Bütünleşik pazarlama iletişimi ve sosyal medyanın etkileri / Integrated marketing communication and social media effects

Gelişen teknolojik ve ekonomik şartlarda firmalar hedef kitlelerine ulaşabilmek ve etkili bir iletişim ağı kurabilmek için bütünleşik pazarlama iletişimini faaliyetlerine aldığı tespit edilmiştir. Hızlı bir biçimde etkileşim ve iletişim imkânı sağlayan sosyal medya, pazarlama, reklam, ürün/hizmet tanıtımı ve marka imajı açısından hem kitlesel hem de bireysel anlamda en etkili araçlardan bir tanesi haline gelmiştir. Yapılan tez çalışmasında, sosyal medyanın bütünleşik pazarlama iletimine etkileri detaylı bir biçimde incelenmiştir. Örneklem olarak Temmuz 2017 tarihinde yapılan ülkemizde sosyal medya araçlarını en etkili kullanan ilk on markaya yer verilmiştir. Bu kapsamda markaların hangi sosyal medya ağlarını kullandıkları belirlenmiş böylece markaların sosyal medya ortamlarında nasıl bir faaliyette bulundukları araştırılmıştır. Bu araştırma sonucunda tüm markaların Facebook, Twitter, Youtube ve Instagram hesaplarının yer aldığı görülmüştür. En yaygın kitleye hitap eden ve markaların daha fazla paylaşım yaptığı tespit edilen Facebook detaylı olarak incelenmiştir. Markaların Temmuz 2017'de yapmış olduğu bütün paylaşımlar tespit edilip, yapmış olduğu paylaşımlar sınıflandırılarak tablo ve grafiksel olarak yer verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; incelenen markaların genel olarak sosyal medyayı daha çok kurumsal bilgilerini paylaşmak, kurumsal etkinlikleri duyurmak, ürünlerini ya da hizmetlerini tanıtmak ya da hedef kitleleri ile etkileşim kurmak amacı ile daha yoğun olarak kullandığı görülmektedir. Araştırma sonucunda markaların bütünleşik pazarlama faaliyetleri kapsamında sosyal medya araçlarını etkin ve etkili bir biçimde kullandıkları sonucuna varılmıştır. Dolayısıyla firmalar nihai hedeflerine ulaşmakta etkili bir platform olan sosyal medyada yer almayı sürdürecekleri görülmektedir.

It has been found that in the developing technological and economical conditions, it has integrated marketing communication activities in order to reach the target groups of companies and to establish an effective communication network. Social media has become one of the most effective tools in both mass and individual terms in terms of marketing, advertising, product / service promotion and brand image. In the Tez study, the effects of social media on integrated marketing communication were examined in detail. As a sample, the top ten brands that use social media tools most effectively in our country, which was established in July 2017. Within this scope, it has been determined which brands of social media networks are used by brands so that they can investigate how brands are engaged in social media environments. As a result of this research, all brands' Facebook, Twitter, Youtube and Instagram accounts were found. Facebook, which addresses the most common audience and which has been found to share more brands it, has been examined in detail. All the shares that the brands made in July 2017 were identified and the shares they made were classified and tabulated and graphically. According to findings obtained as a result of the research; It is seen that the brands examined generally use social media more intensively with the purpose of sharing institutional information, promoting corporate activities, promoting their products or services, or interacting with target groups. As a result of the research, it has come to the conclusion that brands use social media tools effectively and within the scope of integrated marketing activities. Therefore, firms are expected to continue to take part in social media, a platform that reaches their ultimate goal.

