Özgün Baskının Gelişimi; Hayati Misman Ve Mürşide İçmeli’nin Sanata Katkıları

Bu araştırma geleneksel baskı teknikleri ile özgün baskıresim tasarımları ve öne çıkan iki sanatçıyı konu almıştır. Yüksek, çukur ve düz baskı yöntemlerinin genel özellikleri ve özgün baskının kullanım alanları, geleneksel baskı teknikleri ve özgün baskı resmin karşılaştırılmasındaki ortak ve farklı yönleri ele alınmıştır. Bu araştırmadaki temel amaç; özellikle yüksek baskı tekniklerinden ağaç baskının ve çukur baskı teknikle-rinden gravür baskının yerinin araştırılması ve aynı zamanda da öneminin vurgulanmasıdır. Ayrıca bu baskı tekniklerini ustaca kullanan ve Türkiye ‘de haklı bir üne sahip olan sanat eğitimcisi Mürşide İçmeli ve öğ-rencisi yine sanat eğitimcisi Hayati Misman’ın bu alana katkılarını araştırmak diğer bir amacımız olmuştur. Özgün baskı resim teknikleri birçok ortak noktaları vardır. Özellikle ele alınan her iki baskı tekniğinin de çoğaltılabiliyor olması ve daha çok kişiye ulaştırılabiliyor olması paylaşıma açık olduğunu ortaya koymakta-dır. Özgün baskı sanatının doğuşu ve geçirdiği tarihsel süreç ve özgün baskı tekniklerinin detaylı bir biçimde kısaca verilmeye çalışıldığı bölümler araştırmanın kuramsal alt yapısını oluşturmuştur. Türkiye ‘deki ağaç baskı sanatçıların’dan, Hayati Misman ve Mürşide İçmeli’nin yapmış oldukları çalışmalar ve geleneksel baskı teknikleri ile elde edilen ürünler incelenmiş ve yüksek, çukur, düz ve mono baskı teknikleri; tekniklerin anlatımı, tekniklerin uygulanmasında kullanılan araç ve gereçler, baskı işlem basamakları olmak üzere çeşitli alt başlıklarla incelenmiş karşılaştırılmalar yapılarak özellikle ağaç baskı ve gravür baskı ile ilgili görsellere yer verilmiş örneklerle anlatılmıştır. Ayrıca Hayati Misman ve Mürşide İçmeli’nin sanata bakış açıları ve sanata katkıları araştırılarak bir sonuca ulaşılmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
7
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Özgün Baskının Gelişimi; Hayati Misman Ve Mürşide İçmeli’nin Sanata Katkıları
Yayın Türü
(dc.type)
Konferans Bildirisi
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ATEŞ, Özgül
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KAROĞLU, Hülya
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ağaç Baskı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hayati Misma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Mürşide İçmeli
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Özgün Baskı
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Baskı Resim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gravür
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2018
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-11-07T14:17:36Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-11-07T14:17:36Z
ISSN
(dc.identifier.issn)
978-605-7594-02-0
Özet
(dc.description.abstract)
Bu araştırma geleneksel baskı teknikleri ile özgün baskıresim tasarımları ve öne çıkan iki sanatçıyı konu almıştır. Yüksek, çukur ve düz baskı yöntemlerinin genel özellikleri ve özgün baskının kullanım alanları, geleneksel baskı teknikleri ve özgün baskı resmin karşılaştırılmasındaki ortak ve farklı yönleri ele alınmıştır. Bu araştırmadaki temel amaç; özellikle yüksek baskı tekniklerinden ağaç baskının ve çukur baskı teknikle-rinden gravür baskının yerinin araştırılması ve aynı zamanda da öneminin vurgulanmasıdır. Ayrıca bu baskı tekniklerini ustaca kullanan ve Türkiye ‘de haklı bir üne sahip olan sanat eğitimcisi Mürşide İçmeli ve öğ-rencisi yine sanat eğitimcisi Hayati Misman’ın bu alana katkılarını araştırmak diğer bir amacımız olmuştur. Özgün baskı resim teknikleri birçok ortak noktaları vardır. Özellikle ele alınan her iki baskı tekniğinin de çoğaltılabiliyor olması ve daha çok kişiye ulaştırılabiliyor olması paylaşıma açık olduğunu ortaya koymakta-dır. Özgün baskı sanatının doğuşu ve geçirdiği tarihsel süreç ve özgün baskı tekniklerinin detaylı bir biçimde kısaca verilmeye çalışıldığı bölümler araştırmanın kuramsal alt yapısını oluşturmuştur. Türkiye ‘deki ağaç baskı sanatçıların’dan, Hayati Misman ve Mürşide İçmeli’nin yapmış oldukları çalışmalar ve geleneksel baskı teknikleri ile elde edilen ürünler incelenmiş ve yüksek, çukur, düz ve mono baskı teknikleri; tekniklerin anlatımı, tekniklerin uygulanmasında kullanılan araç ve gereçler, baskı işlem basamakları olmak üzere çeşitli alt başlıklarla incelenmiş karşılaştırılmalar yapılarak özellikle ağaç baskı ve gravür baskı ile ilgili görsellere yer verilmiş örneklerle anlatılmıştır. Ayrıca Hayati Misman ve Mürşide İçmeli’nin sanata bakış açıları ve sanata katkıları araştırılarak bir sonuca ulaşılmıştır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1573
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms