İslami Perspektiften Pazarlama ve Rekabet Ahlakı
Abstract
Günümüzün ekonomik ve sosyal koşulları tüketici istek ve ihtiyaçlarındaki değişimin seviyesini çok
yukarılara çıkartmıştır. Dolayısıyla işletmeler ürün ve hizmetlerini üretip dizayn ederken ve bu ürün ve hizmetleri
pazarlara sunarken daha etkin yöntemler kullanmak durumundadır. Yüksek rekabet ortamında, tüketicilerin sürekli
değişen istek ve ihtiyaçlarını iyi analiz eden işletmeler, stratejik kararlar alarak rekabetçiliklerini arttıracaklardır.
Pazarlama ve rekabet kararlarının yanında, işletme yöneticileri için önem arz eden diğer bir nokta ise, söz konusu
kararların pazarlama ve rekabet etiği açısından muhakemesinin yapılmasıdır. İslami açıdan bakıldığında,
işletmeciliğe konu olan kavramların sağlam temeller üzerinde tanımlandığı görülmektedir. İslami öğretiler, tüm ticari
faaliyetlerden kaynaklanabilecek ahlaki davranışları, adalet ve eşitlik ölçüsünde net bir şekilde çerçevelendirmiştir.
Bu çalışmada, pazarlama ve rekabet ahlakı kavramı, İslami perspektiften değerlendirilmiş olup, İslam'ın ortaya
koyduğu tutarlı ve yol gösterici ticari ahlak öğretileri vurgulanmıştır.

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..