Erişime Açık
Görüntülenme
4
22.03.2024 tarihinden bu yana
İndirme
1
22.03.2024 tarihinden bu yana
Son Erişim Tarihi
09 Mayıs 2024 09:36
Google Kontrol
Tıklayınız
Tam Metin
Tam Metin İndirmek için tıklayın Ön izleme
Detaylı Görünüm
Eser Adı
(dc.title)
Bütünleşik pazarlama iletişimi ve sosyal medyanın etkileri / Integrated marketing communication and social media effects
Yayın Türü
(dc.type)
Tez
Yazar/lar
(dc.contributor.author)
HATAŞ, Burak
Atıf Dizini
(dc.source.database)
Diğer
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Bütünleşik Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Pazarlama İletişimi
Konu Başlıkları
(dc.subject)
İletişim Ağları
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Marketing Communication
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Communication Networks
Konu Başlıkları
(dc.subject)
Integrated Marketing
Yayın Tarihi
(dc.date.issued)
2017
Kayıt Giriş Tarihi
(dc.date.accessioned)
2019-07-03T06:21:31Z
Açık Erişim tarihi
(dc.date.available)
2019-07-03T06:21:31Z
Tez Türü
(dc.type.thesis)
Yüksek Lisans
Özet
(dc.description.abstract)
Gelişen teknolojik ve ekonomik şartlarda firmalar hedef kitlelerine ulaşabilmek ve etkili bir iletişim ağı kurabilmek için bütünleşik pazarlama iletişimini faaliyetlerine aldığı tespit edilmiştir. Hızlı bir biçimde etkileşim ve iletişim imkânı sağlayan sosyal medya, pazarlama, reklam, ürün/hizmet tanıtımı ve marka imajı açısından hem kitlesel hem de bireysel anlamda en etkili araçlardan bir tanesi haline gelmiştir. Yapılan tez çalışmasında, sosyal medyanın bütünleşik pazarlama iletimine etkileri detaylı bir biçimde incelenmiştir. Örneklem olarak Temmuz 2017 tarihinde yapılan ülkemizde sosyal medya araçlarını en etkili kullanan ilk on markaya yer verilmiştir. Bu kapsamda markaların hangi sosyal medya ağlarını kullandıkları belirlenmiş böylece markaların sosyal medya ortamlarında nasıl bir faaliyette bulundukları araştırılmıştır. Bu araştırma sonucunda tüm markaların Facebook, Twitter, Youtube ve Instagram hesaplarının yer aldığı görülmüştür. En yaygın kitleye hitap eden ve markaların daha fazla paylaşım yaptığı tespit edilen Facebook detaylı olarak incelenmiştir. Markaların Temmuz 2017'de yapmış olduğu bütün paylaşımlar tespit edilip, yapmış olduğu paylaşımlar sınıflandırılarak tablo ve grafiksel olarak yer verilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre; incelenen markaların genel olarak sosyal medyayı daha çok kurumsal bilgilerini paylaşmak, kurumsal etkinlikleri duyurmak, ürünlerini ya da hizmetlerini tanıtmak ya da hedef kitleleri ile etkileşim kurmak amacı ile daha yoğun olarak kullandığı görülmektedir. Araştırma sonucunda markaların bütünleşik pazarlama faaliyetleri kapsamında sosyal medya araçlarını etkin ve etkili bir biçimde kullandıkları sonucuna varılmıştır. Dolayısıyla firmalar nihai hedeflerine ulaşmakta etkili bir platform olan sosyal medyada yer almayı sürdürecekleri görülmektedir.
Özet
(dc.description.abstract)
It has been found that in the developing technological and economical conditions, it has integrated marketing communication activities in order to reach the target groups of companies and to establish an effective communication network. Social media has become one of the most effective tools in both mass and individual terms in terms of marketing, advertising, product / service promotion and brand image. In the Tez study, the effects of social media on integrated marketing communication were examined in detail. As a sample, the top ten brands that use social media tools most effectively in our country, which was established in July 2017. Within this scope, it has been determined which brands of social media networks are used by brands so that they can investigate how brands are engaged in social media environments. As a result of this research, all brands' Facebook, Twitter, Youtube and Instagram accounts were found. Facebook, which addresses the most common audience and which has been found to share more brands it, has been examined in detail. All the shares that the brands made in July 2017 were identified and the shares they made were classified and tabulated and graphically. According to findings obtained as a result of the research; It is seen that the brands examined generally use social media more intensively with the purpose of sharing institutional information, promoting corporate activities, promoting their products or services, or interacting with target groups. As a result of the research, it has come to the conclusion that brands use social media tools effectively and within the scope of integrated marketing activities. Therefore, firms are expected to continue to take part in social media, a platform that reaches their ultimate goal.
Tek Biçim Adres
(dc.identifier.uri)
https://hdl.handle.net/20.500.12498/290
Analizler
Yayın Görüntülenme
Yayın Görüntülenme
Erişilen ülkeler
Erişilen şehirler
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında yükümlülüklerimiz ve cerez politikamız hakkında bilgi sahibi olmak için alttaki bağlantıyı kullanabilirsiniz.

creativecommons
Bu site altında yer alan tüm kaynaklar Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Platforms