Search
Now showing items 1-9 of 9
İhracat Performansını Etkileyen Faktörlerin Pazarlama Politikalarına Etkileri: Konya Otomotiv Sektörüne Yönelik Bir Araştırma
(Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-07)
Küresel rekabet ortamında faaliyet gösteren işletmeler yerel pazarları yeterli görmeyip dış pazarlara açılmak istemektedirler. İşletmelerin sürdürebilir büyüme amacıyla dış pazarlara açılmak için kullandıkları en etkin ...
PETROL FİYATLARI İLE CARİ AÇIK İLİŞKİSİ: BRIC ÜLKELERİ ve TÜRKİYE KARŞILAŞTIRMASI
(Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 2019)
Petrol fiyatlarının değişimlerinden bütün ekonomiler etkilenmektedir. Etki düzeyi özellikle cari işlemler dengesi ile ilişkilidir. Cari denge ya da dengesizlik durumu ülkelerin ekonomik rekabetçiliği açısından oldukça ...
Kümeleme Analizi: İhracatta İnovasyon Makasına Yönelik Bir Uygulama
(Journal of Academic Value Studies, 2017)
Uluslararası ticarete dair istatistikler genellikle ürünlere ve ülkeler arasındaki ticaret miktarlarına göre sınıflandırılmaktadır. Ülkelerin ihracat kalite seviyelerini belirlemek amacıyla kullanılan ihracat sofistikasyonu ...
İKTİSADİ BÜYÜME VE İSTİHDAM İLİŞKİSİ: TÜRKİYE UYGULAMASI (2000-2015)
(Turkish Studies International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 2017)
Bu çalışma, makro-ekonomik performans konusunda en önemli göstergelerden olan iktisadi büyüme, istihdam ve işsizlik arasındaki ilişkiyi ayrıntılı bir şekilde ortaya koymak için yapılmıştır. Bu amaçla ilk
olarak kavramsal ...
İslami Perspektiften Pazarlama ve Rekabet Ahlakı
(INTERNATIONAL CONGRESS OF ISLAMIC ECONOMY, FINANCE AND ETHICS, ISEFE'19 Autumn, 2019-04)
Günümüzün ekonomik ve sosyal koşulları tüketici istek ve ihtiyaçlarındaki değişimin seviyesini çok
yukarılara çıkartmıştır. Dolayısıyla işletmeler ürün ve hizmetlerini üretip dizayn ederken ve bu ürün ve hizmetleri
pazarlara ...
İşletmelerin İhracat Faaliyetlerinde Karşılaştıkları Sorunların İhracat Tecrübeleri İle İlişkisi: Konya Otomotiv Yan Sanayiine Yönelik Bir Uygulama
(Social Sciences Studies Journal, 2017)
Bu çalışma ile amaçlanan ihracatçı işletmelerin karşılaştığı sorunların önem düzeylerini ortaya koyarak, bu sorunların işletmelerin ihracat yaptıkları ülke sayısı ve ihracat yapma süreleri bakımından incelenip analiz ...
DOĞRUDAN YABANCI SERMAYE YATIRIMLARI VE BÜYÜME İLİŞKİSİ: 2008 KRİZİ SONRASI TÜRKİYE UYGULAMASI
(International Journal of Academic Value Studies (Javstudies), 2017)
Sanayi devriminden sonra iktisadi olarak üretim faktörlerindeki önemlilik derecesi
değişmiştir. Sermaye ve emek faktörünün önemi daha ön plana çıkmıştır. Sermaye daha çok
kar sağlayacağı bölgelere yönelmeye başlamış, ...
Competitive Power and Competitiveness: Comparison of Italy and Turkey in Machinery and Automotive Sectors
(3rd International Conference on Social Sciences and Education Research, 2017)
The automotive and the automotive supply industry are major contributors to a
country's economy. The automotive and automotive supply industry in Turkey are
heaped up especially in Marmara Region as well as in other ...
Kümeleme Analizi: Bir İhracat Sofistikasyonu Uygulaması
(2017-05)
Uluslararası ticarete dair istatistikler genellikle ürünlere ve ülkeler arasındaki ticaret miktarlarına göre
sınıflandırılmaktadır. İhracat sofistikasyonu ise ülkelerin ihracat büyüklüklerinin ne kadar sermaye yoğun ...