Süt Tozu Ürününe Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırması

Dünya ekonomisi gün geçtikçe küreselleşmeye devam etmektedir ve bu küreselleşen ekonomide işletmeler uluslararası pazarlara girme ve sürekliliğini sağlamak için çaba sarf etmektedir. Uluslararası pazarlara girmenin yolu ise genellikle ihracat olmaktadır. İşletmeler için ihracat; ulusal pazarlarda faaliyette bulunularak, potansiyel hedef müşterilerin tespit edilip bu müşterilere mal satılması ve ürünlerin ulaştırılmasıdır. Hedef müşteriye ulaşmanın en doğru ve kolay yolu pazar araştırması ile gerçekleşmektedir. ,Biz bu çalışmada, ikincil veriler kullanılarak süt sektöründe süttozu dalını Dünyada ve Türkiye'deki durumu incelenerek hedef pazar analizi yapılması ile beraber işletmelere nokta atışı yapmalarını sağlayacak pazara yönlendirmekteyiz. ,Konunun daha iyi kavranabilmesi ve tüm sürecin daha verimli aktarılması için üç ana bölüm halinde hazırlanılmıştır. Birinci bölümde, ihracat pazarlamasında hedef pazar konusu ele alınarak hedef pazar kavramı ve içeriği detaylı bir şekilde hazırlanmıştır. İkinci bölümde, çalışmada kullanacağımız veriler olan ikincil veriler ve araştırmamız olan pazar araştırması teorik olarak detaylı bir halde ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise ilk olarak araştırmanın kapsamı, amacı, metodolojisi, araştırmaya konu olan süt tozu hakkında bilgi ve süt tozunun GTİP numara analizi teorik olarak ele alınmıştır. ,Araştırmaya konu olan süt tozu ürünü için ikincil veriler toplanarak tablo düzenlemesi yapılmaktadır. Veriler incelenerek hedef pazar belirlenmektedir. The world economy continues to globalize day by day, and in this globalizing economy, businesses strive to enter and maintain international markets. The way to enter international markets is usually export. Export for businesses; The aim of the Company is to identify potential customers and sell goods to these customers and deliver products to them. The most accurate and easy way to reach the target customer is through market research. ,In this paper, we yönlendirmekt market will allow them to make the point shootout to businesses with the goal of making milk powder market analysis examining the situation in the milk sector branch of the World and Turkey, using secondary data. ,It has been prepared in three main sections in order to better understand the subject and to convey the whole process more efficiently. In the first section, the target market concept and content of the target market are discussed in detail in export marketing. In the second part, the secondary data which we will use in our study and the market research which is our research are discussed in detail theoretically. In the third part, firstly, the scope, aim, methodology, information about the milk powder and the GTİP number analysis of milk powder are theoretically discussed. ,Secondary data for the milk powder product subject to research. Determining the target market by analyzing the data.

Erişime Açık
Görüntülenme
6
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
20 Nisan 2024 14:08
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Süt Tozu Ürününe Yönelik İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Araştırması
Yayın Türü
(dc.type)
Diğer
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
ZENGİN, Betül
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Uluslararası Pazar Araştırması
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazar Araştırması
Konu Başlıkları
(dc.subject)
International Market Research
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Hedef Pazar
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İkincil Veriler
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
CANITEZ, Murat
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-01-10T13:22:45Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-01-10T13:22:45Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Dünya ekonomisi gün geçtikçe küreselleşmeye devam etmektedir ve bu küreselleşen ekonomide işletmeler uluslararası pazarlara girme ve sürekliliğini sağlamak için çaba sarf etmektedir. Uluslararası pazarlara girmenin yolu ise genellikle ihracat olmaktadır. İşletmeler için ihracat; ulusal pazarlarda faaliyette bulunularak, potansiyel hedef müşterilerin tespit edilip bu müşterilere mal satılması ve ürünlerin ulaştırılmasıdır. Hedef müşteriye ulaşmanın en doğru ve kolay yolu pazar araştırması ile gerçekleşmektedir. ,Biz bu çalışmada, ikincil veriler kullanılarak süt sektöründe süttozu dalını Dünyada ve Türkiye'deki durumu incelenerek hedef pazar analizi yapılması ile beraber işletmelere nokta atışı yapmalarını sağlayacak pazara yönlendirmekteyiz. ,Konunun daha iyi kavranabilmesi ve tüm sürecin daha verimli aktarılması için üç ana bölüm halinde hazırlanılmıştır. Birinci bölümde, ihracat pazarlamasında hedef pazar konusu ele alınarak hedef pazar kavramı ve içeriği detaylı bir şekilde hazırlanmıştır. İkinci bölümde, çalışmada kullanacağımız veriler olan ikincil veriler ve araştırmamız olan pazar araştırması teorik olarak detaylı bir halde ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise ilk olarak araştırmanın kapsamı, amacı, metodolojisi, araştırmaya konu olan süt tozu hakkında bilgi ve süt tozunun GTİP numara analizi teorik olarak ele alınmıştır. ,Araştırmaya konu olan süt tozu ürünü için ikincil veriler toplanarak tablo düzenlemesi yapılmaktadır. Veriler incelenerek hedef pazar belirlenmektedir. The world economy continues to globalize day by day, and in this globalizing economy, businesses strive to enter and maintain international markets. The way to enter international markets is usually export. Export for businesses; The aim of the Company is to identify potential customers and sell goods to these customers and deliver products to them. The most accurate and easy way to reach the target customer is through market research. ,In this paper, we yönlendirmekt market will allow them to make the point shootout to businesses with the goal of making milk powder market analysis examining the situation in the milk sector branch of the World and Turkey, using secondary data. ,It has been prepared in three main sections in order to better understand the subject and to convey the whole process more efficiently. In the first section, the target market concept and content of the target market are discussed in detail in export marketing. In the second part, the secondary data which we will use in our study and the market research which is our research are discussed in detail theoretically. In the third part, firstly, the scope, aim, methodology, information about the milk powder and the GTİP number analysis of milk powder are theoretically discussed. ,Secondary data for the milk powder product subject to research. Determining the target market by analyzing the data.
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Export Target Market Research Based on Secondary Data for Milk Powder Product
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1601
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms