• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • YÜKSEKOKULLAR
  • Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
  • Çocuk Gelişimi
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
  •   DSpace Home
  • YÜKSEKOKULLAR
  • Sağlık Bilimleri Yüksekokulu
  • Çocuk Gelişimi
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Keşif ve sorgulama temelli bilim öğretimi programinin 10-12 yaş çocuklarin bilimsel süreç becerilerine etkisi

Thumbnail
View/Open
KESİF VE SORGULAMA TEMELLi.pdf (1005.Kb)
Date
2018-01
Author
YALÇIN, Hatice
ŞİŞMAN, Zehra Betül
Metadata
Show full item record
Abstract
Bu araştırmada, 10-12 yaş çocukların bilimsel süreç becerilerini etkili ve kalıcı bir şekilde kazanabilmeleri için araştırmacılar tarafından keşfetme, deney yapma, gözlemlerini uygulamaya dayalı bir bilim öğretim programı hazırlanmış ve bilimsel merakın yoğun olduğu 10-12 yaş çocuklara uygulanarak, bu programın bilimsel süreç becerilerine etkisi incelenmiştir. Araştırma kapsamında hazırlanan Bilim Öğretim Programı, akıl ve zekâ oyunlarının öğretimini ve yaygınlaştırılmasını hedefleyen yeni ve farklı bir program olup eğlenceli alternatif oyunlar sunan Bilim Kurdu Projesi ile desteklenmiş, uygulamaların ne derece etkili olduğu değerlendirilmiştir. Mevcut durumun kontrollü olarak belirlenebilmesi için gerçek deneme modellerinden öntest-sontest kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubu olarak ayrılan her iki grupta da deney öncesi ve deney sonrası ölçümler yapılmıştır. Çocukların bilimsel süreç becerilerini değerlendirmek amacıyla öğrencilere, öğretmenlere ve ebeveynlere farklı veri araçları kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının kendi içerisindeki ilerlemelerinin değerlendirilmesi amacıyla öntest ve sontest arasındaki farklılıkları değerlendirmek için bağımlı t testinden yararlanılmıştır. Deney grubunda yer alan ebeveynlerin, çocuğunun keşif ve sorgulamaya yönelik eğitim programına katılmadan önce ve sonraki bilimsel süreç becerilerine ilişkin değerlendirmelerinde, öntest-sontest puan ortalamaları anlamlı düzeyde artış belirlenmiştir (t=34,26; p<0,05). Deney grubundaki öğretmenler de aynı şekilde çocuklarda keşif ve sorgulamaya yönelik olumlu değişimler olduğunu belirtmişlerdir (t=26,34; p<0,05)
URI
https://hdl.handle.net/20.500.12498/1522
Collections
  • Diğer Atıf Dizinlerdeki Yayınlar [18]





Creative Commons License
DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV
 

 



| Yönerge | Rehber | İletişim |

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_typeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsxmlui.ArtifactBrowser.Navigation.browse_type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2022  LYRASIS
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
Atmire NV