Detaylı Arama

İptal
Bulunan: 22 Adet 0.001 sn
- Eklemek veya çıkarmak istediğiniz kriterleriniz için 'Dahil' / 'Hariç' seçeneğini kullanabilirsiniz. Sorgu satırları birbirine 'VE' bağlacı ile bağlıdır.
- İptal tuşuna basarak normal aramaya dönebilirsiniz.
Filtreler
Filtreler
Bulunan: 22 Adet 0.001 sn
Ambargo Durumu [1]
Tam Metin [1]
Atıf Dizini [3]
Tez Türü [1]
Yayın Dili [1]
Erişime Açık

Uluslararası Pazarlama Beklentilerinin İhracata Etkisi Kadın Girişimciler Üzerine Bir Çalışma

GEDİK, Hasan | AFŞAR, Bilge | BÜYÜKDOĞAN, Birol

Küreselleşen dünyada artan rekabet ve yeni pazarlara girme isteği, girişimcileri uluslararasılaşma sürecine girmek zorunda bırakmaktadır. Bu süreç tüm dünyada faaliyet gösteren girişimcilerin rekabet güçlerini artırması için büyük önem taşımaktadır. Günümüzde kadınların aktif çalışma hayatına katılması, girişimcilik faaliyetlerinde bulunmaları, ülke ekonomileri için önemlidir. Konya'da faaliyet gösteren kadın girişimciler iş hayatında başarılı olmak için bir takım zorluk ve engellerle karşılaşsalar da rekabet güçlerini artırmak için bu süreçte yer almaya çalışmaktadırlar. Geçmiş çalışmalarda k ...Daha fazlası

Erişime Açık

İnovasyonun ihracat performansına etkisi: Karaman ili örneği / The effect of the innovation to the export performance: The sample of Karaman province

ÇETİN, Kerim

Günümüz dünyasında teknolojik değişimler, hızla yaşanmakta ve gelişmektedir. Modern piyasada işletmeler daha çok oyuncuyla rekabet etmekte ve üstünlük kurmak için maliyette, kalitede, üründe, hizmette, pazarda; kısacası her türlü süreçte fark yaratmak zorunda kalmaktadır. Farklı bir ürünle ya da hizmetle yoğun rekabet ortamında müşteri ihtiyaçlarına cevap verebilmenin en etkili yolu ise değişime uyum sağlayıp inovasyon yapabilmekten geçmektedir. Markalaşma sürecinde başarı ve verimliliğe ulaşmak, sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamak işletmelerin güçlü pazar hâkimiyeti ve inovasyon uygulama ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Teşviklerinin Türk Otomotiv Sektörü İhracatındaki Etkileri

KAMACI, Büşra

İhracat teşvikleri, işletmeleri belirli mal veya hizmet türlerini ihraç etmeye teşvik etmek için tasarlanmış düzenleyici, yasal, parasal veya vergi programlarıdır. İhracat, bir ülkede üretilen ve daha sonra satış veya ticaret için başka bir ülkeye nakledilen mallardır. İhracat, ihracat yapan ülkenin ekonomisinin önemli bir parçasıdır ve bu ülkenin brüt çıktısına katkıda bulunur. İhracat teşvikleri, hükümetlerin dış pazarları güvence altına almalarına yardımcı olmak için ulusal ekonomi içindeki firmalara veya endüstrilere sağladığı bir tür ekonomik destektir. İhracat teşvikleri sağlayan bir hük ...Daha fazlası

Erişime Açık

Organize Sanayi Bölgelerinde dış ticaret sorunları, çözüm önerileri: Konya Organize sanayi bölgesinde faaliyet gösteren KTO üyesi firmalar üzerine bir alan araştırması / Foreign trade problems in industrial zone, solutions:Konya Industry Organized that operate in your KTO member firms on a field research

KUZGUN, Hatice Nur

Konya Organize Sanayi Bölgesi firmalarının ihracat yaparken karşılaşmış oldukları engellerin tanımlanması, firmaların bu engelleri aşmak için geliştireceği stratejileri oluşturmada önemli bir faktördür. Belirtilen bölgedeki firmaların ve ihracat durumlarının analiz edilmesi ve onların sorunlarının tanımlanması, problemlerine çözüm üretmek açısından önemli ve yardımcıdır. Konya Organize Sanayi Bölgesindeki firmalara uygulanan ilk bilimsel nitelikli çalışmadır. Organize Sanayi Bölgelerinde faaliyet gösteren işletmelerin, dış ticaret faaliyetlerinde karşılaştıkları engelleri belirlemek ve teknolo ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracatta Türk-Eximbank Sigortaları ve Türk-Eximbank Sigortalarının İşletmelerin İhracat Performansı Üzerine Etkileri: İhracatçı Türk İşletmeleri Üzerine Ampirik Bir Çalışma

KAR, Ahmet İhsan

Küresel mal ve ticaret akımlarının karşılıklı olarak ülkelerin dış ticaret hacmini arttırması nedeniyle, özellikle yükselen piyasa ekonomileri için ihracata dayalı ekonomik büyüme önemli bir konuma gelmiştir. Ekonomik büyümeyle birlikte makroekonomik istikrar açısından ülke ekonomisine döviz kazandırıcı işlemlerin başında gelen ihracat, kamu otoritesi tarafından ihracatın finansmanının spesifik olarak dikkate alındığı finansal kuruluşlar tarafından desteklenmektedir. Bu amaçla Türkiye’de 1987 yılı itibariyle kurulan Türk Eximbank ihracatın finansmanını ve ihracata yönelik ekonomik ve politik r ...Daha fazlası

Erişime Açık

İhracat Pazarlamasında İkincil Verilerden Yararlanarak Pazar Araştırmasının Yapılması ve Hedef Ülke Pazarlarının Belirlenmesi: İnsan Asansörleri (842810) Üretimi Yapan İşkolu Üzerine Bir Araştırma

KUTUEV, İsa

Günümüzde işletmeler küreselleşmesin etkisi ile faaliyetlerini uluslararası pazarlara da aktarmıştır. Fakat yeni pazarlar yeni fırsatları getirmekle birlikte bir takım belirsizlikleri de beraberinde getirmiştir. Bu bağlamda işletmeler uluslararası pazarlarda daha etkin yer alabilmek için bir takım veri ve bilgilere ihtiyaç duymaktadır. Elde ettikleri bu veriler sayesinde küresel pazarda daha rekabetçi hale gelmektedirler. Bu verileri toplamanın iki yönetim bulunmaktadır. İlki direk pazardan ve firmalardan elde dilen birincil verilerdir. İkincisi ise birtakım kurum ve kuruluşların toparladığı v ...Daha fazlası

Erişime Açık

Uluslararası Ticarette Lojistik Performansın İhracat Performansına ve Firma Performansına Etkisi: Konya İli Üzerine Bir Uygulama

BALTA, Damla

Son yıllarda küreselleşen dünya şartları nedeniyle sınırların tamamen yok olması ve oluşan yoğun rekabet, ürün ve hizmetlerin daha düşük bütçe ile taşınması gerekliliğini beraberinde getirmiştir. Bundan dolayı da firmaların lojistik faaliyetlerini rakip firmalara göre daha etkin ve verimli yönetmeleri onlara avantaj sağlayacaktır. Lojistik sektöründe yaşanan olumlu gelişmeler, lojistiğin dış ticaretin gelişmesinde önemli bir rol üstlenmesine sebep olmuştur. Bu çalışmada, Konya ilinde faaliyet gösteren 122 ihracatçı firmadan anket yöntemi ile veriler toplanmış ve yapılan analizler sonucu firmal ...Daha fazlası

Erişime Açık

Marka Bilinirliğinin İhracat Performansına Etkisi: Konya İlinde Bir Uygulama

SELEK, Ahmet

Günümüzde değişen teknoloji ve artan rekabet ortamı ile birlikte ürünlerin kolay satılması durumu ortadan kalkmıştır. Artık markanın müşterinin zihninde yer etmesini sağlamak ve müşteri sadakati oluşturmak önemli bir hale gelmiştir. İşletmeler için sadece ulusal anlamda marka olmak yeterli gelmemektedir markasını uluslararası anlamda da popüler hale getirmek önem arz etmektedir. İşletmeler ürünlerini uluslararası pazarlara sunmadan önce kendilerinin rekabet edebileceği pazarları seçmeli ve o pazarlarda faaliyet göstererek işletmesinin ihracat performansını artırması gerekmektedir. Bu çalışmamı ...Daha fazlası

Erişime Açık

Kümeleme Analizi: Bir İhracat Sofistikasyonu Uygulaması

CURA, Fatih | CANITEZ, Murat | GÜNDÜZ, Mehmet Akif

Uluslararası ticarete dair istatistikler genellikle ürünlere ve ülkeler arasındaki ticaret miktarlarına göre sınıflandırılmaktadır. İhracat sofistikasyonu ise ülkelerin ihracat büyüklüklerinin ne kadar sermaye yoğun ürün bileşimine sahip olduğunu gösteren yeni bir ölçüm yöntemidir. İhracatçı ekonomilerin gelir düzeylerine, araştırma geliştirme harcamalarına ve birim ihracat fiyatlarına dayalı bir gelişmişlik endeksi olarak da ifade edilebilecek ihracat sofistikasyonu sayesinde, ülkeler ihracatlarında sofistike olmaları bakımından nitelendirilebilmektedir. Bu çalışmada ülkelerin her GTİP fasıll ...Daha fazlası

Erişime Açık

İkincil Veriye Dayalı İhracat Hedef Pazar Seçimi: Tarımsal Mekanizasyon Ürünlerinden Toprak İşleme Alet Ve Makineleri Ürün Grubuna Yönelik Bir Uygulama

GÜRBÜZER, Ömer Faruk

Dünya tarım alet ve makineleri ihracatına ilişkin veriler incelendiğinde gelişmiş ülkelerin ilk sıralarda yer aldığı görülmektedir. Gelişmekte olan bir ülke olarak Türkiye’nin de nispeten güçlü olduğu bu alanda ihracatını etkili bir şekilde artırması gerekmektedir. İhracatın artması için etkili olacak yollardan birisi ise işletmelerin rekabet açısından güçlü olabileceği yeni pazarlara giriş yapmasıyla sağlanmaktadır. İhracata yönelik yeni pazarların seçilmesi sürecinde pazar araştırmasının işletmeler için önemi büyüktür. Hedef müşteriye ulaşmanın en doğru ve kolay yolu pazar araştırması ile ge ...Daha fazlası

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms