E-ticaret, Türkiye'de doğan problemler ve çözüm önerileri
E-Commerce Nature Problems And Solutions In Turkey
Abstract
Teknolojik gelişmelerin özellikle bilgisayar ve internet teknolojilerinin son derece hızlı bir gelişim göstermesi bilgi toplumunun oluşmasına büyük katkı sağlamıştır. Yaşanan bu değişimler neticesinde bireylerin dolayısıyla işletmelerin interneti etkin bir şekilde kullanarak ticaret yapmalarına olanak sağlamış, dünya ekonomilerinde yeni bir kavram olan elektronik ticaret (E-Ticaret) doğmuştur. İnternetin yaygınlaşması ile birlikte, şehirlerle ilçeler, beldeler, işletmeler arasındaki ağ sistemi ile dağıtım kanalları oluşturan, sınırları kaldıran bir ticaret sistemi ortaya çıkmıştır. Tezin özetinde ise E-Ticaret' in dünya ülkelerinde başlangıcı, gelişimi incelenmiştir. Türkiye' de kullanılmaya başlaması ile birlikte gelen problemler ve çözüm önerileri ele alınmıştır. Bununla birlikte 32 adet E-Ticaret firmasının görüş ve önerileri alınarak yüzdelik oranlara ayrılmış ve bu sonuçlar tezin son bölümünde açıkça belirtilmiştir. Showing extremely rapid development of Internet technology, especially computer and technological advances have greatly contributed to the formation of information society. Therefore, individuals in the business of internet these changes result in a way that allows them to make effective use trade, electronic commerce is a new concept born in the world economy. With the expansion of the Internet and networking between cities with districts it has emerged that make up a trading system that removes the limit distribution channels. Technological developments are today a fact the Tez and also the technological renovation in line with developments and with each passing day, reaching more grown to a large audience of electronic commerce that make up the basic parts are made of a wide range of literature on hand. The last section also relevant research, the availability of ecommerce in Turkey, determining the problems are identified and solutions. The population of the study consisted of 32 e- commerce site. This is a quantitative research models
Collections
- Tezler [142]

DSpace@Karatay by Karatay University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..