Çimento İle Stabilizasyonda Optimum Çimento Oranının Belirlenmesi

View/ Open
Date
2016-10-12Author
URAY, Esra
SANCIOĞLU, Sadrettin
ÇUBUKÇU, Esra Aslı
ERDEM, Mehmet Doğukan
Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmada, farklı çimento ve su oranlarının çimento stabilize zemin dayanımına etkisi deneysel olarak araştırılmıştır. Zayıf zeminin iyileştirilmesi ve belirli zemin özelliklerini sağlaması karayolu uygulamalarında önemli bir konudur. Yol yapımında kullanılan çimento bağlayıcılı granüler temel tabakası çakıl ve ya kırmataş dolgu malzemesi kullanılarak elde edilmektedir. Yol maliyeti ve hizmet ömrü açısından yol altı temel tabakası gerekli dayanımı sağlamalı ve oturmalara karşı dayanıklı olmalıdır. Çimento stabilizasyonunda, taneler arası boşluklar doldurulur ve zeminin mukavemeti arttırılır. Böylelikle, sağlam, hizmet ömrü uzun ve bakım maliyeti düşük stabilize dolgu tabakası elde edilir. Stabilizasyonda yaygın olarak kolay elde edilen ve kimyasal karışımlardan ucuz olan Portland Çimentosu kullanılmaktadır. Çimento kullanılmasında dikkat edilmesi gereken en önemli faktör zemin cinsi, su içeriği ve çimento oranıdır. Optimum çimento oranı ve su içeriğinin belirlenmesi ile sağlam ve ekonomik temel tabakası elde edilmesi mümkün olacaktır. Çimento bağlayıcılı granüler temele ait istenilen zemin özellikleri ve serbest basınç dayanımları Karayolları Teknik Şartnamesinde belirtilmiştir. Şartnamede belirtilen serbest basınç dayanımının alt ve üst sınırlarını sağlayan optimum su içeriğinin ve çimento miktarı bir çok deney yapılarak belirlenmektedir. Bu çalışmada, farklı çimento oranları kullanılarak CBR kalıbında sıkıştırılan silindir zemin numunelerinin serbest basınç dayanımları bulunmuştur. Sonuç olarak, Karayolları Teknik Şartnamesinde belirtilen sınır dayanımlarını sağlayan optimum çimento oranı ve su içeriği belirlenmiştir.
Collections

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..