Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Matematik Eğitimi İçerikli Beslenme Eğitimi Verilmesinin Yeterli ve Dengeli Beslenme Bilgisine Etkisi

Okul öncesi dönem bireyin fiziksel ve mental olarak geliştiği, ve etkilerinin ilerleyen her yaşta hissedilebileceği bir dönemdir. Bu yaşlarda kazandırılacak olan yeterli ve dengeli beslenme bilgisi çocuğun tüm yaşamında büyük önem arz etmekte ve ilerleyen yaşantısındaki beslenme tercihlerini şekillendirmektedir. Bu çalışmanın amacı; okul öncesi eğitimi almakta olan altı yaş grubu çocuklara verilen matematik destekli beslenme eğitiminin dengeli ve yeterli beslenme bilgisine olan etkisini saptamaktır. Bu kapsamda okuma - yazma , oyun , hareket ve Türkçe dil etkinliklerinden faydalanılarak ve çocukların yaş gruplarına göre günlük alması gereken kalori miktarları baz alınarak çeşitli etkinikler yapılmıştır. İstanbul ilinde bulunan bağımsız bir anaokulunda dokuz kız ve dokuz erkek öğrenciyle deneysel deneme modeli kullanılarak yürütülen bu çalışmada, bağımlı örneklem t- testi ile aynı grup üzerine farklı zamanlarda yapılan ön test ve son test ölçümleri ‘Statistical Package fort he Social Sciences’(SPSS) programı kullanılarak karşılaştırılmıştır. Çalışma için verilen eğitim sonunda, öğrenme açısından kız ve erkek çocuklar arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunamamış olup, uygulanan etkinliklerle öğrencilerin yeterli ve dengeli beslenme bilgi düzeylerini arttırabilecekleri sonucuna varılmıştır.

Görüntülenme
10
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
22 Haziran 2024 17:36
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Matematik Eğitimi İçerikli Beslenme Eğitimi Verilmesinin Yeterli ve Dengeli Beslenme Bilgisine Etkisi
Özet
(dc.description.abstract)
Okul öncesi dönem bireyin fiziksel ve mental olarak geliştiği, ve etkilerinin ilerleyen her yaşta hissedilebileceği bir dönemdir. Bu yaşlarda kazandırılacak olan yeterli ve dengeli beslenme bilgisi çocuğun tüm yaşamında büyük önem arz etmekte ve ilerleyen yaşantısındaki beslenme tercihlerini şekillendirmektedir. Bu çalışmanın amacı; okul öncesi eğitimi almakta olan altı yaş grubu çocuklara verilen matematik destekli beslenme eğitiminin dengeli ve yeterli beslenme bilgisine olan etkisini saptamaktır. Bu kapsamda okuma - yazma , oyun , hareket ve Türkçe dil etkinliklerinden faydalanılarak ve çocukların yaş gruplarına göre günlük alması gereken kalori miktarları baz alınarak çeşitli etkinikler yapılmıştır. İstanbul ilinde bulunan bağımsız bir anaokulunda dokuz kız ve dokuz erkek öğrenciyle deneysel deneme modeli kullanılarak yürütülen bu çalışmada, bağımlı örneklem t- testi ile aynı grup üzerine farklı zamanlarda yapılan ön test ve son test ölçümleri ‘Statistical Package fort he Social Sciences’(SPSS) programı kullanılarak karşılaştırılmıştır. Çalışma için verilen eğitim sonunda, öğrenme açısından kız ve erkek çocuklar arasında istatistiki olarak anlamlı bir fark bulunamamış olup, uygulanan etkinliklerle öğrencilerin yeterli ve dengeli beslenme bilgi düzeylerini arttırabilecekleri sonucuna varılmıştır.
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-11T08:11:35Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-11T08:11:35Z
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Okul Öncesi Eğitim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Beslenme Eğitimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Matematik Eğitimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Yeterli ve Dengeli Beslenme
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ŞENTURAN, Burcu
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÜNÜSAN, Nurhan
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KESER, Muteber Gizem
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1273
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms