Öz: Matematik öğretmen adaylarının lisans eğitimi süresince alan bilgilerinin şekillenmesinde önemli rolü olan derslerden birisi de Sayılar Teorisi dersidir. Bu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının, Sayılar Teorisi dersi kapsamında verilen lineer kongrüanslar ile ilgili algılayışları, Hazzan’ın (1999) geliştirdiği soyutlamanın indirgenmesi teorisi çerçevesinde incelenmiştir. Soyutlamanın indirgenmesi düşüncesi öğrencilerin, kavramların derste verildiği soyutlama seviyesinden daha düşük seviyedeki bir soyutlamayla çalışma eğilimlerine dayanmaktadır. Araştırmamızda, ilköğretim ve ortaöğretim matematik eğitimi bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarından oluşan bir çalışma grubuna sorulan üç tane lineer kongrüans denkleminin çözümüne yönelik yazılı cevaplar, betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri ile incelenmiştir. Elde edilen bulgulardan, öğretmen adaylarının birçoğunun, denklemlerin çözümünün varlığı için gerekli şartları belirten teoremleri kullanmadan veya yanlış kullanarak çözüme ulaşmaya çalıştıkları görülmüştür. Bu durum, soyutlama seviyesinin indirgendiğinin bir göstergesidir.
ISSN (dc.identifier.issn) | 1309-8659 |
Yayıncı (dc.publisher) | Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama |
Eser Adı (dc.title) | Matematik Öğretmen Adaylarının Lineer Kongrüanslara İlişkin Soyutlamayı İndirgeme Eğilimleri |
Özet (dc.description.abstract) | Öz: Matematik öğretmen adaylarının lisans eğitimi süresince alan bilgilerinin şekillenmesinde önemli rolü olan derslerden birisi de Sayılar Teorisi dersidir. Bu çalışmada, matematik öğretmen adaylarının, Sayılar Teorisi dersi kapsamında verilen lineer kongrüanslar ile ilgili algılayışları, Hazzan’ın (1999) geliştirdiği soyutlamanın indirgenmesi teorisi çerçevesinde incelenmiştir. Soyutlamanın indirgenmesi düşüncesi öğrencilerin, kavramların derste verildiği soyutlama seviyesinden daha düşük seviyedeki bir soyutlamayla çalışma eğilimlerine dayanmaktadır. Araştırmamızda, ilköğretim ve ortaöğretim matematik eğitimi bölümlerinde okuyan öğretmen adaylarından oluşan bir çalışma grubuna sorulan üç tane lineer kongrüans denkleminin çözümüne yönelik yazılı cevaplar, betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri ile incelenmiştir. Elde edilen bulgulardan, öğretmen adaylarının birçoğunun, denklemlerin çözümünün varlığı için gerekli şartları belirten teoremleri kullanmadan veya yanlış kullanarak çözüme ulaşmaya çalıştıkları görülmüştür. Bu durum, soyutlama seviyesinin indirgendiğinin bir göstergesidir. |
Yayın Tarihi (dc.date.issued) | 2014 |
Kayıt Giriş Tarihi (dc.date.accessioned) | 2019-07-11T13:49:16Z |
Açık Erişim tarihi (dc.date.available) | 2019-07-11T13:49:16Z |
Yayın Dili (dc.language.iso) | tr |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Soyutlamanın İndirgenmesi |
Konu Başlıkları (dc.subject) | Lineer Kongrüanslar |
Atıf için Künye (dc.identifier.citation) | Şenay, Ş. C. ve Özdemir, A. Ş. (2014). Matematik öğretmen adaylarının lineer kongrüanslar ile ilgili soyutlamayı indirgeme eğilimleri. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama [Journal of Education and Humanities: Theory and Practice], 5(10), 59 – 72. |
Yayın Türü (dc.type) | Makale |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ŞENAY, Şaban Can |
Yazar/lar (dc.contributor.author) | ÖZDEMİR, Ahmet Şükrü |
Tek Biçim Adres (dc.identifier.uri) | https://hdl.handle.net/20.500.12498/1455 |
Atıf Dizini (dc.source.database) | Diğer |