğin sosyal hizmet eğitimindeki kapsamı ve boyutları değerlendirilmektedir.

Erişime Açık
Görüntülenme
100
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
10 Ekim 2024 11:45
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Türkiye’deki Sosyal Hizmet Eğitiminde Kültürel Yetkinliğin İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
AKARÇAY ULUTAŞ, Demet
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
USTABAŞI GÜNDÜZ, Dilara
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BOZ, Ayşe Nur
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Yayıncı
(dc.publisher)
İnsac
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-11T07:54:42Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-11T07:54:42Z
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmada, Türkiye’deki sosyal hizmet eğitiminde kültürel yetkinliğin öğrenciye nasıl kazandırıldığının ve sosyal hizmet eğitimi için belirlenmiş standartlarla ve ilkelerle gösterdiği uygunluğun tartışılması amaçlanmıştır. Bu araştırmanın literatür aşamasında çokkültürlülük, çokkültürcülük, kültürel yetkinlik kavramları ele alınarak, sosyal hizmet mesleğinde çokkültürcü yaklaşımının yeri, sosyal hizmet eğitiminde kültürel yetkinliğin önemi gibi konulara ışık tutulacaktır. Araştırmanın nitel deseninde, Türkiye’de 2019 yılında aktif 63 sosyal hizmet bölümünden 41’inin müfredatları üzerinden içerik analizi gerçekleştirilerek kültürel yetkinliğin sosyal hizmet eğitimindeki kapsamı ve boyutları değerlendirilmektedir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1264
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms