Search
Now showing items 1-10 of 13
Çevreci Tüketim Davranışlarının Değer-İnanç-Norm Kuramı Temelinde İncelenmesi
(TÜKETİCİ VE TÜKETİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ BETA YAYINCILIK, 2017-06)
Bu araştırmanın amacı çevreci tüketim davranışlarını Değer İnanç Norm kuramı temelinde açıklamaktır. Konu ile ilgili pek çok uluslararası yayın yapılmış olmasına rağmen yerli literatürde çevreci tüketim davranışını ...
Ritual as assemblage: feast of sacrifice experiences of Turkish consumers
(Emerald Publishing Limited, 2019-06-10)
Purpose
The purpose of this paper is to theorize and empirically investigate the formation of consumer’s consumption ritual experiences and discourses associated with Feast of Sacrifice.
Design/methodology/approach
The ...
Facebook’ta Bulunma Amacı ve Facebook Reklamlarına Duyulan İlgi Arasındaki İlişki
(2014-12-01)
Bu araştırmada Facebook’ta bulunma amaçları ile Facebook reklamlarına duyulan ilgi arasında bir ilişki olup olmadığı ölçülmüştür. Bu amaçla internet üzerinden 283 kişiye anket uygulanmıştır. Araştırmanın bulguları Facebook’ta ...
TÜRKİYE’DE KÂR AMAÇSIZ ÖRGÜTLERDE PAZARLAMA ÇALIŞMALARI (1999 – 2015): MERKEZ-ÇEVRE İLİŞKİSİ BAĞLAMINDA MEVCUT DURUM VE YÖNELİMLER
(Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2017-06-14)
Bu çalışmada Türkçe literatürde kâr amaçsız örgütlerle ilgili yapılan çalışmaların bir değerlendirilmesi yapılmıştır. 1999 ile 2015 yılları arasında Türkçe literatürde kâr amaçsız örgütleri konu alan kitaplar, makaleler, ...
Ritüele Katılımdaki Rollere Göre Tüketici Tipolojileri
(2018-06-29)
Giriş ve Çalışmanın Amacı
Ritüeller tüketicinin katılım durumuna göre farklı tipolojilerin oluşmasına imkân veren ve tüketim eylemleri içerisinde önemli yeri olan sosyal olgulardır. Ritüellerin kutsal ve seküler olmak ...
ÇOCUKLAR, GENÇLER VE ERGENLERİN MATERYALİST EĞİLİMLERİNİN MOTİVASYONLARI ARASINDAKİ FARKLILIKLAR
(2014-06)
Anahtar kelimeler: materyalizm, sosyal kıyaslama, aile iletişimi, arkadaş iletişimi
1.Giriş Materyalizm genel anlamı ile tüketicinin dünya malına atfettiği önem olarak tanımlanabilir. Materyalizmin en üst seviyesinde, ...
Gıda İsrafı ile İlgili Literatürün Eleştirel Bir Değerlendirmesi
(2019-05-04)
Bu araştırmanın amacı hane halkı düzeyinde gerçekleşen gıda israfı ile alakalı literatürün eleştirel
bir değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaçla akademik amaçlı yayın yapan hakemli dergilerde
yayınlanan makaleler taranmış, ...
Uluslararası Halkla İlişkiler Bağlamında Uluslararası Halkla İlişkiler Ajanslarının Hizmet Alanları
(Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2019-03)
Bu çalışmanın amacı, uluslararası halkla ilişkiler ajanslarının yapmış oldukları uluslararası halkla ilişkiler faaliyetlerini incelemek ve değerlendirmektir. Uluslararası halkla ilişkiler ajanslarını inceleyen az sayıda ...
Türk Basınında Avrasya: Türkmenistan, Özbekistan, Kırgızistan
(Çizgi Kitabevi, 2018-10)
Avrasya bölgesi gerek enerji ve gerekse etnik yakınlıktan dolayı Türkiye için önem arz etmektedir. Türkiye olarak bu ülkelerle siyasi, ekonomik, kültürel, eğitim vb. etkinliklerde sık sık bir araya gelinmektedir. Bu bölgede ...
Kazakhstan Country Image On The Websites Of Turkish Newspapers
(Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları Dergisi, 2019-03)
The aim of this study was to examine the representation of Kazakhstan in the internet websites of Turkish newspapers. The study sample comprises the websites of Turkey's top four newspapers in terms of sales. The news ...