Show simple item record

dc.contributor.advisorGezgin, Suat
dc.date.accessioned2020-07-22T11:11:35Z
dc.date.available2020-07-22T11:11:35Z
dc.date.issued2020-06-27
dc.identifier.isbn978-625-7897-54-9
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12498/1762
dc.descriptionBu kitap IKSAD Yayınevi tarafından yayımlanmıştır.en_US
dc.description.abstractİşçi sınıfı görece yüksek fiyatlı bir ürüne sahip olmayı başardığında, ayrıcalıklı konumunu sürdürmek isteyen burjuvazi o ürünü terk eder. Bunun üzerine ticari işletmeler, burjuvaziyi cezbedecek yeni ürünler arayışına girer. Bir döngü içerisindeki moda, hem sınıflar arasında simgesel ayrımlar oluşturur hem de dönem dönem bu ayrımları yok etme işlevi görür. Tam da bu yüzden Georg Simmel’e göre moda devrimcidir. Günümüzde hem patronun hem de işçinin eline Iphone marka telefon tutuşturarak, onları aynı sosyal medya platformlarında bir araya getiren moda, diğer yandan sınıflar arasındaki simgesel şiddetin bir enstrümanı olmayı sürdürmektedir. Bu makale moda konusunu giysi ve beden bağlamında ele alacak, 70’li yıllarda Türkiye’deki moda akımları medyadaki temsilleri üzerinden inceleyecektir. Makale için derlenen haberler, gecmisgazete.com sitesinin arşivinden alınmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherIksad Publicationsen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectmoda, giysi modası, 1970'ler, Pierre Bourdieu, David Swarzt, Türk basını, gazete, gazeteciliken_US
dc.title70'li Yıllardaki Giysi Modasının Türk Basınına Yansımalarıen_US
dc.title.alternativeİletişimde Seçme Konular 1en_US
dc.typeBook chapteren_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States