Çimento İle Stabilizasyonda Optimum Çimento Oranının Belirlenmesi

Bu çalışmada, farklı çimento ve su oranlarının çimento stabilize zemin dayanımına etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. Zayıf zeminin iyileştirilmesi ve belirli zemin özelliklerini sağlaması karayolu uygulamalarında önemli bir konudur. Yol yapımında kullanılan çimento bağlayıcılı granüler temel tabakası çakıl ve ya kırmataş dolgu malzemesi kullanılarak elde edilmektedir. Yol maliyeti ve hizmet ömrü açısından yol altı temel tabakası gerekli dayanımı sağlamalı ve oturmalara karşı dayanıklı olmalıdır. Çimento stabilizasyonunda, taneler arası boşluklar doldurulur ve zeminin mukavemeti arttırılır. Böylelikle, sağlam, hizmet ömrü uzun ve bakım maliyeti düşük stabilize dolgu tabakası elde edilir. Stabilizasyonda yaygın olarak kolay elde edilen ve kimyasal karışımlardan ucuz olan Portland Çimentosu kullanılmaktadır. Çimento kullanılmasında dikkat edilmesi gereken en önemli faktör zemin cinsi, su içeriği ve çimento oranıdır. Optimum çimento oranı ve su içeriğinin belirlenmesi ile sağlam ve ekonomik temel tabakası elde edilmesi mümkün olacaktır. Çimento bağlayıcılı granüler temele ait istenilen zemin özellikleri ve serbest basınç dayanımları Karayolları Teknik Şartnamesinde belirtilmiştir. Şartnamede belirtilen serbest basınç dayanımının alt ve üst sınırlarını sağlayan optimum su içeriğinin ve çimento miktarı bir çok deney yapılarak belirlenmektedir. Bu çalışmada, farklı çimento oranları kullanılarak CBR kalıbında sıkıştırılan silindir zemin numunelerinin serbest basınç dayanımları bulunmuştur. Sonuç olarak, Karayolları Teknik Şartnamesinde belirtilen sınır dayanımlarını sağlayan optimum çimento oranı ve su içeriği belirlenmiştir.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Çimento İle Stabilizasyonda Optimum Çimento Oranının Belirlenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
URAY, Esra
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
SANCIOĞLU, Sadrettin
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ÇUBUKÇU, Esra Aslı
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ERDEM, Mehmet Doğukan
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Çimento ile Stabilizasyon
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Optimum Çimento Oranı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Granüler Temel Tabakası
Yayıncı
(dc.publisher)
1. Ulusal Genç Geoteknik Mühendisleri Sempozyumu
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2016
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-11T14:11:04Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-11T14:11:04Z
Özet
(dc.description.abstract)
Bu çalışmada, farklı çimento ve su oranlarının çimento stabilize zemin dayanımına etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. Zayıf zeminin iyileştirilmesi ve belirli zemin özelliklerini sağlaması karayolu uygulamalarında önemli bir konudur. Yol yapımında kullanılan çimento bağlayıcılı granüler temel tabakası çakıl ve ya kırmataş dolgu malzemesi kullanılarak elde edilmektedir. Yol maliyeti ve hizmet ömrü açısından yol altı temel tabakası gerekli dayanımı sağlamalı ve oturmalara karşı dayanıklı olmalıdır. Çimento stabilizasyonunda, taneler arası boşluklar doldurulur ve zeminin mukavemeti arttırılır. Böylelikle, sağlam, hizmet ömrü uzun ve bakım maliyeti düşük stabilize dolgu tabakası elde edilir. Stabilizasyonda yaygın olarak kolay elde edilen ve kimyasal karışımlardan ucuz olan Portland Çimentosu kullanılmaktadır. Çimento kullanılmasında dikkat edilmesi gereken en önemli faktör zemin cinsi, su içeriği ve çimento oranıdır. Optimum çimento oranı ve su içeriğinin belirlenmesi ile sağlam ve ekonomik temel tabakası elde edilmesi mümkün olacaktır. Çimento bağlayıcılı granüler temele ait istenilen zemin özellikleri ve serbest basınç dayanımları Karayolları Teknik Şartnamesinde belirtilmiştir. Şartnamede belirtilen serbest basınç dayanımının alt ve üst sınırlarını sağlayan optimum su içeriğinin ve çimento miktarı bir çok deney yapılarak belirlenmektedir. Bu çalışmada, farklı çimento oranları kullanılarak CBR kalıbında sıkıştırılan silindir zemin numunelerinin serbest basınç dayanımları bulunmuştur. Sonuç olarak, Karayolları Teknik Şartnamesinde belirtilen sınır dayanımlarını sağlayan optimum çimento oranı ve su içeriği belirlenmiştir.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Determination Of Optimum Cement Ratio In Cement Stabilization
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1497
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms