İslami Perspektiften Pazarlama ve Rekabet Ahlakı

Günümüzün ekonomik ve sosyal koşulları tüketici istek ve ihtiyaçlarındaki değişimin seviyesini çok yukarılara çıkartmıştır. Dolayısıyla işletmeler ürün ve hizmetlerini üretip dizayn ederken ve bu ürün ve hizmetleri pazarlara sunarken daha etkin yöntemler kullanmak durumundadır. Yüksek rekabet ortamında, tüketicilerin sürekli değişen istek ve ihtiyaçlarını iyi analiz eden işletmeler, stratejik kararlar alarak rekabetçiliklerini arttıracaklardır. Pazarlama ve rekabet kararlarının yanında, işletme yöneticileri için önem arz eden diğer bir nokta ise, söz konusu kararların pazarlama ve rekabet etiği açısından muhakemesinin yapılmasıdır. İslami açıdan bakıldığında, işletmeciliğe konu olan kavramların sağlam temeller üzerinde tanımlandığı görülmektedir. İslami öğretiler, tüm ticari faaliyetlerden kaynaklanabilecek ahlaki davranışları, adalet ve eşitlik ölçüsünde net bir şekilde çerçevelendirmiştir. Bu çalışmada, pazarlama ve rekabet ahlakı kavramı, İslami perspektiften değerlendirilmiş olup, İslam'ın ortaya koyduğu tutarlı ve yol gösterici ticari ahlak öğretileri vurgulanmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
2
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
İslami Perspektiften Pazarlama ve Rekabet Ahlakı
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
CURA, Fatih
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
GÜNDÜZ, Mehmet Akif
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ALIM, Hasan Basri
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Wos
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Scopus
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Rekabet
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama ve Rekabet Ahlakı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İslam
Yayıncı
(dc.publisher)
International Congress Of Islamic Economy, Finance And Ethics, ISEFE'19 Autumn
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-11T11:25:31Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-11T11:25:31Z
ISBN
(dc.identifier.isbn)
978-605-80577-1-5
Özet
(dc.description.abstract)
Günümüzün ekonomik ve sosyal koşulları tüketici istek ve ihtiyaçlarındaki değişimin seviyesini çok yukarılara çıkartmıştır. Dolayısıyla işletmeler ürün ve hizmetlerini üretip dizayn ederken ve bu ürün ve hizmetleri pazarlara sunarken daha etkin yöntemler kullanmak durumundadır. Yüksek rekabet ortamında, tüketicilerin sürekli değişen istek ve ihtiyaçlarını iyi analiz eden işletmeler, stratejik kararlar alarak rekabetçiliklerini arttıracaklardır. Pazarlama ve rekabet kararlarının yanında, işletme yöneticileri için önem arz eden diğer bir nokta ise, söz konusu kararların pazarlama ve rekabet etiği açısından muhakemesinin yapılmasıdır. İslami açıdan bakıldığında, işletmeciliğe konu olan kavramların sağlam temeller üzerinde tanımlandığı görülmektedir. İslami öğretiler, tüm ticari faaliyetlerden kaynaklanabilecek ahlaki davranışları, adalet ve eşitlik ölçüsünde net bir şekilde çerçevelendirmiştir. Bu çalışmada, pazarlama ve rekabet ahlakı kavramı, İslami perspektiften değerlendirilmiş olup, İslam'ın ortaya koyduğu tutarlı ve yol gösterici ticari ahlak öğretileri vurgulanmıştır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1356
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms