70'li Yıllardaki Giysi Modasının Türk Basınına Yansımaları
Abstract
İşçi sınıfı görece yüksek fiyatlı bir ürüne sahip olmayı başardığında, ayrıcalıklı konumunu sürdürmek isteyen burjuvazi o ürünü terk eder. Bunun üzerine ticari işletmeler, burjuvaziyi cezbedecek yeni ürünler arayışına girer. Bir döngü içerisindeki moda, hem sınıflar arasında simgesel ayrımlar oluşturur hem de dönem dönem bu ayrımları yok etme işlevi görür. Tam da bu yüzden Georg Simmel’e göre moda devrimcidir. Günümüzde hem patronun hem de işçinin eline Iphone marka telefon tutuşturarak, onları aynı sosyal medya platformlarında bir araya getiren moda, diğer yandan sınıflar arasındaki simgesel şiddetin bir enstrümanı olmayı sürdürmektedir. Bu makale moda konusunu giysi ve beden bağlamında ele alacak, 70’li yıllarda Türkiye’deki moda akımları medyadaki temsilleri üzerinden inceleyecektir. Makale için derlenen haberler, gecmisgazete.com sitesinin arşivinden alınmıştır.
Collections
The following license files are associated with this item:

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..