Kto Karatay Üniversitesi Hemşirelik Müfredat Programı
Abstract
Kto Karatay Üniversitesi Hemşirelik Bölümü 2015-2016 öğretim yılında ilk açılırken farklı bir müfredat programı ile başladı.
Neden Farklı bir Müfredat Programı?
En önemli nedenlerden biri programın yeni başlıyor olması, diğeri de hayallerin gerçek olabilmesi için bir fırsatın olması idi. Yeni programda özellikle Ülkemizde gözlemlediğimiz hemşire-hasta iletişimindeki sorunlar ve yakınmalara bir yaklaşım getirmek ve yine gözlemlerimize dayanarak düşündüğümüz toplumumuzdaki öz-bakım eksikliğine bir yaklaşım getirebilmekti.
Programın Özelliği Nedir?
Program iki temel anlayış/yaklaşım üstüne oturmaktadır. Bunlardan biri, insanın doğası ve insanın anlam aramasını esas alan, Phenix Modeli (1961) olarak bilinen eğitim modeli, diğeri ise Chinn ve Kramer (1983) adlı iki hemşirenin tanımladığı hemşireliğin dört bilme yoludur.
Phenix Modeli anlam bulmanın altı temel örüntüden oluştuğunu getirmekte ve bunları sembolik, empirik, estetik, sinnotik, etik ve sinoptik örüntüler olarak tanımlamaktadır.
Müfredatın Chinn ve Kramer tarafından tanımlanan dört bilme yolu ise empirik, etik, estetik ve kişisel bilme yollarıdır. Bu iki yaklaşımla oluşan müfredat programında temel bilim dersleri ilk iki yılı, klinik dersler de üç ve dördüncü yılı kapsamaktadır.
Müfredatın bu genel yapısı içine hasta-hemşire iletişimini güçlendirmek için iletişim kuramcıları ve kendini tanıma dersleri; toplumun öz-bakım becerisini güçlendirmek için de öz-bakım kuramı yerleştirilmiştir.
Halen 2. sınıftan 3. sınıfa geçmiş olan öğrencilerin bir dönemde yarım gün Hemşirelik Uygulama Becerileri ve yine bir dönem yarım gün Sağlığı Değerlendirme dersi için geçen klinik deneyimleri sonucu öğrenci ifadelerinden örnekler sunulacaktır.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..