70'li Yıllardaki Giysi Modasının Türk Basınına Yansımaları

İşçi sınıfı görece yüksek fiyatlı bir ürüne sahip olmayı başardığında, ayrıcalıklı konumunu sürdürmek isteyen burjuvazi o ürünü terk eder. Bunun üzerine ticari işletmeler, burjuvaziyi cezbedecek yeni ürünler arayışına girer. Bir döngü içerisindeki moda, hem sınıflar arasında simgesel ayrımlar oluşturur hem de dönem dönem bu ayrımları yok etme işlevi görür. Tam da bu yüzden Georg Simmel’e göre moda devrimcidir. Günümüzde hem patronun hem de işçinin eline Iphone marka telefon tutuşturarak, onları aynı sosyal medya platformlarında bir araya getiren moda, diğer yandan sınıflar arasındaki simgesel şiddetin bir enstrümanı olmayı sürdürmektedir. Bu makale moda konusunu giysi ve beden bağlamında ele alacak, 70’li yıllarda Türkiye’deki moda akımları medyadaki temsilleri üzerinden inceleyecektir. Makale için derlenen haberler, gecmisgazete.com sitesinin arşivinden alınmıştır.

Erişime Açık
Görüntülenme
6
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
70'li Yıllardaki Giysi Modasının Türk Basınına Yansımaları
Yayın Türü
(dc.type)
Kitap Bölümü
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Moda
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gazetecilik
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Gazete
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Türk Basını
Konu Başlıkları
(dc.subject)
David Swarzt
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pierre Bourdieu
Konu Başlıkları
(dc.subject)
1970'ler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Giysi Modası
Yayıncı
(dc.publisher)
Iksad Publications
Tez Danışmanı
(dc.contributor.advisor)
GEZGİN, Suat
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2020
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2020-07-22T11:11:35Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2020-07-22T11:11:35Z
Açıklama
(dc.description)
Bu kitap IKSAD Yayınevi tarafından yayımlanmıştır.
ISBN
(dc.identifier.isbn)
978-625-7897-54-9
Özet
(dc.description.abstract)
İşçi sınıfı görece yüksek fiyatlı bir ürüne sahip olmayı başardığında, ayrıcalıklı konumunu sürdürmek isteyen burjuvazi o ürünü terk eder. Bunun üzerine ticari işletmeler, burjuvaziyi cezbedecek yeni ürünler arayışına girer. Bir döngü içerisindeki moda, hem sınıflar arasında simgesel ayrımlar oluşturur hem de dönem dönem bu ayrımları yok etme işlevi görür. Tam da bu yüzden Georg Simmel’e göre moda devrimcidir. Günümüzde hem patronun hem de işçinin eline Iphone marka telefon tutuşturarak, onları aynı sosyal medya platformlarında bir araya getiren moda, diğer yandan sınıflar arasındaki simgesel şiddetin bir enstrümanı olmayı sürdürmektedir. Bu makale moda konusunu giysi ve beden bağlamında ele alacak, 70’li yıllarda Türkiye’deki moda akımları medyadaki temsilleri üzerinden inceleyecektir. Makale için derlenen haberler, gecmisgazete.com sitesinin arşivinden alınmıştır.
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Haklar
(dc.rights)
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Alternatif Yayın Başlığı
(dc.title.alternative)
İletişimde Seçme Konular 1
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
http://hdl.handle.net/20.500.12498/1762
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms