Ülkemizde tıbbi ve aromatik bitkilerin pazarı ve Konya'daki tıbbi ve aromatik bitkiler üzerine bir araştırma / A research of medical and aromatic plant market in our country and medical and aromatic plants in Konya

Ülkemizde tıbbi ve aromatik bitkilerin pazarı ve Konya'daki tıbbi ve aromatik bitkiler nasıl etkilediği ile ilgili satıcı ve müşteri görüşleri belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı tarama modelinde bir araştırmadır. Tarama modelleri, geçmişte ya da halen var olan bir durumu olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımlarıdır. Araştırmaya konu olan olay, birey ya da nesne, kendi koşulları içinde ve olduğu gibi tanımlanmaya çalışılır (Karasar, 2005:77). Yazıcıoğlu ve Erdoğan (2004) tarafından hazırlanan örneklem Büyüklükleri ( = 0.10) tablosu dikkate alınarak yapılması gereken anket sayısı 0.05 örneklem hatası ile en az 96 olarak belirlenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda satıcılardan 40 ve müşterilerden 200 anket formu elde edilmiştir. Bu bağlamda elde edilen anket sayısının ana kütleyi temsil yeteneğinin olduğu görülmektedir. Ülkemizde tıbbi ve aromatik bitkilerin pazarı ve Konya'daki tıbbi ve aromatik bitkiler nasıl etkilediği ile ilgili satıcı ve müşteri görüşlerini belirlemek için satıcı ve müşterilere yönelik iki ölçek kullanılmıştır. Satıcı ölçeği 35 demografik değişkenler sorularından ve müşteri ölçeği ise 20 sorudan oluşmaktadır. Satıcı ölçeğinin 36. Soru likert tarzda olduğundan açımlayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda güvenilir ve geçerli ölçme aracı olarak ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; aktarların gelir durumlarının iyi olduğu, bu mesleği ticari olarak yaptıkları, kış ve sonbaharda satışlarının arttığı, memur, ev hanımı ve emeklilerin tercih ettiğini, insanların eczane ve hastanelerden öncelikli olarak tercih ettikleri vb. sonuçlara ulaşılmıştır.

This study is a sample of screening model research based on quantitative data in order to determine both seller and customer opinions about medical and aromatic plant market in our country and its influences on the city Konya. Screening models are research approaches aiming to describe current or past cases as what those are. case, individual or object which is the issue of research are tried to be described as original in its own conditions (Karasar, 2005:77). Required questionnaire amount had been calculated as minimum 96 with 0.05 0.05 sample tolerance by using the sample size ( = 0.10) table prepared by Yazıcıoğlu ve Erdoğan (2004). 40 surveys obtained from sellers while 200 obtained from customers at the end of research. In this context it can be seen that survey quantity is enough to represent the main mass. Two scales were used in order to determine both seller and customer opinions about medical and aromatic plant market in our country and its influences on the city Konya. Seller scale was formed from 35 demographic variable questions while customer scale was fromed from 20 questions. exploratory factor analysis and reliability analysis were made due to 36th question of seller scale which is as likert type. scale was used as reliable and valid measuring tool at the end of analysis. as a result of analysis; some of the results reached are that the income levels of herbalists are high, they are doing this job commercially, amount of their sales are increasing at winter and fall, they are preferred by officers, house wifes and retired people and they are preferred primarily before pharmacies and hospitals, etc.

Erişime Açık
Görüntülenme
7
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
17 Nisan 2024 13:58
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Ülkemizde tıbbi ve aromatik bitkilerin pazarı ve Konya'daki tıbbi ve aromatik bitkiler üzerine bir araştırma / A research of medical and aromatic plant market in our country and medical and aromatic plants in Konya
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
GÜZELOĞLU, Fatma
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Aromatik Bitkiler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Ağızdan Ağıza İletişim
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Bitkiler
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Konya
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Aromatic Plants
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Word of Mouth Communication
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Plants
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2016
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-03T06:09:37Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-03T06:09:37Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Ülkemizde tıbbi ve aromatik bitkilerin pazarı ve Konya'daki tıbbi ve aromatik bitkiler nasıl etkilediği ile ilgili satıcı ve müşteri görüşleri belirlemeyi amaçlayan bu araştırma nicel verilere dayalı tarama modelinde bir araştırmadır. Tarama modelleri, geçmişte ya da halen var olan bir durumu olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımlarıdır. Araştırmaya konu olan olay, birey ya da nesne, kendi koşulları içinde ve olduğu gibi tanımlanmaya çalışılır (Karasar, 2005:77). Yazıcıoğlu ve Erdoğan (2004) tarafından hazırlanan örneklem Büyüklükleri ( = 0.10) tablosu dikkate alınarak yapılması gereken anket sayısı 0.05 örneklem hatası ile en az 96 olarak belirlenmiştir. Yapılan inceleme sonucunda satıcılardan 40 ve müşterilerden 200 anket formu elde edilmiştir. Bu bağlamda elde edilen anket sayısının ana kütleyi temsil yeteneğinin olduğu görülmektedir. Ülkemizde tıbbi ve aromatik bitkilerin pazarı ve Konya'daki tıbbi ve aromatik bitkiler nasıl etkilediği ile ilgili satıcı ve müşteri görüşlerini belirlemek için satıcı ve müşterilere yönelik iki ölçek kullanılmıştır. Satıcı ölçeği 35 demografik değişkenler sorularından ve müşteri ölçeği ise 20 sorudan oluşmaktadır. Satıcı ölçeğinin 36. Soru likert tarzda olduğundan açımlayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizi yapılmıştır. Analizler sonucunda güvenilir ve geçerli ölçme aracı olarak ölçek uygulanmıştır. Araştırma sonucunda; aktarların gelir durumlarının iyi olduğu, bu mesleği ticari olarak yaptıkları, kış ve sonbaharda satışlarının arttığı, memur, ev hanımı ve emeklilerin tercih ettiğini, insanların eczane ve hastanelerden öncelikli olarak tercih ettikleri vb. sonuçlara ulaşılmıştır.
Özet
(dc.description.abstract)
This study is a sample of screening model research based on quantitative data in order to determine both seller and customer opinions about medical and aromatic plant market in our country and its influences on the city Konya. Screening models are research approaches aiming to describe current or past cases as what those are. case, individual or object which is the issue of research are tried to be described as original in its own conditions (Karasar, 2005:77). Required questionnaire amount had been calculated as minimum 96 with 0.05 0.05 sample tolerance by using the sample size ( = 0.10) table prepared by Yazıcıoğlu ve Erdoğan (2004). 40 surveys obtained from sellers while 200 obtained from customers at the end of research. In this context it can be seen that survey quantity is enough to represent the main mass. Two scales were used in order to determine both seller and customer opinions about medical and aromatic plant market in our country and its influences on the city Konya. Seller scale was formed from 35 demographic variable questions while customer scale was fromed from 20 questions. exploratory factor analysis and reliability analysis were made due to 36th question of seller scale which is as likert type. scale was used as reliable and valid measuring tool at the end of analysis. as a result of analysis; some of the results reached are that the income levels of herbalists are high, they are doing this job commercially, amount of their sales are increasing at winter and fall, they are preferred by officers, house wifes and retired people and they are preferred primarily before pharmacies and hospitals, etc.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/287
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.
Tamam

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms