• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • YÜKSEKOKULLAR
  • Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
  • Hemşirelik
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
  •   DSpace Home
  • YÜKSEKOKULLAR
  • Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
  • Hemşirelik
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kto Karatay Üniversitesi Hemşirelik Müfredat Programı

Thumbnail
View/Open
Kongre Bildirisi (196.5Kb)
Date
2017-11-07
Author
Platin, Nurgün
Metadata
Show full item record
Abstract
Kto Karatay Üniversitesi Hemşirelik Bölümü 2015-2016 öğretim yılında ilk açılırken farklı bir müfredat programı ile başladı. Neden Farklı bir Müfredat Programı? En önemli nedenlerden biri programın yeni başlıyor olması, diğeri de hayallerin gerçek olabilmesi için bir fırsatın olması idi. Yeni programda özellikle Ülkemizde gözlemlediğimiz hemşire-hasta iletişimindeki sorunlar ve yakınmalara bir yaklaşım getirmek ve yine gözlemlerimize dayanarak düşündüğümüz toplumumuzdaki öz-bakım eksikliğine bir yaklaşım getirebilmekti. Programın Özelliği Nedir? Program iki temel anlayış/yaklaşım üstüne oturmaktadır. Bunlardan biri, insanın doğası ve insanın anlam aramasını esas alan, Phenix Modeli (1961) olarak bilinen eğitim modeli, diğeri ise Chinn ve Kramer (1983) adlı iki hemşirenin tanımladığı hemşireliğin dört bilme yoludur. Phenix Modeli anlam bulmanın altı temel örüntüden oluştuğunu getirmekte ve bunları sembolik, empirik, estetik, sinnotik, etik ve sinoptik örüntüler olarak tanımlamaktadır. Müfredatın Chinn ve Kramer tarafından tanımlanan dört bilme yolu ise empirik, etik, estetik ve kişisel bilme yollarıdır. Bu iki yaklaşımla oluşan müfredat programında temel bilim dersleri ilk iki yılı, klinik dersler de üç ve dördüncü yılı kapsamaktadır. Müfredatın bu genel yapısı içine hasta-hemşire iletişimini güçlendirmek için iletişim kuramcıları ve kendini tanıma dersleri; toplumun öz-bakım becerisini güçlendirmek için de öz-bakım kuramı yerleştirilmiştir. Halen 2. sınıftan 3. sınıfa geçmiş olan öğrencilerin bir dönemde yarım gün Hemşirelik Uygulama Becerileri ve yine bir dönem yarım gün Sağlığı Değerlendirme dersi için geçen klinik deneyimleri sonucu öğrenci ifadelerinden örnekler sunulacaktır.
URI
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1332
Collections
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar [72]





Creative Commons License
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Yönerge | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV