İnternet üzerinden alışveriş ve internet üzerinden alışverişin tüketici eğilimleri üzerindeki etkisi/

İhtiyaç insanoğlu ile birlikte ortaya çıkmış bir konudur. Zorunlu veya zorunlu olmayan ihtiyaçları karşılamak üzere insanlar sürekli olarak bazı yollara başvurmuşlardır. Kimi zaman takas, kimi zaman değişme yöntemi, kimi zamanda satın alma şeklinde ihtiyaçlarını gidermişlerdir. İnsan sürekli olarak kendini geliştirmiş ve normal olarak kullandıkları her şeyi ticaret unsuru olarak kullanmaya başlamışlardır. İlk başlarda tv, telefon ticareti gündeme gelmiş, bilgi amaçlı kullanılan internet en son teknolojiler karşısında günümüzde etkisini çığ gibi büyüten kocaman bir pazar haline gelmiştir. İnsanlar her türlü pazar karşısında değişik davranışlar ortaya koymaktadır. Herkes tarafından aynı tepkiler verilmesi beklenmemektedir. İnternet üzerinden alışveriş sadece ülkemizde değil tüm dünyada gelişme göstermiştir. Bununla birlikte bazı dezavantajları mevcuttur. Günümüzde hala internet kullanımının bilinmemesi, internet bağlantısı için gerekli olan bağlantı imkanlarına sahip olunmaması ve tüketicilerin alışveriş yaparken özel bilgilerinin ya da ödeme bilgilerinin paylaşılması konusunda ki güven eksiklikleri ile yaşadıkları tedirginlikler davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı ihtiyaç kavramından ve ihtiyaçların karşılanması için gerekli olan ticaret yollarından günümüzde etkisini arttıran internet üzerinden ticaretin incelenmesi, tüketicilerin e-ticarete bakış açıları, internet üzerinden alışveriş yapma ve yapmama nedenleri ile internet üzerinden alışverişin tüketici eğilimlerinde meydana getirdiği farklılık ve etkilerin tespitidir. Araştırmada Konya'da yaşayan ve rastgele seçilen 293 kişiye anket uygulaması yapılmıştır. 273 anket çalışmasına dahil edilmiştir. Tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapıp yapmadıkları, yapıyorlarsa alışveriş yapmaya yönlendiren nedenler, alışveriş yapma sıklıkları, ödeme şekilleri ve demografik bilgileri içeren çoktan seçmeli, 5'li likert ölçekli 16 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin internet üzerinden alışverişi tercih etmelerinde etkili olan sebeplerden öne çıkanların düşük fiyat, yüksek kalite arayışı, satın alınacak ürün hakkında ayrıntı bilgi sahibi olmak, sipariş, ödeme, teslim, iade süreçlerinin uğraştırıcı olmaması ve bu süreçlerle ilgili tüm sorulara açık net cevap bulabilmek ve tanınmış markaların kampanyalarının takibi olduğu tespit edilmiştir. Tüketiciler en çok e-ticaret yapan firmalardan sosyal paylaşım siteleri ve tv, radyo, gazetede yer alan reklamlardan haberdar olmaktadırlar. Tüketicilerin hem ürünle ilgili hayal kırıklığı yaşayacakları hem de ödeme bilgileri ya da kişisel bilgilerinin paylaşılacağı konusundaki güven problemlerinin ortadan kaldırılması için önlem ve düzenlemelerin artırılması gerekmektedir.

The need is the issue which has emerged with the history of humanity. Humankind has always applied for a variety of manners to meet the vital and luxurious necessities of life. They have met them sometimes through barter or exchange and even purchasing. Humankind has consistently developed himself and begun to use normal life materials as an item of trade and commerce. Initially TV, telephone trade was introduced and today the Internet put in use for the data retrieval has turned into a growing giant market which has drastically increased its influence as compared to the latest technological improvements. Humans display different attitudes towards the any markets. Reaction of the same attitudes is not to be expected to be displayed by everyone. However shopping online has improved not only in our country but also the whole world. However, some disadvantages are available. Internet shopping has only improved over the entire world is not our country . However, some disadvantages exist . Today is still unknown the use of the internet , perturbations experienced by lack of trust relating to the sharing of private information or payment information when making a purchase when not , and consumers have the link which is necessary for internet connection affects their behavior. This study aims to examine the trade over the internet which increases the effect today of the trade routes that are required to meet the needs and the concept of need , consumer e-commerce perspective , the reasons for making purchases over the internet and do it bring in the shopping consumer trends over the Internet difference and the determination of the effect. Who lives in a random sample of 293 people in research and survey was conducted. 273 questionnaires were included in the study. Whether they are consumers shopping on the internet, why they 're referring to shopping , shopping, making frequency , multiple-choice and demographic information including payment , 5-point Likert scale was administered questionnaire consisting of 16 questions . According to the survey of consumers low price of prominent reasons which are effective in the preference for shopping on the internet, high quality seeking, to have details on the product to be purchased, ordering, payment, delivery, lack of challenging the extradition process and to find all the questions open clear answers about the process and it was determined that the pursuit of well-known brand campaign. Consumers are most e-commerce firms from social networking sites and TV, radio, have also been aware of the ads in the newspaper. Consumers need to increase the number of measures and arrangements for both the product and they have disappointed about the elimination of payment details or personal information will be shared on the problem of trust.

Erişime Açık
Görüntülenme
17
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
25 Temmuz 2024 02:55
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
İnternet üzerinden alışveriş ve internet üzerinden alışverişin tüketici eğilimleri üzerindeki etkisi/
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
KOLATA, Semra
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Özet
(dc.description.abstract)
İhtiyaç insanoğlu ile birlikte ortaya çıkmış bir konudur. Zorunlu veya zorunlu olmayan ihtiyaçları karşılamak üzere insanlar sürekli olarak bazı yollara başvurmuşlardır. Kimi zaman takas, kimi zaman değişme yöntemi, kimi zamanda satın alma şeklinde ihtiyaçlarını gidermişlerdir. İnsan sürekli olarak kendini geliştirmiş ve normal olarak kullandıkları her şeyi ticaret unsuru olarak kullanmaya başlamışlardır. İlk başlarda tv, telefon ticareti gündeme gelmiş, bilgi amaçlı kullanılan internet en son teknolojiler karşısında günümüzde etkisini çığ gibi büyüten kocaman bir pazar haline gelmiştir. İnsanlar her türlü pazar karşısında değişik davranışlar ortaya koymaktadır. Herkes tarafından aynı tepkiler verilmesi beklenmemektedir. İnternet üzerinden alışveriş sadece ülkemizde değil tüm dünyada gelişme göstermiştir. Bununla birlikte bazı dezavantajları mevcuttur. Günümüzde hala internet kullanımının bilinmemesi, internet bağlantısı için gerekli olan bağlantı imkanlarına sahip olunmaması ve tüketicilerin alışveriş yaparken özel bilgilerinin ya da ödeme bilgilerinin paylaşılması konusunda ki güven eksiklikleri ile yaşadıkları tedirginlikler davranışlarını etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı ihtiyaç kavramından ve ihtiyaçların karşılanması için gerekli olan ticaret yollarından günümüzde etkisini arttıran internet üzerinden ticaretin incelenmesi, tüketicilerin e-ticarete bakış açıları, internet üzerinden alışveriş yapma ve yapmama nedenleri ile internet üzerinden alışverişin tüketici eğilimlerinde meydana getirdiği farklılık ve etkilerin tespitidir. Araştırmada Konya'da yaşayan ve rastgele seçilen 293 kişiye anket uygulaması yapılmıştır. 273 anket çalışmasına dahil edilmiştir. Tüketicilerin internet üzerinden alışveriş yapıp yapmadıkları, yapıyorlarsa alışveriş yapmaya yönlendiren nedenler, alışveriş yapma sıklıkları, ödeme şekilleri ve demografik bilgileri içeren çoktan seçmeli, 5'li likert ölçekli 16 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin internet üzerinden alışverişi tercih etmelerinde etkili olan sebeplerden öne çıkanların düşük fiyat, yüksek kalite arayışı, satın alınacak ürün hakkında ayrıntı bilgi sahibi olmak, sipariş, ödeme, teslim, iade süreçlerinin uğraştırıcı olmaması ve bu süreçlerle ilgili tüm sorulara açık net cevap bulabilmek ve tanınmış markaların kampanyalarının takibi olduğu tespit edilmiştir. Tüketiciler en çok e-ticaret yapan firmalardan sosyal paylaşım siteleri ve tv, radyo, gazetede yer alan reklamlardan haberdar olmaktadırlar. Tüketicilerin hem ürünle ilgili hayal kırıklığı yaşayacakları hem de ödeme bilgileri ya da kişisel bilgilerinin paylaşılacağı konusundaki güven problemlerinin ortadan kaldırılması için önlem ve düzenlemelerin artırılması gerekmektedir.
Özet
(dc.description.abstract)
The need is the issue which has emerged with the history of humanity. Humankind has always applied for a variety of manners to meet the vital and luxurious necessities of life. They have met them sometimes through barter or exchange and even purchasing. Humankind has consistently developed himself and begun to use normal life materials as an item of trade and commerce. Initially TV, telephone trade was introduced and today the Internet put in use for the data retrieval has turned into a growing giant market which has drastically increased its influence as compared to the latest technological improvements. Humans display different attitudes towards the any markets. Reaction of the same attitudes is not to be expected to be displayed by everyone. However shopping online has improved not only in our country but also the whole world. However, some disadvantages are available. Internet shopping has only improved over the entire world is not our country . However, some disadvantages exist . Today is still unknown the use of the internet , perturbations experienced by lack of trust relating to the sharing of private information or payment information when making a purchase when not , and consumers have the link which is necessary for internet connection affects their behavior. This study aims to examine the trade over the internet which increases the effect today of the trade routes that are required to meet the needs and the concept of need , consumer e-commerce perspective , the reasons for making purchases over the internet and do it bring in the shopping consumer trends over the Internet difference and the determination of the effect. Who lives in a random sample of 293 people in research and survey was conducted. 273 questionnaires were included in the study. Whether they are consumers shopping on the internet, why they 're referring to shopping , shopping, making frequency , multiple-choice and demographic information including payment , 5-point Likert scale was administered questionnaire consisting of 16 questions . According to the survey of consumers low price of prominent reasons which are effective in the preference for shopping on the internet, high quality seeking, to have details on the product to be purchased, ordering, payment, delivery, lack of challenging the extradition process and to find all the questions open clear answers about the process and it was determined that the pursuit of well-known brand campaign. Consumers are most e-commerce firms from social networking sites and TV, radio, have also been aware of the ads in the newspaper. Consumers need to increase the number of measures and arrangements for both the product and they have disappointed about the elimination of payment details or personal information will be shared on the problem of trust.
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-02T06:35:28Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-02T06:35:28Z
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2014
Yayın Dili
(dc.language.iso)
tr
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/270
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms