Aile şirketlerinde kurumsallaşma süreci ve yönetimi Konya ilinde bir araştırma / Process and management of institutionalization in family - owned companies a research in Konya

Küreselleşme ile birlikte uluslararası platformda ticaret hızla artmış ve piyasalarda yoğun bir rekabet ortamı oluşmuştur. Bu durumda aile şirketlerin kendileri yoğun rekabete hazırlamalarını hızlandırmıştır. Aile şirketleri ülke ekonomisinin büyümesinde önemli katkı sağlayan kuruluşlardır. Kurumsallaşma süreci, aile şirketlerinin varlıklarını bir sonraki nesillere başarılı bir şekilde aktarabilmeleri ve günümüz rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri açısından gerekli ve önemli bir süreçtir. Bu çalışmada temel amaç aile şirketlerinde kurumsallaşma düzeyi ile sürecinin, incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmamız aile şirketlerinde kurumsallaşma süreci ve yönetimi, Konya ilinde bir araştırma konusu, dört bölümde olup, literatür kısmında aile şirketi kavramı, daha sonra yönetim sorunları ve nihayetinde de aile şirketlerinde kurumsallaşma süreci kavramları incelenmiştir. Bu bağlamda kurumsallaşmanın aile şirketleri açısından taşıdığı hayati öneme özellikle vurgu yapılmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak betimsel ve ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Konya'da inşaat sektöründe faaliyette bulunan aile şirketi çalışanlarına uygulanmıştır. Araştırma evreninden seçilen 100 aile şirketi yetkilisi araştırmanın örneklemi seçilmiştir. Bu çalışmada Aile şirketlerinde yönetim fonksiyonları üyelerin cinsiyetleri, yaşları, eğitim durumları ve mesleki tecrübelerine göre farklılık gösterip göstermeme durumları araştırılmıştır. Bu anlamda çalışma üç aşamadan oluşmaktadır. İlk bölümde araştırmaya katılan bireylerin demografik bilgilerine ilişkin frekans dağılımları verilmiştir. İkinci bölümde aile şirketlerinin yönetim yapısını belirlemek için uygulanan Yönetim Ölçeğinin ve bu ölçekte yer alan sekiz alt boyutun betimsel istatistikleri incelenmiştir. İkinci bölümde ayrıca, yönetim ölçeğinin ve alt boyutlarının güvenilirliği ve alt boyutlardan elde edilen ortalama skorların normal dağılıma uygunluk gösterip göstermediği incelenmiştir. Son bölümde ise aile şirketlerindeki yönetim algısının demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği test edilmiştir.

With the globalization, trade has grown rapidly in the international arena and intense competition has occurredin the markets.In this case, family-owned companies have accelerated to prepare themselves to intense competition.Family-owned companies are organizations that provide important contributions to the growth of the national economy.Institutionalization is necessary and important process in terms of family-owned companies successfully able to transfer their assets to the next generation and to survive in today's competitive environment.The main objective of this study, is to examine the process and the level of institutionalization in family-owned companies.Our research is about process and management of institutionalization in family-owned companies.The subject is investigating it in Konya, in four sections.Respectively in the literature section, the concept of the family company,then management problems and finally concepts of the process of institutionalization were investigated.In this context, in terms of family-owned businesses, with particular emphasis it has been given the vital importance of institutionalization. In the study, data collection methods as descriptive and relational survey method was used.This research has been applied to family-owned company operating in the construction sector employees.100 family-owned companyofficials (who are selected from research universe), has been selected sample of this research.In this study, the status of management function members in family-owned companies were investigated whether varies according to their sex , age, education level, and the professional experience.In this sense,study consists of three stages.In the first stage, frequency distributions are given regarding the demographic informations of the individuals participating in the study.In the second stage, descriptive statistics of the family business management applied to determine the management structure of the scale and the eight subscales in this scale were examined.Also in the second part ,the reliability of the management scale /subscales and the average score obtained from subscales were examined whether they show a normal distribution.In the last stage, the perception of family-owned company has been tested whether varies according to demographic variables.

Erişime Açık
Görüntülenme
3
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
19 Nisan 2024 14:25
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Aile şirketlerinde kurumsallaşma süreci ve yönetimi Konya ilinde bir araştırma / Process and management of institutionalization in family - owned companies a research in Konya
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KOYUNCU, Hasan
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Şirket
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Aile Şirketleri
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Kurumsallaşma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Aile Şirketlerinde Kurumsallaşma
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Family-Owned Companies
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Institutionalization in Family-Owned Cmpanies
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Institutionalization
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Company
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2015
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-02T06:29:02Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-02T06:29:02Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Küreselleşme ile birlikte uluslararası platformda ticaret hızla artmış ve piyasalarda yoğun bir rekabet ortamı oluşmuştur. Bu durumda aile şirketlerin kendileri yoğun rekabete hazırlamalarını hızlandırmıştır. Aile şirketleri ülke ekonomisinin büyümesinde önemli katkı sağlayan kuruluşlardır. Kurumsallaşma süreci, aile şirketlerinin varlıklarını bir sonraki nesillere başarılı bir şekilde aktarabilmeleri ve günümüz rekabet ortamında ayakta kalabilmeleri açısından gerekli ve önemli bir süreçtir. Bu çalışmada temel amaç aile şirketlerinde kurumsallaşma düzeyi ile sürecinin, incelenmesi oluşturmaktadır. Araştırmamız aile şirketlerinde kurumsallaşma süreci ve yönetimi, Konya ilinde bir araştırma konusu, dört bölümde olup, literatür kısmında aile şirketi kavramı, daha sonra yönetim sorunları ve nihayetinde de aile şirketlerinde kurumsallaşma süreci kavramları incelenmiştir. Bu bağlamda kurumsallaşmanın aile şirketleri açısından taşıdığı hayati öneme özellikle vurgu yapılmıştır. Araştırmada veri toplama yöntemi olarak betimsel ve ilişkisel tarama yöntemi kullanılmıştır. Konya'da inşaat sektöründe faaliyette bulunan aile şirketi çalışanlarına uygulanmıştır. Araştırma evreninden seçilen 100 aile şirketi yetkilisi araştırmanın örneklemi seçilmiştir. Bu çalışmada Aile şirketlerinde yönetim fonksiyonları üyelerin cinsiyetleri, yaşları, eğitim durumları ve mesleki tecrübelerine göre farklılık gösterip göstermeme durumları araştırılmıştır. Bu anlamda çalışma üç aşamadan oluşmaktadır. İlk bölümde araştırmaya katılan bireylerin demografik bilgilerine ilişkin frekans dağılımları verilmiştir. İkinci bölümde aile şirketlerinin yönetim yapısını belirlemek için uygulanan Yönetim Ölçeğinin ve bu ölçekte yer alan sekiz alt boyutun betimsel istatistikleri incelenmiştir. İkinci bölümde ayrıca, yönetim ölçeğinin ve alt boyutlarının güvenilirliği ve alt boyutlardan elde edilen ortalama skorların normal dağılıma uygunluk gösterip göstermediği incelenmiştir. Son bölümde ise aile şirketlerindeki yönetim algısının demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediği test edilmiştir.
Özet
(dc.description.abstract)
With the globalization, trade has grown rapidly in the international arena and intense competition has occurredin the markets.In this case, family-owned companies have accelerated to prepare themselves to intense competition.Family-owned companies are organizations that provide important contributions to the growth of the national economy.Institutionalization is necessary and important process in terms of family-owned companies successfully able to transfer their assets to the next generation and to survive in today's competitive environment.The main objective of this study, is to examine the process and the level of institutionalization in family-owned companies.Our research is about process and management of institutionalization in family-owned companies.The subject is investigating it in Konya, in four sections.Respectively in the literature section, the concept of the family company,then management problems and finally concepts of the process of institutionalization were investigated.In this context, in terms of family-owned businesses, with particular emphasis it has been given the vital importance of institutionalization. In the study, data collection methods as descriptive and relational survey method was used.This research has been applied to family-owned company operating in the construction sector employees.100 family-owned companyofficials (who are selected from research universe), has been selected sample of this research.In this study, the status of management function members in family-owned companies were investigated whether varies according to their sex , age, education level, and the professional experience.In this sense,study consists of three stages.In the first stage, frequency distributions are given regarding the demographic informations of the individuals participating in the study.In the second stage, descriptive statistics of the family business management applied to determine the management structure of the scale and the eight subscales in this scale were examined.Also in the second part ,the reliability of the management scale /subscales and the average score obtained from subscales were examined whether they show a normal distribution.In the last stage, the perception of family-owned company has been tested whether varies according to demographic variables.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/266
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms