“Giysi Tasarımı Uygulaması Yoluyla Ortaöğretim Öğrencilerinin Aldıkları Sanat Eğitiminin Etkisinin Ölçülmesi”

Öğrencinin kendisini özgürce ifade edebilmesinin yanı sıra estetik beğeni, yaratıcı hayal gücü, özgün ve orijinal fikir üretip, hayata geçirebilme gibi becerilerin kazandırılabilmesi için oldukça zengin olanaklar sunan sanat eğitimi; öğrenciler hangi mesleği seçerlerse seçsinler alandaki başarılarına da katkı sağlayacak imkanlar sunarak eğitimlerine temel dayanağı oluşturmaktadır. Ortaöğretim düzeyinde meslek seçmeye hazırlanan öğrenciler kendi öz yeterliliklerinin, ilgilerinin, meraklarının, kişisel eğilimlerinin ve becerilerinin keşfine çıkmaktadırlar. Mesleki ve teknik bilgi ve beceri kazandıran moda tasarımı eğitimi de tasarım ağırlıklı bir eğitim olmasından dolayı sanat eğitimi temelli olmak zorundadır. Bu alanda eğitilerek yetiştirilecek öğrencilerin de moda tasarımına ilgi ve merak duyan, tasarım eğitimini kavrayabilecek ve uygulayabilecek öz yeterliliğe ve hazır bulunuşluluğa sahip olmaları beklenmektedir. Sanat eğitimi alarak gelen öğrencilerin daha yaratıcı ve özgün fikirler üretip, kendisini özgürce ifade ederek, estetik görüş ve bakış açısına sahip oldukları düşünülmektedir. Aradaki sanat eğitimi farkından yola çıkarak, ortaöğretim öğrencilerinin eğitim ve yeterlilik profillerini anlayabilmek amacıyla Konya Karatay Lisesi, Selçuklu Öztekinler Kız Meslek Lisesi ve Konya Çimento Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi öğrencileri ile birlikte moda tasarımı çalışması yapılmıştır. Kendi öz kültürümüzü oluşturan Geleneksel Türk Sanatları öğrencilere tasarımlarında esinlenmeleri için kaynak olarak seçilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin moda ve moda tasarımına olan ilgileri, düşünceleri, hazır bulunuşluluk düzeyleri ve sanat eğitiminde aldıkları bilgi ve becerileri aktarabilme yetenekleri karşılaştırmalı bir biçimde anlaşılmaya çalışılmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
5
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
20 Nisan 2024 11:24
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
“Giysi Tasarımı Uygulaması Yoluyla Ortaöğretim Öğrencilerinin Aldıkları Sanat Eğitiminin Etkisinin Ölçülmesi”
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
BAŞARAN, Burcu,
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sanat Eğitimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Giysi Tasarımı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Moda Tasarımı
Yayıncı
(dc.publisher)
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2015
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-11-07T14:13:29Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-11-07T14:13:29Z
Özet
(dc.description.abstract)
Öğrencinin kendisini özgürce ifade edebilmesinin yanı sıra estetik beğeni, yaratıcı hayal gücü, özgün ve orijinal fikir üretip, hayata geçirebilme gibi becerilerin kazandırılabilmesi için oldukça zengin olanaklar sunan sanat eğitimi; öğrenciler hangi mesleği seçerlerse seçsinler alandaki başarılarına da katkı sağlayacak imkanlar sunarak eğitimlerine temel dayanağı oluşturmaktadır. Ortaöğretim düzeyinde meslek seçmeye hazırlanan öğrenciler kendi öz yeterliliklerinin, ilgilerinin, meraklarının, kişisel eğilimlerinin ve becerilerinin keşfine çıkmaktadırlar. Mesleki ve teknik bilgi ve beceri kazandıran moda tasarımı eğitimi de tasarım ağırlıklı bir eğitim olmasından dolayı sanat eğitimi temelli olmak zorundadır. Bu alanda eğitilerek yetiştirilecek öğrencilerin de moda tasarımına ilgi ve merak duyan, tasarım eğitimini kavrayabilecek ve uygulayabilecek öz yeterliliğe ve hazır bulunuşluluğa sahip olmaları beklenmektedir. Sanat eğitimi alarak gelen öğrencilerin daha yaratıcı ve özgün fikirler üretip, kendisini özgürce ifade ederek, estetik görüş ve bakış açısına sahip oldukları düşünülmektedir. Aradaki sanat eğitimi farkından yola çıkarak, ortaöğretim öğrencilerinin eğitim ve yeterlilik profillerini anlayabilmek amacıyla Konya Karatay Lisesi, Selçuklu Öztekinler Kız Meslek Lisesi ve Konya Çimento Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi öğrencileri ile birlikte moda tasarımı çalışması yapılmıştır. Kendi öz kültürümüzü oluşturan Geleneksel Türk Sanatları öğrencilere tasarımlarında esinlenmeleri için kaynak olarak seçilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin moda ve moda tasarımına olan ilgileri, düşünceleri, hazır bulunuşluluk düzeyleri ve sanat eğitiminde aldıkları bilgi ve becerileri aktarabilme yetenekleri karşılaştırmalı bir biçimde anlaşılmaya çalışılmıştır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1569
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms