İlköğretim Ders Kitaplarında Kullanılan İllüstrasyonların Öğrencilerin Yaşına Uygunluğunun Değerlendirilmesi : İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının İncelenmesi

Bu tez çalışması, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarının içerisindeki illüstrasyonların öğrenci yaşına uygunluğunun değerlendirilmesi niteliğinde yapılmıştır. Bu tez araştırmasının modeli ise betimsel bir anket uygulamasıdır. Anket incelemesine dayalı olarak nitel bir veri toparlama tekniği kullanılmıştır. Bu çalışmanın evrenini ise MEB tarafından onaylanmış ilköğretim dördüncü sınıf Sosyal Bilgiler ders kitapları oluşturmaktadır. Verilerin, uzmanlar ve öğretmenlere uygulanmış olan anketler sonucunda elde edilmiştir. Bu araştırmanın verilerini toplamak amacı ile alt amaçlara uygun olarak 5'li likert tipi derecelendirme geliştirilmiştir. Veriler, 5'li likert tipi derecelendirmede yer alan ölçütlere göre analiz edilerek, kitap içerisinden seçilen somut örneklerle desteklenecektir. Bu veriler, metnin içeriğini destekleyici illüstrasyonların (resimlemelerin) kullanılmasını, illüstrasyonlarla metnin içeriğinin uygun ve tutarlı olmasını, illüstrasyonların sayfa içerisine etkili biçimde yerleştirilmesini, illüstrasyonların teknik özellikler bakımından etkili kullanılmasını ve illüstrasyonların öğrenciyi düşündürmesi açısından analiz edilerek yorumlanmasını sağlanmıştır. This Tez was conducted to evaluate the appropriateness of the illustrations in 4th Grade Social Studies textbooks to the student age. The model of this Tez is a descriptive questionnaire. A qualitative data collection technique was used based on the survey analysis. The universe of this study consists of fourth grade Social Studies textbooks approved by the Ministry of National Education. The data were obtained as a result of questionnaires applied to experts and teachers. In order to collect the data of this study, a 5-point Likert-type rating was developed in accordance with the sub- objectives. The data will be analyzed according to the criteria in the 5-point Likert-type rating and will be supported with concrete examples selected from the book. These data provided the use of illustrations supporting illustrations of the text, the content of the illustrations to be appropriate and consistent, the placement of the illustrations effectively within the page, the use of illustrations in terms of technical characteristics and illustrations were analyzed and interpreted to make the student think.

Erişime Açık
Görüntülenme
12
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
21 Nisan 2024 23:04
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
İlköğretim Ders Kitaplarında Kullanılan İllüstrasyonların Öğrencilerin Yaşına Uygunluğunun Değerlendirilmesi : İlkokul 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının İncelenmesi
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
İNCE, Feyza Nur
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Dijital İllüstrasyon
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Öğrenci Yaşına Uygunluğu
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Suitability for Student Age
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Social Studies Course
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Sosyal Bilgiler Dersi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Digital Illustration
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
BİNGÖL, Bülent
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2019
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-01-28T13:54:46Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-01-28T13:54:46Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Bu tez çalışması, 4. Sınıf Sosyal Bilgiler ders kitaplarının içerisindeki illüstrasyonların öğrenci yaşına uygunluğunun değerlendirilmesi niteliğinde yapılmıştır. Bu tez araştırmasının modeli ise betimsel bir anket uygulamasıdır. Anket incelemesine dayalı olarak nitel bir veri toparlama tekniği kullanılmıştır. Bu çalışmanın evrenini ise MEB tarafından onaylanmış ilköğretim dördüncü sınıf Sosyal Bilgiler ders kitapları oluşturmaktadır. Verilerin, uzmanlar ve öğretmenlere uygulanmış olan anketler sonucunda elde edilmiştir. Bu araştırmanın verilerini toplamak amacı ile alt amaçlara uygun olarak 5'li likert tipi derecelendirme geliştirilmiştir. Veriler, 5'li likert tipi derecelendirmede yer alan ölçütlere göre analiz edilerek, kitap içerisinden seçilen somut örneklerle desteklenecektir. Bu veriler, metnin içeriğini destekleyici illüstrasyonların (resimlemelerin) kullanılmasını, illüstrasyonlarla metnin içeriğinin uygun ve tutarlı olmasını, illüstrasyonların sayfa içerisine etkili biçimde yerleştirilmesini, illüstrasyonların teknik özellikler bakımından etkili kullanılmasını ve illüstrasyonların öğrenciyi düşündürmesi açısından analiz edilerek yorumlanmasını sağlanmıştır. This Tez was conducted to evaluate the appropriateness of the illustrations in 4th Grade Social Studies textbooks to the student age. The model of this Tez is a descriptive questionnaire. A qualitative data collection technique was used based on the survey analysis. The universe of this study consists of fourth grade Social Studies textbooks approved by the Ministry of National Education. The data were obtained as a result of questionnaires applied to experts and teachers. In order to collect the data of this study, a 5-point Likert-type rating was developed in accordance with the sub- objectives. The data will be analyzed according to the criteria in the 5-point Likert-type rating and will be supported with concrete examples selected from the book. These data provided the use of illustrations supporting illustrations of the text, the content of the illustrations to be appropriate and consistent, the placement of the illustrations effectively within the page, the use of illustrations in terms of technical characteristics and illustrations were analyzed and interpreted to make the student think.
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
Evaluation of the suitability of illustrations used in elementary school textbooks for the age of students: Examination of primary school 4th grade social studies textbook
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1715
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms