• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • FAKÜLTELER
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • İç Mimarlık
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
  •   DSpace Home
  • FAKÜLTELER
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • İç Mimarlık
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye’de Sürdürülebilir Ambalaj Tasarıma Sahip Ürünlerin Tüketici Tarafından Talep Edilme Eğilimi

Thumbnail
View/Open
ısparta.pdf (113.4Kb)
Date
2017
Author
ATMACA, Merve
Metadata
Show full item record
Abstract
Kavramsal açıdan bakıldığında sürdürülebilirlik, dünyada hayatın var olmasını sağlayan doğal sistemlerin korunması ve iyileştirilmesiyle alakalıdır. Bu sistemlerin sürdürülebilir olabilmesinde insan nüfusu da önemli bir kriterdir. Dünya nüfusunun hızlı artışından dolayı kentler yeni olgu ve problemlerle karşılaşmaktadır. Şehirleşme ve endüstrileşme sürecinde kaynakların kontrolsüz kullanımı ve tüketimi sera etkisi ve ozon tabakası aşınımı gibi çevresel sorunlara yol açmaktadır. Bunun dışında kentlerdeki insan grupları arasındaki sosyal ve ekonomik farklar kentsel olanaklardan faydalanma açısından olumsuz sonuçlar doğurmaktadır. Sürdürülebilirlik kavramının temelinde bulunan çevresel, ekonomik ve sosyal öğeler ile ilgili hareketler gelecek nesiller de düşünülerek yapılmalıdır. Bu noktada, sürdürülebilirlik kavramı hayatımızda olan en küçük elemanlardan büyük yapılara kadar her noktada dikkat edilmesi gereken bir husustur. Ambalajlar tükettiğimiz her maddeyle birlikte ticaret öğesi olarak kullanılmaktadır ve bu noktada kaynak kullanımında ambalaj tüketiminde sürdürülebilir yaklaşımlara ihtiyaç duyulmaktadır. Japon ambalaj enstitüsüne göre (JPI, 2000), ambalajın temel görevi ürünün bozulmasına engel olmak, ürünü zararlardan korumak, dağıtım sürecindeki enerji maliyetini azaltıp onu mantıklı hale getirerek bilgi sağlamaktır. Birçok sorumlu kuruluş içindeki üretici ve tasarımcılar ambalajlarla ilgili sürdürülebilirlik noktasında sıkıntıların farkında olduğu için ürünlerin yaşam döngülerini dikkate almaktadırlar. Fakat, bu probleme katkıda bulunacak kişiler sadece tasarımcı ve üreticiler değildir. Sürdürülebilir gelişim için tüketicilerin de bu duruma katkıda bulunması gerekmektedir. Ambalaj teknolojisine yön veren tüketici hareketleri dağıtımdaki pazar bölünmeleri ve gelişimi çoğunlukla sürdürülebilirlik kavramıyla ters düşmektedir. Bununla birlikte, sürdürülebilir büyümenin sağlanmasında cevap bekleyen en büyük sorulardan biri; sürdürülebilir ambalaj tasarımı için tüketimsel düzeyde karar mekanizmaları nelerdir? Bu soru paralelinde çalışmadan amaçlanan, tüketicinin sürdürülebilir tasarıma gösterdiği önemi ve sürdürülebilir ambalaja sahip ürün satın alma eğiliminin araştırılması yanında sürdürülebilirlik, sürdürülebilir ambalaj tasarımı ve tüketici kavramları incelemektedir.
URI
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1361
Collections
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar [33]





Creative Commons License
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Yönerge | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV